Mecseki kirnduls (2015-08-07)
Forrs- s ldakeres tra a Mecsekben, most a nyugati felben Pcs kzelben
Forrs (2019. szeptember 19.)
Forrs: Rzsa-forrs (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Grnt-forrs (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-21 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. szeptember 19.)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-22 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-23 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. szeptember 17.)
Forrs: Csrge-kt (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. augusztus 30.)
Forrs: Gyertyn-kt (Kszegi-hegysg)
Forrs: Jvor-kt (Kszegi-hegysg)
Forrs: Szent-kt (Kszegi-hegysg)
Forrs (2019. augusztus 30.)
Forrs: Keresztkt (Kszegi-hegysg)

Brzsnyi vulkntra

Teljestmnytra
A lerst ksztette: szabola
Idpont: 2006. december 9.
Induls: 8.05 - Kirlyrt
rkezs: 18.20 - Kirlyrt
Rsztvevk: krichard, szabola
Mskor is voltunk mr ezen a trn 2004  2005  2007  2008  2017
tvonal Kirlyrt-> Vasfazk-vlgy-> Nagy-Hideg-hegy -> Rakod-> Csvnyos-> Magosfa-> Fekete vlgy-> Jancsi hegy-> Holl-k-> Salgvr-> Magyar-hegy-> Magyar-vlgy-> Bnyapuszta-> Kis-Hideg hegy-> Hank-rt-> Nagy-Hideg-hegy-> Magas tax-> Kirlyrt
Szintid 12 ora
Helyszn Brzsny
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Csvnyos - 936 mter
Tbbnyire sttt a nap, reggel kds prs volt az id, s estre nvekedett csak meg a felhzet. Csapadk nem esett, de a szl idnknt - fleg a magasabb helyeken - fellnklt. Az vszakhoz kpest meleg volt. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
jra elmentnk a Brzsnyi Vulkntrra. Szerencsre idn nem kellett egyedl mennem, Ricsi elksrt. A tavalyi s tavaly eltti tra is jl sikerlt, ezrt akartam idn is elindulni. Az vszakhoz kpest enyhe id miatt sejteni lehetett, hogy egy deknyi havat sem fogunk tallni a magasabb cscsokon, ellenttben az elz kt vvel. Ksn indultunk, 8.10-kor, de mg gy is hajnali hatkor keltnk. Kirlyrtre 8 krl grdltnk be, azonnal neveztnk, majd neki is vgtunk a 43 km-es tvnak.

Az els komoly emelked
Reggel mg felhs volt az id
gy ltszik a tavalyi tvonal se tetszett a szervezknek, mert ismt variltak a tra els szakaszn. Tavaly a Vasfazk vlgybl a Magas Taxi turistahz fel vezetett a tra s onnan a Rakodhoz. Most a vlgybl fel kellett menni Nagy-Hideg-Hegyre s onnan indult a krtra. Ez a kis kitr 150 mteres plusz szintklnbsget jelentett a trn. A Vasfazk vlgyig hamar eljutottunk, de onnan a Nagy-Hideg-hegyre mr nehezebben msztunk fel. A tavalyi vekkel ellenttben idn szp idnk volt, a nap mr akkor sttt mikor a Nagy-Hideg-Hegyre felrtnk, de azrt a mlyebb rszek kdbe s prba burkoldztak.

Tvolban a Mtra egyik cscsa
Tvolban a Visegrdi-hg.
Kifradva lptnk be a turistahzba, majd miutn pecsteltnk egybl indultunk tovbb. A mltkor akadtam a neten egy jelvnyszerz mozgalomra,a cme a Brzsny cscsai, amelynek keretben a Brzsny 27 cscst kell felkeresni. Az egyik termszetesen a Nagy-Hideg-Hegy volt, s ha mr ott voltunk felmentnk a cscskhz, hogy megnzzk kinek az emlkre lltottk. Ez volt ugyanis a krds az igazolfzetben a csccsal kapcsolatban. Egy fick llt a cscsk mellett, aki egybl azt mondta, hogy rjuk be a fzetbe a nevet. Rkrdeztnk, ezrt van itt, hogy ezt ellenrizze s igennel felelt. De sajnos az s a mi humorrzknk halmazainak metszete res halmaz, ezrt rohadtul nem rtettem, hogy most komolyan gondolja vagy csak viccel. Vgl otthagytuk, a lnyeg hogy tudjuk a nevet.

