Bakonybl - Bakonynna (2010-05-23)
Kktra a Bakonyban, kirnduls a Rmai-frdnl s Cseszneken
Forrs (2019. szeptember 19.)
Forrs: Rzsa-forrs (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Grnt-forrs (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-21 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. szeptember 19.)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-22 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-23 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. szeptember 17.)
Forrs: Csrge-kt (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. augusztus 30.)
Forrs: Gyertyn-kt (Kszegi-hegysg)
Forrs: Jvor-kt (Kszegi-hegysg)
Forrs: Szent-kt (Kszegi-hegysg)
Forrs (2019. augusztus 30.)
Forrs: Keresztkt (Kszegi-hegysg)

Koschutnikturm - 2007

Magashegyi tra
A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2007. jnius 4.
Induls: 8.00. - Kosutnik
rkezs: 16.00. - Kosutnik
Rsztvevk: feherb, juhi, krichard, natasa, szabola
tvonal Kosutnik - Koschutnikturm - Kosutnik
Helyszn Karawankk
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Koschutnikturm - 2139 mter
Eleinte tlnyoman borult s tbb alkalommal volt zpores, majd felszakadozott a felhzet s pr rra a nap is kisttt. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
1A Kosutnak is msodszor vgtunk neki. Pontosabban szabola s krichard, akik osztrk oldalrl egyszer mr visszafordultak. Most a knnyebb utat vlasztottuk, s mi is velk tartottunk. Kocsival felmentnk amg csak lehetett. Ez egy kis elhagyatott hzik volt, a trkpen Kosutnik nven volt hvva, s 1080 m magasan van. Erdei t visz fel ide, a legkzelebbi falu Medvodje, 850 m magasan fekszik. Azzal, hogy nem onnan idnultunk, kb 5 km-t sprolutnk meg. A szlovn expedcinak ez volt a harmadik trja, szval a tbbiek elgg el voltak mr fradva.

Erdei utacska
Szoks szerint szar idvel kezddtt a nap, mr reggel Cb-k gylekeztek, s a hegytet sem ltszdott a felhktl. Azrt remnykedtnk, hiszen eddig mindig felszakadozott, ha csak egy rvid idre is. Utunk kezdeti szakasza az erdszeti ton haladt, majd letrtnk a turistatra s ezzel egytt hirtelen emelkedni kezdett a terep. Gyorsan felrtnk az 1400 m magasan lv tisztsig, ahol volt pr szintn elhagyatottnak tn hz, meg egy srga traktor. Ebben a magassgban megy a turistat vgig a Kosuta gerinccel prhuzamosan, s errl gaznak ki az egyes cscsokra men svnyek. Ezen a szintton indultunk el, de nem sokig mentnk rajta, mert a Kosutnikov turn tblnl le kellett trni rla. Innen indult a tra msodik szakasza, amely egy meredek oldalon szerpentinezett fel.

Patakmeder sziklkkal
Kajltunk egy kicsit, hogy ert gyjtsnk az emelkedhz. Eleinte fenyvesben vitt az t, nha kisebb tisztsok voltak az erdben. Az t ersen szerpentines volt, ide-oda kanyarogtunk. gy nem volt igazn nehz, abszolt nem volt meredek. Kt helyen volt kidlt fa az ton, de ezeket knnyen ki lehetett kerlni. Valaki mg kett is vgta a trzset, gy eltakartva az tbl. Lassan bertnk a felhbe, s az es is megeredt. Juhi ment ell, utna szabola, majd mi ketten Natasval. Krichard fradt volt az elz kt nap miatt, mondta, hogy csak szp lassan fog jnni. Ezen a szakaszon csak rvid idre lltunk meg pr percekre. Eltnedeztek a fenyk, lett helyettk trpefeny, amelyek nha igencsak rnttek az tra. Majd ezek is eltntek, s maradt a puszta f.

A harmadik szakasz egy fokkal nehezebb volt. Meredekebb lett a hegyoldal, s srbben kvetkeztek egyms utn a kanyarok. De a kdben mr ltni lehetett egy tblt, amire azt gyantottuk, hogy a hatr, ahonnan mr kzel a cl. De a tbla alig volt magasabban, mint 2000 m. Mgtte az osztrk oldalon hatalmas szakadk volt, nem csoda, hogy szabolk nem tudtak feljnni rajta. Egy bizostkbel vezetett lefel, amentn lehet feljnni osztrk oldalrl. A tbltl jobbra a kdbl egy hatalmas sziklatorony sejlett fel. Ez a cscs - gondoltuk. De hogy a francba fogjuk azt megmszni? Az t szpen elkanyargzott mgtte, s felmsztunk r. De a GPS szerint mg mindig van htra 39 mter felfel, ami tbb, mint egy tzemeletes magassga.

a Kosuta gerincen, mg felhben
a Kosuta gerincen, tisztbb idben
Kicsit kitisztult az id, s a fejnk felett meglttuk a cscsot mutat keresztet. Ide mr htizsk s trabot nlkl mentnk. Innen kezddtt a tra negyedik szakasza, ahol mr inkbb ngykzlb msztunk. Szabolval nem is mertnk felegyenesedni, vagy csak nagyon ritkn. Kicsit triszonyunk van. A legmagasabb pontra csak juhi s krichard jutott el. Mi mterrel lejjebb meglltunk, vzszintesen 15 mtert kellett volna menni. De az elg gz volt. n akkor adtam fel, amikor belerugtam egy kbe, az meg legurult, bele a felhbe, s mg akkor is hallottam a lefel grdl k hangjt, amikor mr rg nem lttam azt.

a negyedik szakasz
Meredek
Elszr ideges voltam, hogy elcsesztem, de lefelmenet mr leszartam. Ennek ellenre ez volt eddig az egyik legjobb hegyi tra. Flelmetes, ugyanakkor fantasztikus is. s persze kiderlt az g, a nap is kisttt, ahogy az eddig lenni szokott. Persze nem volt felhtlen az g, de mgis az az igazi, ha a hegytetrl ltja az ember a panormt.

Lefel elg nehz volt elindulni, mivel ugye a teteje a legnehezebb, s lefel egyre szelidl a meredly. De szpen lassan
Csoportkp a cscson
A Koschuta visszafel menet
lecssztunk seggen, majd a Pozor! tblnl ettnk egy kis csokit, meg ittunk meleg tet. Alig mlt dl, s mr indultunk is vissza. Olyannyira kiderlt, hogy lttuk fentrl a srga traktort, lent a traktortl pedig felfel a hegycscsot is. Reggel az egsz felhben volt, nem is lthattuk, mi vr rnk. Krichard mondta, hogy ez a szerencsje, mert akkor biztos nem megy fel. A vgre aztn neki is megjtt a kedve. Mivel nem volt olyan meredek az t, mint a Stol-on, nem is voltunk Natasval olyan lassak, mint ott. Csak egy kicsit kellett rnk vrni.