Keressétek a Csúcsrajárás alkalmazást a Google Playen!
Keressétek a Csúcsrajárás alkalmazást a Google Playen!
Túráink közül
Moldoveanu
(2013-08-18)
Balkáni csúcstúrák I.: Moldoveanu
Mostanában
Répáshuta kirándulás
(2024. február 13.)
Õszi kirándulás a Déli-Bükkben Répáshuta környékén
Lillafüred kirándulás
(2024. február 13.)
Körtúra Lillafüred-Felsõhámor környékén barlangokkal, forrásokkal, kilátókkal.
Kasprowy Wierch
(2024. január 30.)
Nyári túra a Lengyel-Tátrában a Gáspár-csúcsra
Lorenz-hágó
(2024. január 30.)
Átkelés a Lorenz-hágón a Magas-Tátra szlovák oldalán
Morskie Oko
(2024. január 30.)
Körtúra a Lengyel-Tátrában az Öt tó-völgyében és a Morskie Okonál
Hochschwab
(2024. január 30.)
A Hochschwab hófehér dolomitsziklái
Vereda da Ponta de Sao Laurenco
(2023. október 5.)
Madeira II - Vereda da Ponta de Sao Laurenco
Levada das 25 Fontes
(2023. október 4.)
Madeira IV - Levada das 25 Fontes
Pico Ruivo
(2023. október 4.)
Madeira V - A Kõris-hegyrõl a Kékesre
AK: Körösladány-Dévaványa
(2023. október 3.)
Rövid, de annál unalmasabb kéktúra az Alföldön

Ipolytarnóc-Balassagyarmat-Aszód-Budapest

Vonatos túra
A leírást készítette: feherb
Idõpont: 2006. október 20.
Indulás:
Érkezés:
Résztvevõk: feherb
Túraparaméterek
A túra hossza127 km
HelyszínCserhát
Két részletben lehet bejárni a 78-as vonalat. Megérkezve Gyarmatra, rögtön tovább is mentem az egy motorkocsiból álló vonattal Ipolytarnócra. Ezen a szakaszon már voltak olyan részek, ahol csak 20-szal mehetett a vonat. Szécsény egy viszonylag nagy állomás a vonalon, ahol szolgálat is van. Oda is és vissza is itt keresztezték egymást a Bzmot-ok. Eddigi vonatozásaim során ez a kis állomásépólet tetszett meg nekem a legjobban. Talán a világoszöld színe miatt. A másik, nagyobb állomás Nógrádszakál. Itt jönnek be Szlovákiából a tehervonatok, és mennek Ipolytarnócon át Losoncra. Amikor a meghúzták a trianoni határokat ezzel a húzással nemcsak a magyarokat, hanem a tótokat is megszopatták. Nógrádszakál után közvetlenül az Ipoly mellett megy a vonat, feltûnnek a határkövek hol a folyó bal, hol a jobb oldalán. Ipolytarnócig még egy emelkedõt kell leküzdenie a Bzmotnak 20 km/h-s sebességgel, majd a tökföldek mellett berobog a végállomásra. A sínek folytatódnak, de magyar személyvonatok nem használják.

A fordulásig volt egy kis idõ, fényképeztem párat, megvettem a jegyemet - volt jegykiadás itt is. Balassagyarmat felé a mi voantunk várt a szembejövõre Szécsényben, volt idõm ott is fényképezni. Balassagyarmatról a sebesvonattal jöttem Aszódon át, így egészen Pestig el tudtam számolni a kilométereket. Ezzel a vonattal csak 80 km-es jegyet kell fizetni Pestig a 120 helyett. Nógrádkövesdig eléggé lassan mentünk, igaz egy alagút is volt közben. Onnan meglódultunk kissé, majd Galgamácsától - ahonnan már drót alatt mentünk - még fokozódott a tempó. A vonat két végén egy-egy motorkocsi volt, melyek két mellékkocsit fogtak közre. Így Aszódon nem kellett körbejárnia a motorkocsinak, hanem csak a vezér ment át a vonat egyik végérõl a másikra. A vonatnak közepes volt a kihasználtsága, pedig attól tartottam, hogy alig lesz helyem Gyarmaton. Pestre jóval több busz megy innen, valószínúleg gyorsabb is, mint a vonat.

További képek
Ipolytarnóc állomás
Ipolytarnóc állomás
Szécsény állomás a Bzmot-tal
Szécsény állomás a Bzmot-tal
Kereszt a kéktúrával az egykori Kisecset állomásnál
Kereszt a kéktúrával az egykori Kisecset állomásnál
Becske alsó
Becske alsó