Keresés
Mostanaban
Forrás (2017-05-15)
Forrás: Magda forrás (Visegrádi-hegység). Vízhozam : 0 l/perc, Hôm.: nincs adat C
Forrás (2017-05-15)
Forrás: Sztaravoda forrás (Visegrádi-hegység). Vízhozam : 60.4 l/perc, Hôm.: 11.1 C
Forrás (2017-05-11)
Forrás: Hidegkúti-forrás (Mecsek). Vízhozam : 0 l/perc, Hôm.: nincs adat C
Forrás (2017-04-30)
Forrás: Bodzás-forrás (Karancs-Medves). Vízhozam : 5.26 l/perc, Hôm.: 9.1 C
Három forrás útja a Pilisben (2017-04-30)
Egy tél végi borongós napon rövid kirándulással teljesítettük a Három forrás útja a Pilisben túramozgalmat.
Parádfürdő kirándulás (2017-04-16)
Esős kirándulás a Mátrában, ahol szinte semmi emelkedő sem volt.
Új földgyorsítótár (2017-03-18)
GCMF10: Mátrai források - A források útja (Mátra)
Új földgyorsítótár (2017-03-18)
GCKSKO: Kiskő (Mátra)
Új földgyorsítótár (2017-03-18)
GCMDEL: A Mátra déli bércein (Mátra)
Új földgyorsítótár (2017-03-18)
GCsihu: Mátravasút - Lajosháza (Mátra)
További történések
Túráink közül
Szarvas túrák (2010-10-30)
Szarvas-túra a Bakonyalján

Benelux vonatozás

Vissza

Időpont: 2011-06-20
Indulás: 2011-06-20
Érkezés: 2011-06-26
Résztvevők: feherbKatiZolcsi

A túra hossza 500 km
Útvonal Brüsszel -> Amsterdam; Brüsszel -> Oostende -> Knokke -> Brüsszel; Brüsszel -> Luxembourg
Helyszín Benelux-államok

Többnyire napos gomolyfelhőkkel. Egy-egy zivatar is előfordult.


Európa idôjárása
Magyarázat a térképhez

A Brüsszel-Montpellier járat
Másfél éve voltam utoljára Zolcsinál, akkor végig vonattal mentem, és átugrottunk a Csatorna másik oldalára is. Most fapadossal mentünk Katival, és Brüsszelből vonatozgattunk el Amsterdamba, Oostende-be és Luxembourg-ba. Kapóra jött, hogy Zolcsi kórházba került, de szerencsére nem volt nagy a baj, csak pár napig volt bent, így a beteglátogatást is összekapcsoltuk a vonatos túrákkal.

Amsterdamba természetesen Thalys-szal mentünk. A legolcsóbb jegyet nem sikerült megszerezni, csak egyik irányba. A második legolcsóbb pedig csak 3 euróval volt olcsóbb, mint az 1. osztály, így visszafelé 1. osztályon utaztunk.
A vonatunk a Midiben
... és Amsterdamban
De persze erről Zolcsi hallgatott, mint a sír, akkor árulta csak el, amikor a kezembe nyomta a jegyeket. A legelső vonattal mentünk, és a legutolsóval jöttünk. Mindkettő Párizs-Amsterdam viszonylat volt. Thalys-ok kvázióránként járnak, valamelyik óra kimarad, de ezen kívül normál vonatok is közlekednek, azok óránként. Utóbbiak menetideje majdnem 3 óra, azok több helyen állnak meg. Az út 220 km, 1 óra 50 perc a menetidő Thalys-szal. Nem túl gyors, egyelőre csak a belga-holland határ és Amsterdam között van meg a nagysebességű pálya, egyébként 160-200 körül cammognak a vonatok. Sajnos Brüsszelt elhagyva olyan érzés volt, mintha itthon vonatoznánk, alig mehettünk 60-nal, és többször meg is álltunk. Ugyanez Amsterdamnál. A reptértől a központi pályaudvarig ha nem is lépésben, de elég lassan haladtunk.

A pályudvar a víz felől
Amsterdam CS
Amsterdamban a pályaudvar a tengerparton van. Lehet, hogy nem is tenger, hanem valami öböl vagy folyótorkolat, a franc se tudja. Az állomás mellett van egy parkolóház, de nem autóknak, hanem a bicikliknek. Három emeletes, és van olyan, hogy a csatorna fölé lóg le a bicikli. Mi lehet olyankor, amikor reggel vagy délután a biciklisták megérkeznek az állomásra, vagy visszaindulnak onnan haza? Dugó a bicikliutakon? A pályaudvar mellől egy csomó Combino villamos a városba. Persze nem olyan hosszúak, mint a négyeshatos, és kicsit más is az elrendezése. Csak egyik oldalon van ajtajuk, ezért több ülőhely fér bele, viszont mindkét végállomáson hurokvágányt kellett építeni nekik, hogy meg tudjanak fordulni. Nem villamosoztunk, hanem csónakázgattunk a csatornákon. Vettünk egy napijegyet, amivel akkor és ott szállhattunk fel a hajókra, amikor és ahol csak akartunk. Ennek a társaságnak négy vonala volt, amelyekkel behálózták a fontosabb csatornákat, és minden fontosabb helyre el lehetett jutni velük, mint pl. a régi Heineken gyár. Közben persze sétáltunk a városban, próbáltuk kikerülni az őrül bicikliseket, és egy helyre be is ültünk pizzázni, ahol a pincér próbálta elhitetni, hogy ő mennyire olasz, de a sört is rosszul mondta, és bona serázott délben.

