Hllentaler Museumsbahn (2009-07-05)
2009.07.12 Nosztalgiavonatozs a Semmering mellett.
Tli Margita 40 (2020. november 23.)
Februri tra a Gdlli-dombsgban, amikor mg arra kszltem, hogy idn lenyomok egy 50-est.
OKT Zalasznt-Smeg (2020. november 23.)
Utols t a 2. OKT-n
OKT Hollhza-Makkoshotyka (2020. november 23.)
Amit soha nem lehet megunni: kktra a Zmeplnben
Forrstra a Karancs-Medvesben Kzptv (2020. november 23.)
Forrstra, ezttal a Karancs-Medvesen
Hatos Tlgy 20 (2020. oktber 31.)
Oktberi teljestmnytra a Sokorban
Kktra, Csereht (2020. oktber 23.)
Nyri kktra a Cserehtban, I. rsz: Encs-Boldogkvralja
Kktra, Csereht2 (2020. oktber 23.)
Nyri kktra a Cserehtban, II. rsz: Rakacaszend-Bdvaszilas
OKT, Abajszolnok-Rakacaszend (2020. oktber 23.)
Nyri kktra a Cserehtban, III. rsz: Abajszolnok-Rakacaszend
OKT, Abajszolnok-Encs (2020. oktber 23.)
Nyri kktra a Cserehtban, IV. rsz: Abajszolnok-Encs

Tli teljestmnytra

Teljestmnytra
A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2009. janur 24.
Induls: 08.30. Pilisjszfalu
rkezs: 14.10. Pilisszentkereszt
Rsztvevk: feherb, szabola
tvonal Pilisjszfalu -> Piliscsv -> Klastrompuszta -> Ktg-hegy -> Feketehegyi erdszhz -> Pilisszentllek ->Pilisszentkereszt
Szintid 8 ora
Helyszn Visegrdi-hegysg
Eleinte borult, majd cskken felhzet, pr rs napsts. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
Nem szeretem a tli trkat. Utlok kiizadni a kabt alatt a mnusz sok fokban, s utlom a csszs (jeges, havas, sros) utakat. Tudom, ez baromsg, de nem rdekel. Ilyen vagyok, s nem fogok megvltozni. Viszont mr hinyzott a trzs, a mens, nem tudtam s nem is akartam vrni tavaszig. Szval lekzdttem az utlatomat, s elmentem erre a Tli teljestmnytrra. Mg az sem tntortott el, hogy kt nappal korbban mg gy nzett ki, hogy akr el is zhatunk.

Erdei t
Vonattal mentnk a rajtig, s viszonylag hamar, tz percen bell el is sikerlt indulnunk. Hamar elrtk Piliscsvet, ahonnan mr turistajelzsen haladtunk. Innen kezddtt az emelked, a kabt alatti izzads, s a vget nem r sros t. Nagyon nem brtam menni, pedig ez mg nem a legsrosabb szakasz volt. Szinte csak vnszorogtam fel az emelkedn a szntfld szln. Viszont visszanzve nagyon szp volt a kilts. Kezdett felszakadozni a felhzet, egyre hosszabb idszakokra sttt ki a nap. Klastrompusztnl llegzetvtelnyi sznet kvetkezett, vget rt az emelked els szakasza, s mton gyalogoltunk tovbb. Az OKT-n mentnk vgig, ami sokg a Kesztlc s Klastrompuszta kztti mton visz, majd felkanyarodik a hegyoldalba. Itt mr muszj volt megllnom, s ennem egy keveset. Alig mentnk kt rja, de mr korgott a gyomrom, s gy reztem, hogy nem brok tovbb menni.

