Galyatetõ kirándulás
(2020-05-06)
Karanténtúra Galyatetõ környékén

Országos Kéktúra túramozgalom

Az Országos Kék Túra a Zemplénben lévõ Hollóházától kanyarog keresztül az Északi-, majd a Dunántúli-középhegységen, a Kemenesháton, és a Kõszegi-hegységben az Írott-kõnél ér véget. Kb. 1100 km hosszú, egészben, vagy több részletben lehet teljesíteni, a teljesítést az út mentén elhelyezett pecsételõpontokon lehet igazolni. További információk a mozgalomról
OKT Bodajk-Kõhányás
2016. július 30. | 35 km | 700 m
Kétszer töröltem ki ennek a túrának a laírását véletlenül, úgyhogy megírom harmadszorra is. Fél év késéssel. A túra 2006 nyarán volt, most pedig már a télnek is vége. A tiroli hegymászós túra elõtt mentünk el kéktúrázni, amolyan bemelegítésnek vagy ráhangolódásnak. Ezzel be is fejeztem a vértesi kéktúrát. Kõhányáson hagytuk a kocsit, és elbuszoztunk Bodajkra fehérvári átszállással. Esõbeálló Gánt elõtt A buszozás miatt...
OKT Szárliget-Kõhányás
2016. március 15. | 18 km | 590 m
Van benne X faktor? Tisztán, mint januárban Sikerült újra kifgoni egy havas március 15-ét, de szerencsére ez nem olyan hófúvásos helyzet volt. Szárligeten még esõ esett, de kicsivel feljebb, az istállókat elhagyva már hó volt, sõt a fák tiszta havasak voltak, igazi téli hangulat volt. Ennek örömére juhi ki is próbálta az erdõszéli színpadot. Krichardnak nem volt normális cipõje....
Mátraháza - Sirok
2014. június 9. | 23 km | 800 m
Felfelé a sípályán Juhi elkezdte a kéktúrát, rögtön meg is vette mind a 3 igazolófüzetet. Meg is csinált jó 100 km-t Pest környékén, aztán csodák csodájára megunta. Azért egy turai bográcsos hétvége után-közben, Pünkösd hétfõn elmentünk a Mátrába egy olyan szakaszra ami nincs meg neki, se Odettnek, és nekem is üres a 2. füzetben. Ez pedig a Mátrabérc eleje volt Sirok-Kékestetõ között egy kis hosszabbítással Mátraházáig. Annyi...
OKT Kab-hegy
2011. március 19. | 24 km | 550 m
A március 15-i hosszú hétvégén kihagytuk ezt a kéktúra szakaszt, mivel már ez már le volt kötve erre a hétvégére. Az akkori ragyogó idõjárással ellentétben most sokkal zordabb nap vár ránk. Egy ciklon hátoldalán a hét közepén hideg légtömeg tört be a Kárpát-medencébe, visszahozva egy kicsit a telet, és pont arra a pontra készültünk, ahol a legdurvább széllökéseket mérik ilyen idõjárási helyzetben. A murvás úton, esõben A...
OKT Balaton-felvidék
2011. március 12. | 67 km | 2000 m
Gulács templommal Balaton-felvidéki kéktúránkat ott folytattuk, ahol õsszel abbahagytuk, Badacsonytördemicen. Innen másztunk fel a Badacsonyra a @3%Bujdosók@ lépcsõjén. A legalsó lépcsõfokok eléggé @2%ziláltak@ voltak, de nem volt gond, szépen lassan fel lehetett menni. Voltak pihenõk is, ahol meg lehetett állni, ha valaki úgy érezte, hogy nem bírja, de egy helyen ki is mentünk a @4%sziklaperemre@ fotózni a tájat, és az...
OKT Bükk
2010. október 31. | 67 km | 2000 m
Háromnapos bükki kéktúránk egész tûrhetõ idõjárásban zajlott. Tökéletes, szép õszi idõ volt, amibe a reggeli fagyok is belefértek. Az emelkedõk hamar elfeledtették a hõmérsékletet, és mivel napközben végig sütött a nap, gyorsan melegedett az idõ. Az óraátállítás kedvezett a korai indulásnak, de a korai sötétedésnek is. Putnok, vasútállomás Gorillák a ködben Dédestapolcsányban volt a szállásunk, elsõ nap...