***

Oostende pályaudvara
Másik vonatos utunk a tengerpartra vezetett, Oostendébe. Ez a tengerparton a legnagyobb város, óránként megy innen vonat Brüsszelen át az ország keleti végébe. Amikor mentünk, ünnepnap volt, ráadásul zavartalanul sütött a nap, így sokan mentek akkor a tengerpartra. Szerencsére előrelátók voltunk, és Bruxelles-Nord pályaudvaron szálltunk fel, ez az első a három közül, ahol megáll a városban. Így volt normális ülőhelyünk, míg azok, akik később szálltak fel, sokan álltak, vagy a peronon ültek. Gentig külön pályán haladt a vonat, ez elkerülte az elővárosi megállókat, ahova csak a személyvonatok mentek be.

Homokdűnék,háttérben Zeebrugge
Osotendében is a tengerparton van az állomás, közvetlenül a kompkikötő mellett. A belvárosban és a tengerparton sétálgattunk, ahol pont apály volt, és messze visszahúzódott a tenger, szabaddá téve a homokban fekvő kagylóhéjakat. Jóval nagyobb a tengerjárás, mint az Adrián. Az a sok ember, aki az ország belsejéből jött ide, mind a homokos strandon feküdtek. Valaki bikiniben, valaki sálban és télikabátban. De senkit sem néztek hülyének azért, mert éppen úgy van felöltözve ahogy. A legbátrabbak kipróbálták az úszkálást a 16 fokos tengerben. Mi csak bokáig mentünk bele, a cipőt levetve és a farmert felhajtva.

A 0-ás jelzésű villamos
Vettünk egy gyékényt egy arab árustól, ami azonnal tönkre is ment. Ezen hevertünk a homokon. Felhajtottam a hosszúnadrágot és levettem a cipőmet meg a pólómat, napozást imitálva. Természetesen fürdésre nem is gondoltunk. Erős szél fújt a tenger felől, mindenre nehezéket kellett rakni, ami könnyű volt, nehogy elfújja a szél. A szél miatt hideg volt, de mivel ezerrel sütött a nap, frankón leégtünk, az egész hasam piros lett. Kicsit bizarr, hogy északra mentünk, mégis leégtünk, ráadásul úgy, hogy még fáztunk is közben.

Knokke álloás
Délután villamosoztunk egyet. Van egy villamosjárat, ami végigmegy a belga tengerparton, 0-s jelzése van. Negyedóránként jár. Ezzel mentünk el az északi végállomásra, Knokke-ba. A menetidő egy óra, a jegy 2 óráig érvényes. Ezért leszálltunk útközben, és szétnéztünk egy másik strandon, ami nem a városban volt, hanem kijjebb, és homokdűnék választották el a házaktól. Az eredeti terv az volt, hogy Knokke-ben is körülnézünk ,de elment az idő a strandolással, és már fáradtak voltunk. Pont az orrunk előtt ment el a vonat, 1 órát vártunk a következőre. Gondolom azt nem kell mondani, hogy mindenhol ütemes menetrend van.

***

Luxembourg Gare
Emeletes vonat Luxembourg-ban
Harmadszorra Luxembourg-ba mentünk. Brüsszelből óránként jár ide vonat, plusz van 3 EC, amik Svájcba mennek. Előbbiek menetideje kb 3 óra, az EC-k kevesebb helyen állnak meg, ezért spórolnak fél órát. Végig 100-140-gyel ment a vonat, lassújel szinte semmi sem volt. Talán csak Brüsszelhez közel, ahol elővárosi vasutat építenek. WC-ülőke típusú motorvonatok járnak, mi a legkorábbival mentünk, az nem emeletes volt. Luxembourgban nagyon jó vonatfotós helyek vannak, belváros északi részén, ahol egy hatalmas vasúti viadukton át mennek a vonatok az ország északi része felé. A járműállomány nagyon vegyes, igazi vasútfotós paradicsom.
Kilátás a várfalról
Brüsszelbe és Liége-be belga vonatok járnak, hol szimpla, hol emeletes kocsikkal, de megfordul itt német, francia, svájci mozdony és kocsik is, nem is beszélve a TGV-kről. Utóbbiak Párizsból jönnek, ezért nem mennek át a viadukton, az állomáson lehet őket fotózni.Van luxemburgi vasúttársaság is (CFL), ennek az emeletes motorvonatai nagyon jól néznek ki.

Kilátás a várfalról
Maga a belváros nem túl nagy, könnyen be lehet járni gyalog akár egy délután alatt is. Viszont nagyon szép a szakadék körülötte, ahol kis folyó folyik. Több közúti viadukt vezet be a belvárosba, és van egy vasúti is, ami kikerüli azt. Az ország az Ardennekben van, északi része hegyesebb, ott szűk völgyek és alagutak is vannak. A vasútvonalak zöme délen, a főváros környékén van, északon ritkább a hálózat. Lent, a város körüli völgyben kis park van, ahol a patak folyik, illetve van egy kerti vasút is, amit ingyen ki lehet próbálni.
feherb


További képek
A leirasba be nem fert kepek
Házak a csatornán
Házak a csatornán
Indul a villamos a pu. elől
Indul a villamos a pu. elől
Turcsiorrú motorvonat
Turcsiorrú motorvonat
Villamos-állomás Oostendében
Villamos-állomás Oostendében
Leszálláshoz készülődve
Leszálláshoz készülődve
Házak Luxembourg-ban
Házak Luxembourg-ban
A belváros és az EU-negyed
A belváros és az EU-negyed
Házak a patakparton
Házak a patakparton
Amsterdami házak
Amsterdami házak
Motorvonat a viadukton
Motorvonat a viadukton
Híd
Híd
Szélmalom Amsterdamban
Szélmalom Amsterdamban