Raabklamm (2010-04-24)
Tavaszi kirnduls a Rba fels szakaszn
Ben Nevis (2019. janur 13.)
Kirnduls Skciban I - Ben Nevis, az Egyeslt Kirlysg legmagasabb pontja
Forrs (2019. janur 3.)
Forrs: Hrmas-kt (Visegrdi-hegysg)
Forrs: Vlys-kt (Visegrdi-hegysg)
Forrs: Bodza-forrs (Visegrdi-hegysg)
Blyaszed tra (2018. december 16.)
Blyaszeds a Rockenbauer teljestmnytrk jszakai szakaszn.
NHH kirnduls (2018. december 16.)
Kvzi-spontn kirnduls a Brzsnyben, citromos srrel s zivatarokkal
Pilisi Vndorls (2018. december 16.)
Pilisi Vndorls mozgalom kezdszakasza: Dorog-Esztergom
Muzsikl az erd (2018. december 16.)
Muzsiklt is az erd, de nha a kutya ugatsa megzavarta a madarakat.
Forrs (2018. december 9.)
Forrs: Nvtelen-6.1.12-26 (Visegrdi-hegysg)

rkezs: 14.15 - Pilisborosjen
Rsztvevk: szabola
Mskor is voltunk mr ezen a trn 2012  2013
tvonal Pilisborosjen - Teve szikla - Pilisborosjen - Zld barlang - Cscs-hegy - Csobnka - Csobnkai-nyereg - Mack barlang - Kevly-nyereg - Solymri vlgy - Jeni torony - Kves brc - Pilisborosjen
Szintid 8 ora
Helyszn Pilis
Szombaton esett le, hogy most j sokig nem fogok trzni, ezrt gyorsan kerestem valami krnykbeli stlnivalt. gy akadtam r a Kevly trkra s vasrnap el is mentem. Az els olyan trm volt, amikor magamtl keltem fel s nem az ra bresztett. A rajt kb. 10 percnyire volt tlnk, s 8-tl lehetett indulni, gy bven rrtem. Pilisborosjenre idben odartem s nyolckor el is indultam, hogy hamar hazarjek. Elvileg 26 km a tra s 7.5 ra szintidt adtak r, magyarn ha pphogy berek 4 krl mr otthon is lehetek.

Kt Kevly ltkpe
Feny az t mellett
J tempban indultam el, hamar kirtem a falu jonnan plt villi kzl s haladtam a Teve szikla, majd utna az Egri vr hasonmsa fel. A sziklt hamar elrtem s nemsokra mr a vrromok kztt pecsteltem az els ellenrzponton. n azt hittem ez a mvr azrt nagyobb valamivel, de csak egy fkapu illetve oldals kaput emeltek, plusz a hozz tartoz falakat.

Elg sok szint tartozott a 26 km-hez, pontosan 1120 mter. Lassan el kell kezdeni emelkedni. Az t vgl visszavitt Pilisborosjenre s most az Ezst-Kevly fel vettem az irnyt a piros ngyzeten.
Kilts nyugat fel
Az Ezst Kevly oldalban
Eltte elg sokat kellett a falu utcin gyalogolni. Az egyik meredek utca vgnl mr kezddtt is az erd, hamar bertem a fk kz, ahol fenyves fogadott. Egy darabig szintben vitt az t, majd egy vzmoss-szer vjatban kezdtnk emelekedni, mg vgl kereszteztk a Kevly gerincen fut turistautat. Ezutn mr lefel vitt az t egszen a Zld barlangig, amely mr a Kevlyek szaki oldaln ttongott.

Innen a Csobnka feletti Cscs-hegyre vezetett az utunk, egy kis emelked majd lejt, ismt felfel a cscsig, ezutn pedig az Oszoly alatt trt az tvonal be a faluba. Keresztlgyalogoltam a falun, majd felmsztam a Csobnkai nyeregbe, rtrtem a kk svra, arra ahol a Kinizsi jn lefel a Kevly-nyeregbl. Itt kaptam vizet, de nem lltam meg. Szinte sehol nem idztem sokig a tra sorn, nem volt r szksg, na meg szerettem volna minl elbb hazarni.

A Zld barlangnl
Kilts a Visegrdi hegysgre
A kk svon vezetett az t egy darabig, majd a Mack barlangot vette clba, s egy meredek kicsit szerpentines, de arnylag rvid emelked utn mr ott is lltam a nagy ttong reg eltt. Itt mr 15 km-nl jrtam. Innen tovbb a nyeregig, majd onnan lefel a hegy msik oldaln. Nemsokra a Solymri vlgy fel vettem az irnyt de csnyn elnztem a zld svot s csak akkor dbbentem r, hogy valami nem stimmel, mikor nem talltam a biciklis trl lekanyarad jelzst ott ahol kellett volna. Megnztem a trkpet prszor s akkor esett le, hogy benztem. gy egy kis kitrt tettem , majd hamarosan elindultam lefel a vlgyben.

Az Oszoly Csobnka felett
Csobnka ltkpe
Nekem nagyon tetszett ez a vlgy, egyszemlyes kis svny futott vgig a fk kztt, nhol meredeken lefel - mg j hogy nem visszafel kellett erre jnni:) - eleinte tlgyes, majd ksbb fenyves erdben vitt az t. Nemsokra kereszteztem egy szlesebb fldutat, majd tovbb haladtam a Jeni torony irnyba, ahol a hatodik ellenrzpont volt. Mr-mr azt hittem megint eltvedtem, de nemsokra mr meg is kaptam a pecstet s mentem tovbb.

A Szds barlanghoz vezet svny
A Solymri vlgyben a zld svon
Innen j hossz, majdnem hat kilomteres szakasz kvetkezett a Kves-brcig, nagyjbl vizszintes terepen. Volt egy-kt emelkeds szakasz, a Balzs-lpcsnl a tempm visszaesett, mintha kipukkantam volna mint egy lufi. Szerencsre az emelked nem tartott sokig s a kvetkez vzszintes szakaszon regenerldtam. Egsz jl brtam klnben a trt, s reztem is, hogy arnylag j tempban megyek, ha nincs az a zld benzs akkor mg hamarabb bertem volna.

A Kves brc-re egy rvidke emelked utn rtem fel, ahol megkaptam az utols pecstet. Nagyon frank hely ez a Kves-brc. Mg sose jrtam erre, pedig itt lakom a kzelben. Innen a kk svon haladtunk vissza a faluba, ahol miutn megkaptam a kitzt mr indultam is haza.

Szmomra furcsnak hatott, hogy nem mentnk fel a Nagy-Kevlyre, de vglis a tra neve teljesen tall volt. J kis helyeken visz az tvonal, egyszer sem mentnk ugyanazon az tvonalon; tbb helyrl is remek a kilts a krnykre.

Zld zna
Tbbek kztt ezekkel a nvnyekkel tallkoztunk a trn (Az itt lthat nvnyekrl mg tbb kp tallhat azon az oldalon, ahol a trk, kirndulsok sorn fotzott nvnyeket gyjtttk ssze: Pr nvny Magyarorszg s a krnyez orszgok flrjbl)
Doronicum hungaricum (Sadl.) Rchb.
Magyar zergevirg
(Doronicum hungaricum (Sadl.) Rchb.)