Badacsonytördemic - Tapolca
2010. október 10. | 17 km | 390 m
Avasi templomrom Szt-György-hegy a fák között Másnap Badacstördemicrõl gyaolgoltunk vissza Tapolcára a Szent-György-hegyen keresztül. Ez volt az egyetlen hegy, amit érintettünk. Ugyanott kezdõdött az út, ahol tegnap abbamaradt. Aszfalton értük el Szigligetet, tettünk egy kitérõt az Avasi templomromhoz is. A várba nem mentünk fel, nem is álltunk meg pihenni a faluban. Rögtön mentünk tovább a hegy felé,...
Visegrád - Dobogókõ
2010. június 5. | 26 km | 1139 m
További résztvevõk: Kata, Marcsi, Beja, Végrekék Ági, CséÁgi Az egész május 17-én kezdõdött, amikor is az Adventures csapatából mellékágként kisarjadzó Köménymag tagjainak (postaládájában) az alábbi e-mail landolt: Sziasztok! Terveim szerint ezen hónap 29. napján (vagy esetleg június 5. napján) szombaton Dobogókõn befejezem az OKT-t. Ha van rá lehetõségetek velem tarthatnátok az utolsó Visegrád - Dobogókõ szakaszon, mely ezen...
Bakonybél - Bakonynána
2010. május 23. | 32 km | 950 m
Az elsõ napi Burok-völgyes túra után a második nap szétszakadt a társaság. Valaki barlangászni ment, mások bicikliztek, a túravezetõ a Tési fennsíkon szervezett gyalogtúrát, mi hárman kéktúráztunk. Bakonybélbe buszoztunk, onnan gyalogoltunk vissza Bakonynánáig, ami Téssel szomszédos település, de a fennsík aljában helyezkedik el. Gerence-patak a fogadónál Elég késõn, majdnem fél 11-kor...
Boldogkõváralja - Makkoshotyka
2010. május 16. | 44 km | 1400 m
Májusi esõ aranyat ér, mi? Beleverem a f@szomat a májusi esõbe, b@ssza meg. Az is igaz, hogy idióta, aki a fent látható idõjárási helyzetben túrázni indul. Mi azért elindultunk kétnapos túránkra, de a tervezett 51 km helyett kicsivel kevesebbet gyalogoltunk. Szerencsére a szél nem fújt, csak az esõ esett, és az is legdurvábban éjszaka. Szóval egy büdös szavunk nem lehet az idõjárásra. Arka felé Átkelés a...
Sárvár - Sümeg
2010. március 13. | 70 km | 200 m
A túrán Beja is részt vett, de szoftverhiba miatt a neve lemaradt a sorból. Avasi öreg tölgy Káld, nyomásfokozó A március 15-i hosszú hétvégét használtuk ki egy 70 km-es kéktúrára. Sárvár és Sümeg között egy nem túl ingergazdag szakasza a kéktúrának, de három részben kényelmesen meg lehet csinálni. Csillagtúra-szerûen mentünk, Sárváron volt a központ. Minden nagyon frankó lett volna, ha nem jött volna...
Becske-Alsópetény
2010. március 6. | 18 km | 500 m
Becske alsó v.mh. Viktoréknak hiányzott ez a rész a kékbõl. Meg persze nekem, mert a 2. körbõl még szinte minden hiányzik. Katinak már rég megvolt, csak szolidaritásból tartott velünk. Meg persze azért, mert nem tud ellenállni annak, hogy ilyen frankó, hideg idõben sétáljon 20 km-t az erdõben és a sárban. Ismét megcsodáltam Becske alsó vasúti megállóhely épületét, immár harmadszor. Innen kb. 2 km a falu, illetve annak a...
Nagysáp - Héreg
2010. február 27. | 20 km | 500 m
Festett kerítés Nagysáp mellett Ezzel a túrával kezdtem újra a kéktúrát. Ha úgyis fogok Katival járni, akkor vettem már egy tiszta újat. Végülis nincs idõhöz kötve, akkor fejezem be, amikor akarom. Péliföldszentkeresztrõl indult a kék része a túrának, de Nagysápig buszoztunk. Onnan a mûúton sétáltunk el a pecsételõhelyik, ahol felavattam szûz füzetemet. Péliföldszentkereszt után folytatódott...