A Csvnyosra felfel
Bazaltszikla
Innen a Rakodig ereszkedtnk, majd a Csvnyosra tart piros svot kvettk. Tavaly szmomra itt volt a holtpont, nagyon kifradtam, de idn valahogy jobban ment. Taln a j id, taln nem voltam annyira fradt, a lnyeg hogy elg hamar elrtk a cscsot. A Ttralt pontnl nem lttuk a Ttrt, de ht ez van. A cscson ettnk ittunk, radsul a toronyba is fel kellett menni, hogy megtudjuk jelvnyszerz mozgalom Csvnyosra vonatkoz krdst, amely azt tudakolta, hny lpcssor visz el a tetre. Tavaly itt volt az ellenrzpont de idn arrbb helyeztk. jra tallkoztunk a humorzsk emberrel. Krdezni kezdett a trrl minket, hogy mennyi s milyen nehzsg szakasz van htra. Rendesen tbaigaztottuk, pedig igazn vicceldhettnk volna vele mi is.

Innen az emlkeim szerint vgig lefel haladunk a Fekete-vlgyig, ami 7 km. De elszr azrt feltrtnk Magosfra, ahol szintn meg kellett
A Magosfnl
A Fekete-vlgy fel
Vlgy fel
keresnnk egy zld szmot. Kis keresgls utn r is akadtunk. Fjt a szl rendesen, de a nap tovbbra is sttt. Mg Magosfa eltt elrtk a kvetkez ellenrzpontot, s innen egyhuzamban, szinte meglls nlkl haladtunk a vlgy irnyba. A messzesgben dlnyugat fel ltszott az a gerinc, ahol majd vgig kell haladnunk visszafel. A nap kifejezetten ersen sttt. Nha akadt egy-kt rvidebb kaptat, de azrt javarszt lefel haladtunk, nhol egszen meredeken. Hiba, a majdnem 600 mter szintklnbsget valahogy le kellett tudnunk.

Aztn vgre lertnk a vlgybe. Mennyivel msabban festett gy napstsben, mint tavaly a kdben. Pecsteltnk, majd leltnk egy padra s ettnk. Azaz a
Gomba az avarban
krichard evett n csak narancsot s csokit toltam. Szerencsre tudtunk vizet venni egy falicsapbl. Hlye voltam, mert igazn ehettem volna zsros kenyeret, amit a szervezk adtak, de nem tettem. Amit ksbb nagyon megbntam.

Elindultunk a msodik felvonsra: vgig a Jancsi-hegy-Hollk-Salgvr-Magyar hegy gerincen. Az els szakaszban a gerincig kaptattunk fel majd megkezdtk utazsunkat. Mr ez els hosszas emeleked utn reztem hogy fradok. A gerincrl tudni lehet- azaz mi mr tudtuk-, hogy vgig hullmvasutazik: egyszer fel aztn le. Minden egyes emelkednl reztem, hogy kivagyok s kimerltem. Folyton meglltam, ettem ezt-azt s idszakosan jobban is lettem. Mivel mr tudtuk mi vr rnk ezrt tudtuk hogy a Hollk mg messze van, de vgl csak felrtnk. Tiszta id fogadott, amiben se tavaly, se tavalyeltt nem volt rsznk.Most tisztn ltszottak a szemkzti hegyek, a nap sttt; remek kilthelyen lltunk meg pihenni. De nem tltttnk sok idt itt sem, indultunk tovbb.Mr csak a Salgvrra, kellett felhgni a meredek emelkedn; a
Kilts Hollkrl

Magyar-hegyig egy enyhn, de szinte vgig folyamatosan emelked szakasz vezetett. A turistat nem visz fel a cscsra, ezrt a felmentnk s megnztk a jelvnyszerz mozgalom krdsre a vlaszt.

