Muntanitz
(2008-07-19)
2008.07.23 És ismét egy újabb 3000-es. Ez pár méterrel még magasabb, mint az elôzô napi csúcs volt. A Groser Muntanitz.

Héreg

Hosszútávú túra
Idõpont: 2007. március 15.
Indulás: 9.30 - Héreg
Érkezés: 15.00 - Héreg
Résztvevõk: feherb, krichard, natasa
Útvonal Héreg - Bányahegy - Kis-Gerecse - Pusztamarót - Vízválasztó - Héreg
HelyszínGerecse
Legmagasabb tengerszint feletti magasságSandl hárs - 500 méter
Kitaláltam, hogy ebben kurva jó idõben menjünk el egyet kvázikéktúrázni. Ez annyit takar, hogy amikor anno a Gerecsében jártunk, nem vittünk festéket, és nem tudtuk használni a fémbélyegzõt. Meg se próbáltuk, pedig talán sikerült volna. Fényképeztünk, de hülye és szar képeket csináltunk. Három, egymáshoz közel lévõ pontot kerestünk fel újra, és Héregen hagytuk az autót.

A nagy fa Bányahegyen
A Gerecse oldalában
Nem volt túl meleg, mikor kiszálltunk a kocsiból, de a Bányahegyre vezetõ emelkedõ megizzasztott rendesen. Mindjárt nem is fáztunk. Átvergõdtünk az erdõirtáson és fel nemsokára is értünk a kék jelzésre. Bányahegyen bélyegzõpáránába mártottuk a fémbélyegzõt, és siekrült is egy viszonylag normális lenyomatot produkálni. Bányahegytõl a kéken mentünk tovább, szemben a Kinizsi útvonalával. Egy helyen forrást kerestünk, hogy tudjunk mérni végre, de nem találtunk. Találtunk helyette egy ótvarnagy hangyabolyt. A Sandl-hárs mellett találtunk egy másik forrást, ez viszont száraz volt. Itt költöttük el ebédünket.

Forrás
Pár száz méter után elértük a gyermeküdülõ kerítését. Itt többszöri próbálkozás után csak nagyon fos lenyomatot sikerült készíteni, pedig próbáloztunk a bélyegzõpáránával, temperával is. Azért belenyomtuk a füzetbe, de megkértük krichárdot hogy fényképezzen le minket.

Pusztamarót
A Gerecse hagymaszagú oldalán mentünk lefelé a Vízválasztó nevû helyig. Egy csomó autó parkolt itt, amúgy a hegyen is sok volt a tursita. Õk voltak azok, akik értelmesebb programot kerestek maguknak az ünnepre, mint a tojásdobálás, vagy telefonfülke szétverés. Pusztamaróton is sok piknikelõ volt. Itt végre normális gumibélyegzõ volt a fán.

Király-kút
Visszafelé a Gerecsét keleti oldalról kerültük meg a piros jelzésen. Végig pofáztunk, így gyorsan eltelt az idõ. A Király-kút melletti tisztáson sokan szalonnáztak, mi pedig megmértük a forrást. A többiek (N. és k.) nagyon antiak voltak, sütött róluk az utálkozás, hogy lehet ilyen baromságért lelkesedni. Mellesleg nagyon kemény és kicsit lúgos kémhatású a víz. Amíg mértem csokis kekszet zabáltak, aztán ment a csodálkozás, hogy a víznek csokis keksz íze van vazzeg.