Jlia-Alpok (2009-05-31)
2009.06.11 Vzessek ltogatsa a Jliai-Alpokban.
Budai Kk (2020. mrcius 16.)
Tli(es) tra zzmarval, kevs hval a Budai-hegysgben tbb-kevsb a kk tra tvonaln
Pilisi Vndorls (2020. mrcius 16.)
2019 oktber 23. szerdra esett, egynapos nnep, radsul j id is volt. gyhogy irny a Pilis Vndorls
Lengyel-Ttra kirnduls (2020. mrcius 8.)
Nvemberi tra a Lengyel-Ttrban mr tlies viszonyok kztt
Forrastra a Vrtesben Hossztv (2020. mrcius 8.)
Decemberi rvid forrstra a Vrtesben, ahol a hossztv is csak 23 km-es volt.
Kanizsas 20 (2020. mrcius 8.)
Kanizsa 20 teljestmnytra. Ezen a tvon s tvonalon elszr.
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-25 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-26 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-27 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Sfr-kt (Dli-Bkk)

tvonal Krma vlgy -> Dom Planika -> Krma vlgy
Helyszn Jlia Alpok
Legmagasabb tengerszint feletti magassg 2435 mter - Dom Planika
Tbbnyire ersen felhs, a felhalap kb. 2500 mteren volt. Rvid graupelzpor volt. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
Ezermteres sziklafal
Igaz, hogy szllasdnk figyelmeztetett, hogy sok a h, s pr napja fagyott is a hegyekben, de mivel elz este nem esett, reggel verfnyes napsts volt, ezrt nekiindultunk a Triglavnak. Taln a lehet legknnyebb tvonalat vlasztottuk a Krma vlgybl felfel a Planika hzig, majd onnan a Mali Triglavon t a gerincen akartunk felmenni a cscsra. Nem tudom, hogy a tbbiek hogy voltak vele, n nem igazn ltem bele magam, hogy dlutnra a cscson lesznk, minden a hviszonyokon s az idjrson mlik. Abban biztos voltam, hogy ernltileg nem lesz gond, viszont ha megint felhbe kerlnk, akkor nagy szops is lehet.

A Krma vlgy mg a fk kzl
Krma vlgy fellrl
Fl kilenckor indultunk a vlgyben lv parkolbl, napstsben. Eleinte nagy fenyvesben vezetett az t, a tisztsokrl lehetett csak fotzni a krlttnk lv 2000-es hegyeket, s azok csaknem fggleges sziklafalt. Mr 1000 mteren voltak hfoltok, s ha belegondolunk, akkor ez mg a Kkes alatt van. Viszont itt nagyon keskeny a vlgy, alig st be a nap, s hamar le tud menni a hmrsklet. Egy ra gyalogls utn mr trpefenyk voltak, nhol lavina- vagy viharvert fkkal. Ahogy mentnk egyre fejebb, gy ltszdott egyre jobban, hogy egy tipikus U alak gleccservlgyben megynk felfel. Tbbszr meglltunk pihenni, de tudtuk tartani az rnknti 300 mteres emelkedst.

Havas hegyoldalak
1700-on rtnk el egy kis hzat, innen kezdett durvulni a terep. Eltnt az svny, kevs volt a lbnyom, de a trkp alapjn kinztnk, hogy hol kell felmenni a gerincre. A h alatt szerpentinez utat nem lttuk, toronyirnt mentnk. Az els ember csinlta a tbbieknek a lpcsket. Na, ha itt felh lett volna, biztos nem vgok nekik olyan btran. De gy nem is hezitltam. tkzben azrt eszembe jutott, hogy lehet, hogy lefel kicsit ssze kell majd szedni a btorsgunkat itt. A lejt sok energit kivett mindenkibl, kis kajls utn indultunk tovbb. Alig voltunk messzebb a hztl, mint 300 mter, de ez alatt 200 mterrel feljebb kerltnk. Az 1000 mteres szintklnbsg, ami eddig volt, a tbbieknek mr rekord.

kjCEsT a sorrend
A 2020 mteren lv nyerget viszonylag knnyen elrtnk. Juhi megette a maradk tojsos-alms zsrjt, amit mg otthon ksztett, hogy jl karban tudja tartani az izmait gyrs nlkl is. Addig mi pihentnk s fztunk az csorgsban. Innen mg 400 mter szint van a Planika hzig, mindez 600 mteren bell. Sejtettk, hogy megint lesz egy durva emelked. De felfel jvet nem nzett ki nagyon durvnak, legfeljebb a legteteje, ahol szabola is kezdett aggdni a lefel t miatt. Ez is hasonl, havas hegyoldal, mint az elz, csak rvidebb volt annl. De ha mr eddig felmentnk, akkor tovbbmentnk a hzig, ami most mr tnyleg kzzelfoghat tvolsgba kerlt. Be volt zrva, mg nem kezddtt el a szezon. Krltte mteres h, alig felettnk pr mterrel pedig a felhalap. Nem valami bztat kiltsok, termszetesen magbl a Triglavbl semmi sem ltszdott, de mg a Mali Triglav is felhben volt. Viszont a felhk alatt nagyon messze el lehetett ltni, egszen az Adriig. De lttam a neten olyan kpeket is, ahol a Triglavot a Glocknerrl fotztk.

