Keresés
Forrás: Vár-forrás (Vértes). Vízhozam : 2.15 l/perc, Hôm.: 11.5 C
Forrás: Csák-forrás (Vértes). Vízhozam : nincs adat, Hôm.: 10.6 C
Forrás (2017-05-15)
Forrás: Magda forrás (Visegrádi-hegység). Vízhozam : 0 l/perc, Hôm.: nincs adat C
Forrás: Sztaravoda forrás (Visegrádi-hegység). Vízhozam : 60.4 l/perc, Hôm.: 11.1 C
Forrás (2017-05-11)
Forrás: Hidegkúti-forrás (Mecsek). Vízhozam : 0 l/perc, Hôm.: nincs adat C
Forrás (2017-04-30)
Forrás: Bodzás-forrás (Karancs-Medves). Vízhozam : 5.26 l/perc, Hôm.: 9.1 C
Három forrás útja a Pilisben (2017-04-30)
Egy tél végi borongós napon rövid kirándulással teljesítettük a Három forrás útja a Pilisben túramozgalmat.
Parádfürdő kirándulás (2017-04-16)
Esős kirándulás a Mátrában, ahol szinte semmi emelkedő sem volt.
Új földgyorsítótár (2017-03-18)
GCMF10: Mátrai források - A források útja (Mátra)
GCKSKO: Kiskő (Mátra)

Érkezés: 16:20 - Ipolydamásd
Résztvevők: feherbszabolaZsófi

A túra hossza 29 km
Útvonal Ipolytölgyes -> Gömbölyű-kő -> Koppány-nyereg -> Nagy-Koppány -> Nagyirtáspuszta -> Só-hegy -> Márianosztra -> Nagy-Galla -> Ipolydamásd
Szintkülönbség 1150 m
Szintidő 10 óra
Helyszín Börzsöny

Többnyire napos, de reggel, délelőtt még erősen felhős időszakok is voltak.

Európa idôjárása

A túrán megtalált földgyorsítótárak (geocache-ek) azonosítói
GCDamv  GCGall
A túra neve nem azért vándotúra, mert több napon keresztül vándorolni kell nagy hátizsákkal és sátorral, hanem mert évről évre más útvonalon kell végigmenni. Most a Börzsöny délnyugati részét jártuk be. Már 18. alkalommal rendezték meg, de nekünk ez volt csak az első alkalom ezen a túrán.

Reggeli tájkép felfelé menet
Erdő
Szabola már régen túrázott, és szokás szerint kedve sem volt reggel elindulni. Ez az állapot mindig addig tart nála, amíg be nem nevezünk. Most egy kicsit tovább tartott, előbb felértünk a túra első, egyben leghosszabb emelkedőjén. Utána már beszélgetni is volt kedve. Ez egyébként a Gömbölyű-kőre vezetett fel a rajtból, azaz az Ipoly völgyéből. Kvázi felmentünk a hegységbe. Itt volt az első ellenőrzőpont is, ahol elfogadtam a kínált házi pálinkát.

Gomba
Ezután lementünk a Koppány-nyeregbe, majd fel a Nagy-Koppányra, ahonnan most nem láttuk a márianosztrai templomot a köd miatt. Oda mentünk le egyébként, de előtte tettünk egy kis kitérőt Nagyirtásra, majd a Horváth úton mentünk a kisebb hegycsúcsokon át a falu irányába. Itt pihentünk egy kicsit, de tényleg csak rövid időre álltunk meg, amíg beletettünk az arcunkba pár szendvicset.

Kilátás a Gallára
A következő ellenőrzőpont a Nagy-Gallán volt, de ide is jókora kerülővel értünk fel. A zöld jelzést átfestették, már nem egyenesen a Galla felé megy ebből az irányból. Nekem a GPS-en meg természetesen még a régi verzió volt meg. De mivel nem vagyunk csaló gecik, nem rövidítettünk, hanem mentünk az itinerben kiírt úton. A Nagy-Gallán még soha nem voltam. Messziről elég durvának tűnik, és ebben nem is csalódtam. Felfelé a tüdőmet kerestem, lefelé meg a bokámat féltve mentem fától fáig. Felfelé persze Zsófi ért fel először, de a lejtőn viszont sokkal óvatosabb volt. Ekkor már a térde is fájt a lejtőkön. Lent a Galla-tisztásról is lehetett látni a csúcson lévő túrázókat.

Ipolydamásdig zöld, majd a kék kereszten mentünk lefelé. A végén még pár kilométeres aszfaltos szakasz is lett. A célban igazi meglepetés várt: gulyásleves kenyérrel, erős paprikával.