Keressétek a Csúcsrajárás alkalmazást a Google Playen!
Keressétek a Csúcsrajárás alkalmazást a Google Playen!
Túráink közül
Lepke 40
(2007-03-17)
2007.03.22 Egy keszthelyi teljesítménytúrán, a Lepke 40-en is résztvettünk. Kellemes, nem nagyon megeröltetô túra volt, a leírás elolvasható itt.
Mostanában
Répáshuta kirándulás
(2024. február 13.)
Õszi kirándulás a Déli-Bükkben Répáshuta környékén
Lillafüred kirándulás
(2024. február 13.)
Körtúra Lillafüred-Felsõhámor környékén barlangokkal, forrásokkal, kilátókkal.
Kasprowy Wierch
(2024. január 30.)
Nyári túra a Lengyel-Tátrában a Gáspár-csúcsra
Lorenz-hágó
(2024. január 30.)
Átkelés a Lorenz-hágón a Magas-Tátra szlovák oldalán
Morskie Oko
(2024. január 30.)
Körtúra a Lengyel-Tátrában az Öt tó-völgyében és a Morskie Okonál
Hochschwab
(2024. január 30.)
A Hochschwab hófehér dolomitsziklái
Vereda da Ponta de Sao Laurenco
(2023. október 5.)
Madeira II - Vereda da Ponta de Sao Laurenco
Levada das 25 Fontes
(2023. október 4.)
Madeira IV - Levada das 25 Fontes
Pico Ruivo
(2023. október 4.)
Madeira V - A Kõris-hegyrõl a Kékesre
AK: Körösladány-Dévaványa
(2023. október 3.)
Rövid, de annál unalmasabb kéktúra az Alföldön

Mezõtúr-Battonya-Békéscsaba

Vonatos túra
A leírást készítette: feherb
Idõpont: 2009. április 22.
Indulás:
Érkezés:
Résztvevõk: feherb, juhi
Túraparaméterek
A túra hossza127 km
HelyszínKörös-Maros köze
Juhit megragadta egy indexes cikk, amiben a kondorosi szárnyvonalról írnak, erre én mondtam neki, hogy menjünk el, legalább növekszik a kilométerem. De ha már ott vagyunk, akkor nézzünk meg a közelben egy másik szárnyvonalat, méghozzá Battonyán.

Kondorosból nem lett semmi, mert a 7 perc a mezõtúri átszállásra kevés volt a Pannónia IC 25 perces késéséhez képest, és nem várta meg a Bz. Már a keletiben negyed órával késõbb indultunk. Mivel Mezõtúrról a következõ - két órával késõb induló vonathoz nincs Kondorosra csatlakozás, ezért az a program most elmaradt. Pedig megsokszorozhattuk volna az utasok számát. Mezõtúron nem akartuk az állomáson b@szni a rezet másfél óráig, így bementünk a városba. Juhi látott egy csatornát meg egy szintezési alappontot, így szerencsére megnyugodott. Mert kicsit felpaprikázta, hogy kimarad Kondoros.

Egyhuzamban mentünk végig Battonyáig, nem kellett átszállni. Ütközben Orosházán és Mezõhegyesen álltunk negyes órát keresztre várva. Viszonylag sokan voltak a vonaton, még álltak is bizonyos szakaszokon. A végén, Mezõhegyes és Battonya között négyen voltunk, visszafelé csak ketten. Útközben az utastársak roma technót hallgattak, az visszhangzott a kocsiban. Szerencsémre visszafelé Békéscsaba felé is Bz ment, nem Uzsgyit kaptunk el. Így még 50 km beleszámított.

Békéscsabán fél óránk volt az átszállásra, addig benyomtunk egy hamburgert. Már rohadtul untam a végén, fáradt voltam, de csak Szolnok után tudtam elaludni egy rövid idõre.

A vonatok egész jó állapotban voltak, a román IC kocsik is kényelmesek. A WC viszont szinültig teli volt foslével, inkább a Bz-n mentem el brunyálni. Majdnem belerokkantottam a klozetba, de még amikor elmeséltem a juhinak, akkor is kis híján pofánhánytam. Minden vonat késett, de mind közül a legelsõ volt a leggázosabb, mivel nem várt meg a csatlakozás.

További képek
Sínkocsi
Sínkocsi
Gravitációs alappont
Gravitációs alappont
Mezõtúr állomás
Mezõtúr állomás
Bz-229
Bz-229
Orosháza
Orosháza
Juhi rágyúrt a vonatozásra
Juhi rágyúrt a vonatozásra
Szobormozdony
Szobormozdony
Emléktábla
Emléktábla
Battonya
Battonya
Pénztár Battonyán
Pénztár Battonyán