Bottal hadonszs
Megrkezs a Planika hzhoz
Pr ksza lbnyom vezetett felfel, de azt sem lehetett tudni, hogy az most melyik t, mivel vagy ngyfel vitt turistat. A hz mellett sszefjta a szl az amgy is mteres havat, az tjelz tbkbl is alig ltszdott valami. Pr mter utn inkbb gy dntttnk, hogy hagyjuk a francba az egszet. Ks is volt, 3 ra, s a felhben a korltot szorongatva nem lett volna valami felemel kapaszkodni. Csinltunk egy csoportkpet a hznl, s visszaindultunk.

A fels meredek szakast
A felsbb nehz lejtig nem volt gond. Edina nagyon tartott tle, vele mentem, hogy el tudjam kapni mindjrt az elejn, ha elesne, s elkezdene csszni. Jgcsknyunk, hgvasunk nem volt. Juhi nem szarozott, eiindult elre, s mr le is rt, mire mi nekiindultunk fent. Szpen lassan, a trabotra tmaszkodva, a sarkat mlyen a hba vgva. Viszont Tams nem figyelt, taln kicsit ellazulta a dolgot, s elcsszott. Onnan viszont nem volt meglls a 45 fokos lejtn. Szinte azonnal megfordult s fejjel lefel csszott kb 50 mtert folyamatosan gyorsulva, pont neki egy sziklnak. Kitette a kezt, ez fogta fel az tst, el is trtt a kzfejben pr csont. De ennek hla, megfordult, s mr talppal elre volt, s onnan mr szelidlt a lejt is. Szabola elindult, hogy elkapja, de nem rte el. De vgl is nem is kellett, mert szpen lassan megllt mg 50 mter csszs utn. A tskja, kabtja kiszakadt a csszstl, a fejbre is felrepedt, de az szerencsre nem volt komoly, mert hamar elllt a vrzs. Mi mintegy 100 mterrel feljebbrl csak annyit lttunk, hogy fell, akkor kicsit megnyugodtunk. Viszont sokig lve maradt, juhi s szabola voltak ott mellette. Amikor felllt, mg mindig jval feljebb voltunk, juhi vezetgette. Persze nagyon megijedt, de nem szdlt, nem volt hnyingere, de azrt nem lehetett tudni, vgl is nagyon beverte a fejt.

Az als meredek rsz
s mg htra volt az als meredek szakasz. A srls miatt minden hfolttl tartott mr, s persze a legmeredekebb rszt mi sem vllaltuk mr be. Edina is flt, inkbb elmentnk ketten szabolval msik utat keresni. A trkpen volt egy rsz, ahova nem jelltek sziklkat, s a szintvonalak is ritkbbak voltak. Sokat elvoltunk, majdnem egy rt, s nem talltunk msik, normlis tvonalat lefel. Vagy sziklafalak voltak, vagy thatolhatatlan trpfenyk. Radsul a sok fel-le mszklstl s sietsgtl rohadtul el is fradtuk. gy dntttnk, hogy hvjuk a 112-t, megadtuk a GPS koordintinkat, s k kldtek egy helikoptert.

Helikopter
Egy ra mlva odartek, felhztk Tamst s Edint, a maradk t ember pedig nekiveselkedett a lejtnek. Most szabola kezdett el flni, de t ismerem annyira, hogy biztos voltam benne, neki mer indulni, s pr lps utn jobban lesz. Az egy ra csorgs azrt elg kellemetlen volt, teljesen tfztunk. Csak a legfels pr mter volt nehz. Ahol mlyebb volt a h, mr knnyebb volt menni. Juhi ment ell, mgtte krichard, majd Csilla s szabola. A legvgn n mentem, ha el kellene kapni szabolt. Simn lertnk az als hzig, onnan mg tbb, mint 3 km, s 800 mter szint volt lefel, de ez mr sima gy volt. Kzben kiderlt, hogy milyen srlsei vannak Tamsnak, akkor megnyugodtunk, hogy semmi komoly, de majd Magyarorszgon meg kell operlni a kezt. Az is kiderlt, hogy a lgiments Szlovniban ingyenes.

tkeress kzben
s az is kiderlt, hogy nagyon oda kell figyelni, s nem rt az vatossg. Ha nagy h van, akkor nyr elejn is inkbb 2000 mter alatt maradunk, vagy beszerznk jgcsknyt. A trtntek ellenre egyiknkben sincs olyan rzs, hogy soha tbbet nem megynk a hegyekbe. Kr, hogy rohadt unalmas trsasg vagyunk.

Ha babons lennk azt mondanm, ez azrt trtnt, mert fent a Palnika hznl szabola lekurvaanyzta a hegyet, de lehet, hogy arra is bergott, hogy a P s N mssalhangzkat, illetve az I s A magnhangzkat nem pp a neki tetszets kombinciban vstem bele a trabotommal a hba.

Tovbbi kpek
A lersba be nem frt fotk
Havatlan rt
Sziklafal trzkkal
Lbnyomok a hban
Havas szakasz a trpefenyk kztt
Kapaszkods
Pihen
Tanakods
Emberek a hban
Tezs
Ezer mterrel a parkol felett