Keresés
A honlapon
Parádfürdő kirándulás (2017-04-16)
Esős kirándulás a Mátrában, ahol szinte semmi emelkedő sem volt.
Új földgyorsítótár (2017-03-18)
GCMF10: Mátrai források - A források útja (Mátra)
GCKSKO: Kiskő (Mátra)
GCMDEL: A Mátra déli bércein (Mátra)
Új földgyorsítótár (2017-03-18)
GCsihu: Mátravasút - Lajosháza (Mátra)
GCFK: Farkas-kút (Mátra)
GCSAST: Sástó (Mátra)
Új földgyorsítótár (2017-03-18)
GCMK: Muzsla kilátó és pihenőhely (Mátra)
GCUTEP: Útépítők Forrása (Mátra)
GCCSOR: Csórréti víztározó (Mátra)
További történések

Szintkülönbség 1300 m
Helyszín Osztrák Alpok
Legmagasabb tengerszint feletti magasság Kreuzjoch - 2550 m

Borult, a túra első felében kis és közepes intenzitású esővel. Amikor elállt az eső, feljebb ment a felhőalap, és javult a látás.

Európa idôjárása

Jenbach állomáson Jenbach állomáson Jenbach állomáson A második nap egész nap esett, amit arra használtunk fel, hogy utaztunk egyet a Zlliertalerbahn-nal Jenbachba meg vissza. Ha kicsit szemfülesebbek vagyunk, még gőzössel gőzössel is mehettünk volna, de nem voltunk. Így maradt a dízelvontatás, és egy kis vonatfotózás Jenbach-ban.

Útelágazás Útelágazás Útelágazás
A harmadik napra sem állt el az eső, de erősen olyan tendencia mutatkozott, hogy ez nem lesz így egész nap. A Ziller patak is jócskán apadt, és az eső sem esett olyan intenzitással, mint előző nap. Tulajdonképpen semmi kedvünk nem volt nekiindulni, Atisnak a végén sem volt. Leparkoltunk Gerlosban, ami amúgy síparadicsom, beöltöztünk vegyvédelmi ruhába, és elindultunk felfelé. Rögtön meredek emelkedővel kezdtünk, és szépen belemelegedtünk az esőcuccba. Pár kanyar után belül is tiszta víz volt a kabátom, de belül az izzadtság miatt. Amikor csak lehetett, kigomboltam, de csak módjával, nehogy megázzon a fényképező meg a térkép. Megúszta mind a kettő, csak a tartójuk lett vizes. Útközben lehetett málnázni és áfonyázni, de utóbbival vigyázni kellett, mert a tehenek rajtuk keresztül mennek fel a hegyre. És nem finom a tehénízű áfonya.

Ezen jöttünk fel Ezen jöttünk fel Ezen jöttünk fel Felértünk egy széles útra, ami nem volt leburkolva, de autók is közlekedtek rajta. Szembejött például egy tejszállító teherautó. Emiatt nem is volt meredek, gyorsan haladtunk rajta, mégis emelkedtünk. Egy patakátkelés patakátkelés lett nehezebb, mert meg volt áradva, és oda kellett figyelni, hol milyen köveken ugrálunk át rajta. Nekem ez nem sikerült tökéletesen, belefordult egy pillanatra a lábam a vízbe, és a cipőmbe is belefolyt a víz.

A felhő széle A felhő széle A felhő széle Nem a gerincen mentünk fel, hanem megkerültük a hegyet, és kelet felől értük el a csúcsot, ezért a rövidebb volt a térképen pöttyözött szakasz. Közben az eső is egyre hosszabb időre állt el, cserébe belementünk a felhőbe, és szart se láttunk. A csúcs alatt 300 m-re tértünk le az útról, itt voltak a síliftek felső állomásai. innen már gyalogösvényen mentünk tovább. Megjelentek az első hófoltok hófoltok , alig 2300 m-ren, tehát az előző napi csapadék egy része itt hó volt. A cél előtt nem sokkal volt egy rafkós elágazó, ezért itt megvártam a többieket. Az itt lévő apró hófoltok a 30 m-rel feljebb lévő csúcson már összefüggő hóleplet alkottak.

Csendélet a csúcson Csendélet a csúcson Csendélet a csúcson Csúcsfotó Csúcsfotó Csúcsfotó A csúcson volt egy kereszt és egy pad. Kilátás semmi. De legalább már nem esett. Sapkát azért kellett feltenni, de a kesztyűre még nem volt szükség. Útközben módosítottunk a terven, nem a gerincen mentünk le, ahogy elsőre kigondoltuk, hanem visszafordulva, de a síliftek felé, az Isskogelt útba ejtve mentünk le Gerlos-ba.

Az Isskogel-en Az Isskogel-en Az Isskogel-en Visszamentünk a liftekig, kb. 20 m-t kaptattunk az Isskogelig, és ott már embereket is láttunk. Ők a lanovkával jöttek fel, onnan tényleg csak egy laza séta ez a két hegy. Közben feljebb került a felhőalap, továbbra is borult volt, de alattunk le lehetett látni a völgybe, sőt, távolabb a Gerlos hágó alatt lévő víztározót víztározót is láttuk. Innen már csak javult az idő. A nap ugyan nem sütött ki, de a látás egyre jobb lett.

Tök gáz a környék Tök gáz a környék Tök gáz a környék Ezzel párhuzamosan egyre több emberrel találkoztunk. Kivételesen mi mentünk le, és ők jöttek felfelé. A legvégén még egy meredek lejtő állta utunkat, a lejtő alján már a falu kezdődött. Még szerencse, hogy nem errefelé indultunk el felfelé, mert kész halál lett volna feljönni rajta.
feherb

A leirasba be nem fert kepek
Érkezés a csúcsra a ködben
Röhög
A különleges ratrak
Kicsit tisztul az idő
Tök szopás az időjárás
Az út eleje a fenyvesben