Brzsnyi kilts
Innen mr csak a Magyar-vlgybe kellett lemennnk s kezddhetett az utols felvons. A vlgyig az 5 km-t hamar lenyomtuk a nap tovbbra is sttt s itt szerencsre nem voltak nehz lejtk. Hamar le is rtnk. A vznk elfogyott s gy tudtuk, hogy a vlgyben valahol lehet majd vizet venni, de pechnkre ez nem a pontnl volt. Nem voltunk nagyon szomjasak, de azrt jl jtt volna egy kis vz az utols szakaszra. Azt mondtk a ponton, hogy feljebb van forrs. Elvettnk egy-egy almt, majd indultunk tovbb.

Innen mr csak 14 km-t kellett a clig megtennnk s abbl csak a fele ami vszes, ennyi kell, hogy feljussunk jra a Nagyhideghegyre. Szerencsre ennek a tvnak a fele egy alig emeleked fldton haladt s elg gyorsan tudtunk haladni.
A Magyar_vlgy fel vezet svny
Ismt fk kztt
A 2350 mteres szintklnbsg tra teljestsre 12 ra llt rendelkezsre s mi javban bell voltunk ezen a szintidn, gyhogy nem kellett emiatt aggdnunk. Aztn rtalltunk a Katalin forrsra, amelynek sziklatmbjbe bele volt vsve : \"Befoglalva 2001\". Gondolom ez annyit jelent, hogy akkor csinltk meg a forrst hasznlhatra. Gyorsan feltltttk a vizeskcsgt, ittunk s tovbblltunk. Innen a fldt mr meredekebben haladt tovbb s jabb msfl kilomter utn trtnk le rla. Itt van egy elgg kellemetlen, meredek, szedresen tvezet szakasz, amely szerencsre elg rvid. Hamar felrtnk, majd megkezdtk a menetelst a Hank-rt irnyba

Elgg besttedett, de mg nem vettk el a juhi ltal klcsnadott fejlmpkat. Elhaladtunk a rt majd a Kis-Hideg-Hegy mellett s mikor elrtk az utols, meredek szakaszt, megettk az utols maradkokat. Ez a kaptat kb 500-800 mter hossz, de elg kemny. Itt mr teljesen sttben haladtunk gyhogy szksgnk volt a lmpkra. Vgre felrtnk a hzhoz, majd ma mr msodszor pecsteltmk itt. Nem tltttnk sok idt most sem a hzban, hanem nekivgtunk az utols ht kilomternek.

A Magas Taxi turistahz eltti rten mg pecsteltnk egyet, majd sietve tovbbindutunk. Tbb trz is sszejtt ezen a szakaszon, a lmpk fnye keresztl-kasul szelte az erd sttjt. Vgig lefel haladtunk a mr mindkettnk ltal ismert piros svon, beszlgettnk s hamar le is rtnk a nyiladkba, majd az utols pr kilomter megttele utn mr t is vettk az emlklapot s kitzt. Se tavaly se tavalyeltt nem ettnk/ettem virslit, de most elhatroztuk hogy betrnk a bfbe. A virsli s a tea benne foglaltatott a nevezsi rban termszetesen. Mindkettnknek nagyon-nagyon jlesett a friss zsemls egy pr virsli s a cukrozott tea.

Az idei vulkntra is jl sikerlt, jl reztk magunkat, az idjrsra s a szervezsre semmi panaszunk nem lehetett s mg a krichard trde sem fjt radsul egsz j idt futottunk. Csak igazn lehetett volna valamicske h.