Vizenys rsz az erben
Tli fa
A kaja nem segtett tl sokat, de szerencsre kirve az erdbl ismt szintben folytattuk utunkat. Elttunk fent ltszott a Ktg-hegy, balra lent pedig Dorog, tvolabb a prba vesz Gete. Beszltk szabolval, hogy majd mjus vgn a Kinizsin is ezt fogjuk ltni. Majdnem ott mentnk fel a Ktg-hegy kt ga kz, ahol a Kinizsi lejn, s majdnem rossz irnyba mentnk tovbb. Szerencsre csak 50 m-t mentnk rossz irnyba. A tra jellegzetessge, hogy nincsenek ellenrzpontok, de kijellt tvonal az van. Mindenkinek a lelkiismeretre van bzva, hogy betartja-e a szablyokat.

Pra
Felrve a hegyre, tkerltnk a kevsb napsttte oldalba. Itt mr volt egy kis h, az t pedig jeges volt. Viszont a legkemnyebb rsz csak most kvetkezett! Fel kellett menni a Feketehegyi kulcsoshzhoz. Rnzsre nem tnt vszesen meredeknek, valsznleg szraz idben simn fel lehetne menni. De most a srban knlds volt. s mivel nem lehetett szpen, egyenletes tempban menni, kikptem a belemet is mire felrtem. gy reztem, hogy soha nem fradtam el mg trn ennyire, mint akkor. Persze, ez az rzs hamar lecsillapodott, hiszen azrt nem jttnk mg olyan sokat, s a rendezk teval kedveskedtek odafent. A hztl szp idben ltszik Esztergom, a Bazilikval. Szerencsnkre, mire felrtnk kitisztult az id, s mi is gynyrkdhettnk a kiltsban.

Klmn-forrs
Innen viszont le kellett menni, ami szintn nem volt egyszer. Az t egy hegyoldalban vezetett lefel, s termszetesen csszott itt is. n inkbb az ttl pr mterre feljebb mentem a levelek kztt, s megprbltam megkapaszkodni a fkban, ahol lehetett. Viszont a bal lbamon elkezdett fjni az egyik ujjam, ugyanis minden lpsnl arra nehzkedtem. Otthon lttam, hogy vrzik, de a sebet nem talltam meg. Szabola rendes csv volt, megtartotta nekem az almacsutkjt.

Nem voltak lombosak a fk, s mr innen lttuk magunk alatt Pilisszentllek hzait. Nagyon szp volt, ahogy a vlgybe best a janur vgi bgyadt napsugr. A falubl ismt emelked jtt, de ezt mr jobban brtam, mint az elejn. Biztos mostanra melegedtem be. Pedig ez mr lassan a vge volt. t akartunk menni a Klmn-forrshoz, de ehhez le kellett volna menni egy vzmossba, majd fel a msik oldalon, s olyan rohadt sros volt, hogy inkbb ezt kihagytuk. Igaz, kicsit feljebb nem olyan mly az rok, de akkor mr nem volt kedvnk visszamenni.

Tli erd 1
Tli erd 2
Az emelkedn szabola kezdett kidlni, most nekem kellett t megvrni idnknt. Lehet, hogy az volt benne, hogy ez az utols, s mr mindjrt vge. Ahogy kereszteztk az Esztergom-Dobogk utat ismt megjelent a h. Kb. 5 cm volt itt fent, de elg jeges volt a teteje. Figyelni kellett, hogy a jeges szakaszokon ne essen hanyatt az ember. Ha mr tltltk kztrs nlkl a kt httel korbbi piros riasztsos nos ess helyzetet, akkor most sem akartunk megfekdni a jgen. A Ktbkkfa-nyeregtl mr csak le kellett ereszkedni Pilisszentkeresztre. Sejtettk, hogy a hhatr alatt ismt sr lesz, s megint nehezen fogunk haladni. De ennek ellenre viszonylag gyorsan haladtunk. Nem rvidtettnk a jobb minsg ton, hanem vgig a zld sv jelzsen, illetve a szalagozs mentn mentnk.

A clban kaptunk mg egy dtt, de sajnos elg cigis volt a kocsma, ahol a cl volt berendezve, gyhogy nem ott vrtuk mg az egy rval ksbb inul buszt.