Keresés
A honlapon
Új földgyorsítótár (2017-03-18)
GCMF10: Mátrai források - A források útja (Mátra)
GCKSKO: Kiskő (Mátra)
GCMDEL: A Mátra déli bércein (Mátra)
Új földgyorsítótár (2017-03-18)
GCsihu: Mátravasút - Lajosháza (Mátra)
GCFK: Farkas-kút (Mátra)
GCSAST: Sástó (Mátra)
Új földgyorsítótár (2017-03-18)
GCMK: Muzsla kilátó és pihenőhely (Mátra)
GCUTEP: Útépítők Forrása (Mátra)
GCCSOR: Csórréti víztározó (Mátra)
Új földgyorsítótár (2017-03-18)
GCBOLA: Bolyongás a Mátrában (Mátra)
További történések

Hoche Veitsch kirándulás

Vissza

Időpont: 2015-08-31
Indulás: 10:00 - Brunnalm
Érkezés: 16:00 - Brunnalm
Résztvevők: feherbjuhikrichardszabolaVagány

A túra hossza 12 km
Útvonal Brunnalm -> Graf Meran Haus -> Hoche Veitsch -> Graf Meran Haus -> Nikolokreuz -> Brunnalm
Szintkülönbség 940 m
Helyszín Osztrák Alpok
Legmagasabb tengerszint feletti magasság Hoche Veitsch - 1981 m
Párábavesző völgy Párábavesző völgy Párábavesző völgy Hegygerinc Hegygerinc Hegygerinc A Hohe Veitsch is kb abban a vonalban van, mint a Schneeberg-Rax-Schneealpe tengely, csak kicsit attól északra. Ez már igazi hegyes környék volt, törpefenyőkkel, sziklákkal, hosszú-hosszú emelkedőkkel, egyáltalán nem Gödöllői-dombság feeling. De azért nem is durva, kitett gerincekkel. Főleg, hogy szinte felhő sem volt az égen, az Alpokban is ritkán látni ilyet.

Víztározó Víztározó Víztározó Schneealpe-Rax-Schneeberg Schneealpe-Rax-Schneeberg Schneealpe-Rax-Schneeberg 1040 m-en volt a parkoló, laza 900 m szint állt előttünk. Ezt viszont alig 3 km alatt kellett legyűrni, nem is mentünk túl gyorsan. Főleg, hogy megálltunk ládázni, és természetesen hüttézni. Most nem kívántam a sört, hanem valami cukros szart akartam inni, így maradt az almdudler. Vágány is ki volt tikkadva, egyből letámadta a szomszéd asztalnál ülők kutyájának itatóját. Kellett is, mert hoztam ugyan 3 litert kettőnknek, de annak már csak a fele volt ekkor meg, pedgi a túra 75 %-a hátra volt.

Vágány a sziklán Vágány a sziklán Vágány a sziklán A háztól már csak 100 m szintet kellett leküzdeni a csúcsig, ahol meglepő módon egy kereszt állt. A hegy másik oldala durvább, út sem vezet arra. Megcsináltuk a csúcsfotót, megkerestük kricharddal a geoládát, kajáltunk kicsit, Vágány kunyizott meg fókázott a füves lejtőn, és indultunk vissza lefelé.

A házhoz kéne lemenni A házhoz kéne lemenni A házhoz kéne lemenni Nem ugyanarra mentünk le, a háznál elkanyarodtunk a Teufelsteig nevű ösvényre. Mivel lefelé mentünk, először a tetején lévő táblát láttunk, amin valami olyasmi felirat volt, hogy végre megcsináltad a Teufelsteig-et. Ebből nem sok jóra lehetett következtetni, de sikerült leküzdeni könnyen a meredek lejtőt. Visszafelé itt sokkal szopatósabb lett volna feljönni. A lejtő aljában fürdés fürdés következett. A kutyának volt fontosabb, legalább normálisan le tudta magát hűteni, mert eddig nem mentünk erdőben egy métert sem. Mi csak pofát mostunk a patakban.

Jönnek! Jönnek! Jönnek! Hosszú szintút következett minimális lejtővel és emelkedővel, és egy jéghideg forrással, amiből vittünk is haza, krichard a lábát is belelógatta belelógatta . Annyira hideg volt a vize, hogy azalatt lefagyott a kezem, amíg tartottam a palackot a kifolyó alatt. Sokszor kellett átkelni tehénterelő tehénterelő szögesdrótokon, egyszer ki is szakadt a nadrágom zsebe miattuk. Szerencsére veszélyes tehenekkel nem találkoztunk.
feherb

A leirasba be nem fert kepek