Meteor Maraton
Õszi 40-es túra a Budai-hegységben

Dent d'Oche kirándulás

A leírást készítette: krichard
Idõpont: 2009. február 18.
Indulás: ~10.00 - Bernex
Érkezés: ~15.00 - Bernex
Résztvevõk: Anna, Dóri, krichard
A túra hossza-1 km
HelyszínJura-hegység
Teljesen véletlenül újra a Dendeócse felé vetõdtem egy svájci kirándulásom során. Most csak én voltam a társaság tagja a túrázók között. Úgy döntöttem, hogy Annának és Dórinak megmutatom, hogy pontosan melyik túra is volt a névadója a társaságnak.

Bernex, háttérben a Dendeócse
Krichard és a Dendeócse
Bernexbõl indultunk, pontosan ugyanott hagytam a kocsit, ahol pár évvel azelõtt. Hatalmas hó volt, pár nappal a túránk elõtt több napig esett a hó, így néhol akár másfél méter hótakaró is volt. Egy széles úton indultunk el. Nagyon hamar emelkedni kezdett és egyre meredekebben és meredekebben mentünk felfelé. Körülbelül fél óra gyaloglás után jobbra feltûnt a fenyõfák között a Dendeócse csúcsa, rajta a menedékházzal. Megálltunk csináltam pár fotót és elbeszélgettem egy francia túrázóval aki szerint nagyon szép a kilátás fentrõl a csúcsról. Õ mutatta meg, hogy látszik a menedékház is, bár szabad szemmel éppenhogycsak.

Sínyomok a szûz hóban
Meredeken felfelé
Továbbmentünk, és a hatalmas hó miatt ritkán tûnt csak ismerõsnek az út. Érdekes, hogy télen a hóban mennyire más a kinézete egy-egy útnak. A nyomokat követve elértük azt a részt ahol már csak egy keskeny ösvény volt kitaposva, majd szépen eljött a sínyomok territóriuma. Itt már nehéz volt haladni, mert nem volt keményre taposva az út és minden lépés után besüppedtünk legalább térdig a puha hóba. Nem sokkal ezután elhaladtunk egy francia pár mellett, akik elismerõen vagy éppen lekicsinylõen jegyezték meg, hogy raquette nélkül megyünk. Tény és való, hogy raquette-l sokkal könyebb lett volna a puha hóban felmászni a sípályáig.

A sípálya üzemelt
Csoportkép
Körülbelül másfél órás további emelkedés után elértük célünkat. Mivel a sípálya üzemelt, így nem tudtunk készíteni hasonló fotót, mint pár éve, mivel a pálya másik oldalára át kellett volna menni. Így megálltunk a sípálya szélén és ott néztük ahogy a sielõk elsuhannak mellettünk.

Lefelé sokkal gyorsabb volt, próbáltunk futni a mély hóban de sokszor hatalmas esés lett belõle.

A puha hóban azonban egyáltalán nem fájt. Felkeltünk és futottunk tovább. Így nem volt kevésbé fárasztó lefelé, mint felfelé, viszont a puha havas részen nagyon gyorsan túljutottunk. A séta a széles úton is üdítõ volt, mint egy levezetõ mozgás.