Keresés
Forrás: Vár-forrás (Vértes). Vízhozam : 2.15 l/perc, Hôm.: 11.5 C
Forrás: Csák-forrás (Vértes). Vízhozam : nincs adat, Hôm.: 10.6 C
Forrás (2017-05-15)
Forrás: Magda forrás (Visegrádi-hegység). Vízhozam : 0 l/perc, Hôm.: nincs adat C
Forrás: Sztaravoda forrás (Visegrádi-hegység). Vízhozam : 60.4 l/perc, Hôm.: 11.1 C
Forrás (2017-05-11)
Forrás: Hidegkúti-forrás (Mecsek). Vízhozam : 0 l/perc, Hôm.: nincs adat C
Forrás (2017-04-30)
Forrás: Bodzás-forrás (Karancs-Medves). Vízhozam : 5.26 l/perc, Hôm.: 9.1 C
Három forrás útja a Pilisben (2017-04-30)
Egy tél végi borongós napon rövid kirándulással teljesítettük a Három forrás útja a Pilisben túramozgalmat.
Parádfürdő kirándulás (2017-04-16)
Esős kirándulás a Mátrában, ahol szinte semmi emelkedő sem volt.
Új földgyorsítótár (2017-03-18)
GCMF10: Mátrai források - A források útja (Mátra)
GCKSKO: Kiskő (Mátra)
További történések
Konrád menet (2007-01-13)
2007.01.15 A hétvégén megrendezett Konrád menet nevű teljesítménytúra beszámolója is megtekinthetô.

Zöldes

Szintkülönbség 800 m
Helyszín Osztrák Alpok
Legmagasabb tengerszint feletti magasság Sonnwendstein - 1523 m
A Semmeringen van egy hegy, amire egy csomó antennát tettek. Amikor először kirándultunk erre, akkor elneveztük Zöldesnek, mivel a Kékesen is van TV-torony, de az a név már foglalt. Ez olyasmi elnevezés, mint a dendeócse, csak egy fokkal több értelme van.

Aki eddig nem dobta volna ki a monitort az ablakon, az nyugodtan továbbolvashatja a leirást.

Átkelés a libegő alatt
Nekivágtunk egy 10 éves turistatérképpel ennek a hegynek. De nem direktbe mentünk fel, hanem körbe, érintve egy kilátót. A Semmering cityben lévő körforgalomtól nem messze álltunk meg, és a Hirschenkogel volt az első célpont. Először autóval is járható széles úton mentünk, majd az Erzherzog Johann Steigen, ami egy szerpentinező utacska a nagy fenyőfák között. Két erdőrészlet között találtam egy jó kövér négylevelű lóherét, amit el is tettem a fényképezős táskámba, Pár nap múlva már nem volt olyan kövér, kiszáradt, aztán el is hagytam valahol, a következő túrán már nem volt meg.

Kilátó a Hirschenkogel-en
Kép a kilátóból
Szabola kivételével felmentünk hárman a kilátóba. Vágány is nekilendült, aztán egyre csökkent a lelkesedése, ahogy le-lenézett. A tetőn már mindenáron le akart jönni, én viszont fotózni akartam körbe. Fél szemmel mindig őt kellett figyelni, nehogy csak úgy lemenjen. Márpedig volt mit fotózni. Pont szemben volt a Rax, kicsit odébb a Schneeberg, de másik irányba az összes hegy látszódott, ahol az elmúlt napokban voltunk. Még a Fischbach környéki szélerőművek is. És nem mellesleg pont irányban voltak Semmering Bahnhof vágányai, ahol még a railjet is megáll.

Viadukt Schottwien felett
Átjutni a Zöldesre nem légvonalban célszerű megtenni, mert akkor jó sok hupli kerülne az ember elé. Kis kerülővel a szintvesztés minimalizálható, ráadásul a fák nélküli gerincen végig fasza a kilátás az egész Semmeringre. Először az Erzkogel nevű csúcsot érintettük, majd felértünk végre-valahára a Zöldesre, polgári nevén Sonnwendstein-re, ahol először is a kajáldába ültünk be. A 4 fél literes almdudler + az ugyanennyi topfenstrudel elég húzós összegbe került, de ilyen jó strudelt nem ettem még.

Kis kitérőt tettünk még a kozeli kilátópontra, és elindultunk lefelé a parkoló felé elég durván szerpentinező úton.
feherb

A leirasba be nem fert kepek