Forrs (2018. december 9.)
Forrs: Nvtelen-6.1.12-26 (Visegrdi-hegysg)
Forrs: Nvtelen-6.1.12-25 (Visegrdi-hegysg)
Forrs: Hideg-vizek (Visegrdi-hegysg)
Forrs (2018. december 9.)
Forrs: Ivvz-forrs (Visegrdi-hegysg)
Forrs (2018. december 8.)
Forrs: Bds-forrs (Visegrdi-hegysg)
Forrs: Tndi-forrs (Visegrdi-hegysg)
Forrs (2018. november 15.)
Forrs: Nvtelen-6.1.12-24 (Visegrdi-hegysg)
Forrs: Nvtelen-6.1.12-23 (Visegrdi-hegysg)
Forrs: Nvtelen-6.1.11-2 (Visegrdi-Dunakanyar)
Forrs (2018. november 14.)
Forrs: Nvtelen-6.1.12-22 (Visegrdi-hegysg)

Try 50

Teljestmnytra
A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2009. mrcius 21.
Induls: 07.00. Hvsvlgy
rkezs: 16.00. Dms
Rsztvevk: feherb
tvonal Hvsvlgy -> Remete-szurdok -> Zsros-hegy -> Nagy-Szns -> Piliscsaba -> Pilissznt -> Pilisszentkereszt -> Dobogk -> Szak-nyereg -> Dms
Szintid 12 ora
Helyszn Visegrdi-hegysg
Legmagasabb tengerszint feletti magassg 700 mter - Dobogk
Eleinte napos, majd dlutn tbbszr ersen megnvekv felhzet. Egyszer hdarazpor is volt. A magasabban fekv helyeken ers szl fjt. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
Mg sok-sok vvel ezeltt voltam ezen a trn. Akkor nagyon lazn, kicsivel tbb, mint 10 ra alatt mentem vgig a tvon, pedig akkor mg nem voltam sok 50-es trn. Kivncsi voltam, hogy most hogy birom, s mr hinyzott egy hosszabb tra is. Most pont 9 ra alatt teljestettem, nem mentem mg ilyen gyorsan 50-es trn. Az azrt hozztartozik, hogy az itiner szerint csak 48,8 km a tv, a GPS-sel pedig 45-t mrtem.

Mr reggel 7-kor elindultam, hogy biztosan elrjem az utols buszt vissza Dmsrl, s ne kelljen t kzben ezen parzni. Sokan indultak mr akkor, az els kilomtereken tbb-kevesebb ember mindig haladt egytt. Ngy kilomtert kellett menni kertvrosias krnyezetben a mriaremetei utckon jobbra-balra, rintve a templomot is. A Remete-szurdoknl elmaradtak a hzak, s egybl bementnk az erdbe, a hvirgok kz. Az els kemnyebb kaptat itt jtt, fel kellett menni a szurdok tetejre, ahonnan a Budai hegyek "hts fele" ltszdott, illetve alattunk a szurdok, s annak meghosszabbtsaknt az utca, amin vgigjttnk eddig. Az emlkedknek egy darabig lttek, hiszen sokig szintben, vagy kiss lejts terleten vitt az t.

A Pilis "kel fel" a Nagy-Szns mgl
"Felkelt."
gy jutottunk el a Nagykovcsi szln ll hzakhoz, majd a Zsros-hegyi tursitahz romjainak az rintsvel tovbb a Nagy-Sznsra. A pont nem a cscson, hanem az itteni msik turstahzrom mellett volt. A cscson ittam keveset, csinltam pr fnykpet, s indultam is tovbb Piliscsaba irnyba. A hegy szaki oldaln, vgig rnykban vezetett az t. Semmi sr, a h mr itt is elolvadt. szrevettem, hogy a cipm talpa furcsn ll. Most nem a tli bakancsban jttem, abban nem tudnk ennyit gyalogolni, hanem a flcipben. De szegny mr a vgt jrja, s ezen a trn be is fellegzett neki. Kezd a talpa is kilyukadni, a felsrszn mindkettn szintn lyukak vannak, s a bal sarkn elrepedt. Ez mr nem br ki mg egy ilyen hossz trt, de sajna mg focizsra sem lesz alkalmas. Kicsit aggdtam, hogy ezt a trt kibrja-e, de szerencsre nem ment jobban tnkre a clig.

Erd a Nagy-Szns szaki oldaln
Piliscsaba vastllomsig az OKT-n mentnk, innen jelzetlen t vezetett klotildligetre, ahol nagyjbl flton voltam, s 4 ra 20 perce indultam el. Ha ez gy megy tovbb, egsz j idt fogok futni. De reztem azrt, hogy kezdek fradni, kellett a negyed ra csrgs a kocsmnl. Kicsit nehezen indultam el, de gyorsan bemelegedtem. A trkp szerint itt a piros kereszt jelzsen kell menni, de ezen kvl mg vagy hrmat is lehetett ltni hbe-hba a fkon. Ha mr erre jrtam, megnztem az Iluska-forrst, ami a Pilisi forrsok tramozgalom rsze, de sajna most nem folyt.

Nagy-Kevly
Pilissznt innen nincs messze, egy kisebb dombocskn kell tkelni. Tvedsbl bementem a faluba, pedig a jelzs az erd szln elkanyarodik, s a falu futcjval prhuzamosan megy szak fel. De ezt mr csak akkor vettem szre, amikor bertem a faluba, akkor meg mr nem mentem vissza, inkbb a falun t mentem szak fel a meredek futcn. Mellesleg azon az ton is lttam mg piros sv jelzst, amin jttem, de az mr rgen nem arra ment.

A Sznti-nyeregig tartott az emlelked, majd ismt lefel mentnk egszen Pilisszentkeresztig. Itt a kocsmban lehetett vlasztani dt, sr vagy leves kzl. n hlye, az ccsit vlasztottam, pedig a levest kellett volna. Br, akkor tovbb ott maradok, s jval tbbet vrhattam volna a buszra a clban.

Havas erd Dobogk fel
A tra legkemnyebb emelkedje kvetkezett, fel a Dobogkre. De csak az els pr szz mter igazn meredek, utna ellaposodik a hegy. Itt mr volt h. Ahogy mentem feljebb, egyre nagyobb foltokat lehetett ltni, 700 mtert kzeltve pedig szinte sszefgg htakar volt. Ahogy olvadt, kicsi sr is volt, de nem volt vszes. A hegytetn termszetesen tmeg, de azrt sikerlt pr kpet csinlni a sziklaperemrl. A stat tiszta havas volt, a cipmbe is kerlt kevs.

A Prdiklszk Dobogkrl
A Szak-nyeregig csak lassan lejt az t, csak kzvetlenl a nyereg eltt van egy meredek letrs, de ott lpcsk is vannak kialaktva. Az utols ellenrz pont itt volt, kaptam egy nyalkt is. A vgre kicsit belehztam, hogy meglegyen a 9 rn belli teljests. Itt mr kicsit reztem a lbamat, de abszolt nem reztem gy, hogy el vagyok fradva. Sokkal rosszabb volt a msfl rs buszozs utn leszllni a buszrl, mert el voltak gmberedve a lbaim.

Tovbbi kpek
A lersba be nem frt fotk