Mostanban
Budai Kk (2020. mrcius 16.)
Tli(es) tra zzmarval, kevs hval a Budai-hegysgben tbb-kevsb a kk tra tvonaln
Pilisi Vndorls (2020. mrcius 16.)
2019 oktber 23. szerdra esett, egynapos nnep, radsul j id is volt. gyhogy irny a Pilis Vndorls
Lengyel-Ttra kirnduls (2020. mrcius 8.)
Nvemberi tra a Lengyel-Ttrban mr tlies viszonyok kztt
Forrastra a Vrtesben Hossztv (2020. mrcius 8.)
Decemberi rvid forrstra a Vrtesben, ahol a hossztv is csak 23 km-es volt.
Kanizsas 20 (2020. mrcius 8.)
Kanizsa 20 teljestmnytra. Ezen a tvon s tvonalon elszr.
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-25 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-26 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-27 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Sfr-kt (Dli-Bkk)
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Erzsbet-forrs (Dli-Bkk)

Sziget 125A

Teljestmnytra
A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2008. mjus 24.
Induls: 7.30 - Szigethalom
rkezs: 15.30 - Szigethalom
Rsztvevk: feherb
Traparamterek
A tra hossza 125 km
Szintklnbsg 125 m
tvonal Szigethalom -> Dunaharaszti -> csa -> Rckeve -> Makd -> Tassi zsilip -> Lrv -> Szigetjfalu ->Szigetszentmrton -> Tkl -> Szigethalom
Szintid 8 ora
Helyszn Dunamenti-sksg
Idjrs
Tlnyoman napos, kevs gomolyfelh, a tra vgig csapadk nem volt. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
Idn nem mentnk a Kinizsire. Viszont ezen a napon rendeztk meg a szomszdomban ezt a biciklitrt, gyhogy arra el is mentem, Pr ve voltam juhival, de akkor a 95 km-es szakaszon, most a hosszabbra neveztem be. Emlkszem, akkor a tra utn nagyon megutltam a biciklizst, de remltem most ez jobban sikerl. 8 ra szintidt adtak a rendezk, aminek elgnek kell lennie ekkor tvra. Radsul sk a vidk, a legnagyobb emelked a Duna gtja volt.

csa, templom
Rgtn kimentnk a Csepel-szigetrl, az egyetlen szigeten kvli ellenrz pont csn volt. Ezt Taksonyon, Dunaharasztin s Alsnmedin t kellett megkzelteni. Ez 26 km volt, szval innen mg 100 km a cl. A hts fogaskerekek nagyon nyikorogtak, fleg ha a legkisebbet hasznltam. Dunaharaszti utn kezddtt, s aztn egyre jobban nyikorgott. Nem is hasznltam ezutn, vagy legfeljebb nagyon ritkn. Itt mg kellemes volt, nem is volt olyan meleg. csn a reformtus templom mellett volt a pont, de elmentnk a tjvdelmi krzet mellett is. Olyan volt az egsz, mintha nem is az Alfldn lenne. Az erd sem az a tipikus alfldi "egyenerd".

rnyas t csa mellett
Bugyi volt a kvetkez falu, itt volt kb. 500 m biciklit. Ezutn sem lttam sehol ilyet a tra sorn. Innen Kiskunlachzig vgig szembe fjt a szl, ami marha knyelmetlen volt. Egyszer lltam meg fotzni meg inni. Sok erre a kavicsbnya s a bnyat, s ez a forgalmon is megmutatkozott. A teherautk szinte egymst rve hagytak le. n 25-tel mentem, szval ez mg hagyjn, de volt olyan, amelyik a szemlyautt is megelzte, pedig az sem 60-nal ment. A vasti tkelnl pont kifogtam a kelebiai gyors s a kunszentmiklsi szemly keresztjt, gy ezt az idt is kihasznltam arra, hogy ne a nyeregben ljek. Kiskunlachznl mr 50 km-nl voltam, s egyre srbben lltam fel a nyeregbl, mert bizony trte a seggem. Idn eddig sszesen alig bicikliztem tbbet, mint ennek a trnak a hossza, s egyhuzamban is csak 26 km-t mentem. Kicsit elszoktam a tekerstl.

A sziget legdlibb pontja
Para
tmentnk Rckevre a Kis-Duna hdjn, majd meglls nlkl mentem Szigetbecsre, ahol zsros kenyrrel s teval tltdtem fel. Ez volt a flton, s 3 ra alatt ide is rtem. De mr reztem, hogy a tra msodik fele nem fog ennyire knnyen menni. Makdon is thajtottam, s a Kis-Duna gtjn lv ton mentnk le vgig a Csepel-sziget legdlebbi pontjig, a Tassi zsilipig. A gton egy aut fr csak el. Ha jtt egy szembe muszj volt annyira lehzdni, hogy mr az tszli fvet simogattam. Maga az t nem valami j llapot, de ha a kzepn biciklizik az ember, akkor ott kikerli a ktykat.

A semmi kzepn Makd s Lrv kztt
Innen vissza Makdra ugyanaz az t. Nem valami felemel, de szerencsre mire pp megunja az ember addigra be is r a faluba. A gton visszafel meg kellett llnom, mert kezdett begrcslni mindkt combom. Makd s Lrv kztt egy fotmeglls erejig leszlltam a nyeregbl. Amgy nem sokat fnykpeztem. Macers lett volna minduntalan megllni, elkeresglni a gpet, aztn eltenni, s jra elvenni.

Lrven hosszabb pihent tartottam, kb. 15 percig fekdtem, jrkltam, egy ktbl megtltttem a kulacsomat, amibl olyan j manyag ze van a vznek. Kicsit nehezemre esett elindulni, de mg tbb, mint 30 km htra volt. Kellett a pihen, reztem, hogy jobban megy a tekers, s a htszl is tmogatott. Ismt tmentem Rckevn, most mr kora dlutnra kirlt a vros. Dleltt mg sokkal nagyobb volt az auts s a gyalogos forgalom is. Rckeve utn egyik pillanatrl a msikra elment minden erm, a 100.
Lrv, komptkel
kilomtert elrve muszj volt egy nyltvonali megllst kzbeiktatni.

t perc pihen utn mentem tovbb, s nemsokra htszllel megtmogatva bertem Szigetjfaluba, ahol az utols ellenrz pont volt. Sajnos mr meleg lett a szda mire idertem, de nem voltam nagyon szomjas. Rgtn tovbbindultam. Az volt a tervem, hogy ott llok mr csak meg, ahol mr tnyleg muszj lesz. Szigetszentmrtonon s Szigetcspen keresztlmentem, de utna ismt pihent kellett kzbeiktatni. Hiba volt a htszl, az a trdemen s a derekamon nem segtett. Kicsit kicsi hozzm a bicikli, ezrt fjnak most ezek. Hiba volt a pihen, az a pr km Tklig ksz gytrelem volt. Viszont onnan megint knnyebben ment. Taln, mert tudtam, hogy innen mr tnyleg nincs messze a cl, csak vgig kell menni a HV snek mellett meg pr kanyar Szigethalmon, s ott is voltam.

Amint emltettem a trdem s a derekam fjt a legjobban, a seggem nem is annyira. Viszont hossz zoknit vetem fel reggel, gy sikerlt gy legnem, mint egy hlyegyerek.