Szarvas trk (2010-10-30)
Szarvas-tra a Bakonyaljn
Budai Kk (2020. mrcius 16.)
Tli(es) tra zzmarval, kevs hval a Budai-hegysgben tbb-kevsb a kk tra tvonaln
Pilisi Vndorls (2020. mrcius 16.)
2019 oktber 23. szerdra esett, egynapos nnep, radsul j id is volt. gyhogy irny a Pilis Vndorls
Lengyel-Ttra kirnduls (2020. mrcius 8.)
Nvemberi tra a Lengyel-Ttrban mr tlies viszonyok kztt
Forrastra a Vrtesben Hossztv (2020. mrcius 8.)
Decemberi rvid forrstra a Vrtesben, ahol a hossztv is csak 23 km-es volt.
Kanizsas 20 (2020. mrcius 8.)
Kanizsa 20 teljestmnytra. Ezen a tvon s tvonalon elszr.
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-25 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-26 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-27 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Sfr-kt (Dli-Bkk)

rkezs: 17:25 Dobogk
Rsztvevk: bea, Gyuri
Mskor is voltunk mr ezen a trn 2006  2007  2013
tvonal Pomz – Janda Vilmos kh. – Nagy-Csikvr – Holdvilg-rok – Tlgyikrek – Kerekes-hegy – Morg-hegy – Szent-kt – Szurdok – Pilisszentkereszt – Klastrom-kt – Hutai ttelep – Vaskapu-szikla – Vaskapu-vlgy – Zsivny-sziklk – Dobogk
Szintid 12 ora
Helyszn Pilis
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Dobogk - 700 m
Viszonylag kevs sznyogban bvelked, homlokgyngyztets napnak nztnk elejbe Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
A rajtoltats a pomzi hv megllbl trtnt, itt nylhatott r minden kedves indul 1-1 manyag (magyar gyrtmny!) sznezett bgrre.

Napoleon kalapja
Sokig hzak kztt vezetett az t, kzben egy templom mellett is elhaladt, ahol srknyls falfestmny mutatta meg magt.Mr ha valaki szrevette. Az ltalnos iskolnl rtrtnk egy szk gyalogtra, majd lassan a lakott terlet pletei is megritkultak, s az t is porosra vltott. Volt mg pr hz, de aztn felsejlett a pilisi tj. Jobbra nzve sziklkat lttunk, vlheten a Gomba-szikla, Napleon kalapja lehetett. Vgre bertnk a rengetegbe, ahol nhny kacskaring utn csaldottan tapasztaltuk, hogy az idei els ellenrz pont nem a Janda Vilmos kulcsos hznl lesz. A hzba egybknt kulcs nlkl is be lehetett menni…

Felfel a Csikvrakhoz

Meredeken lefel
Janda utn egy „kis” kaptat vrt rnk, amely a Kis- s Nagy-Csikvrhoz vitt fel. Amilyen a felfele, olyan a lefele? Igen. Meredeken haladtunk lefel a Karolina-rkon (-bokron) keresztl, majd meredeken emelkedtnk egszen a Remete barlangig. Innen a triszonymenteseket kivve egy nagyjbl 15 m-es ltrt kzdttnk le, majd egy patak partjn vezetett utunk a Holdvilg-rokig, rintve a Ramsas- s a Domini-forrst.

A Holdvilg rokbl kivezet t ismt egy kis izzadst hozott, meg kellett hgni a kvetkez trpt – Morgt (kedves Mrts hozzszlnk gondos figyelmbe ajnlva). Panorama 2 Ekzben betrtnk egy istenhozzdra a Tlgyikrekhez is. Br sajnos az egyik mr az rk favgmezkn mlatja idejt.

Szentkt
jabb trappols utn kitrult az erd egy nagy tisztsra. Jobbra kitrve a Szent-ktnl olthattuk szomjunkat egy-kt miatynk elmorzsolsa kzben. Csendes, meditcira ksztet hely, kis kpolnval, kk sznekkel. Kisebb pihen utn a szervezk kreatv szvatsnak tudom be a titkos pontot, ami a kvetkezbl llt. Az ellenrzlap megfelel rublikjba kellett kk keresztet rajzolni, de a fra kk s lila zsrkrta egyarnt ktve volt. Naivan elsre rnyltam a felgylemlett trz had vgett a szabadon maradt lilra, de a tovbbinduls egt beftyolozta elbizonytalanodsom, nehogy emiatt kapjak elgtelent, h a lila az azr’ mgse kk, visszafordultam ht, hogy korrigljam botlsom.

Gombval teli kosr
A mttl pr mterre vgtattunk a „globlis etetpontig” (=egy parkolig, ahol zsros deszks stor vrt rnk mindenfle fldi jval), mikor is belebotlottunk egy kedves hzasprba, akik pp gombsztak. No teht jult ervel indultunk a tra taln legszebb pontja, a Vaskapu szikla fel.

rvzi hordalk
A szurdokban elgg rzdtek az eszs nyomai. Fatrzsek, hidak egymsba torldva. Mi nem telik egy bksen csordogl pataktl!

Pilisszentkereszt utn rgi kveket, oszlopfket rejtett egy kis tiszts. Valamikor itt egy klastrom llt, ennek a maradvnyait lehet fellelni. Innen nagyszzalkos emelkedt magunk mgtt hagyva pillantottuk meg a Vaskapu sziklt, Panorama 6 ahonnan csods kilts nylik. A sziklkra lelve pihegtnk egy keveset, lvezve az erd s a panorma nyjtotta megnyugtat rzst.

Gykerek
Mr nem volt messze clunk, Dobogk. Itt mr nygs voltam, mert megvilgosodott elttem, hogy eslytelen az rs buszt elrni, gy mg knyelmesebb tempra vltottunk, ha mr ksnk, tegyk glnsan. Volt egy lny, h nagyon sajnltuk, mert az alig szrevehet Zsivny-szikls ellenrzpont neki kimaradt s emiatt a bg hang szervezkollga visszakldte mg egy krre (ekkor nagy megknnyebblssel nyugtztam, milyen j, hogy kijavtottam a lila keresztet…).

Egy kis Hideg-lyuk, egy kis fenyveses rszt kveten jra lakott vezetben talltuk magunkat, innen mr jtszi knnyedsggel csrtettnk a Turista Mzeumig.

Tovbbi kpek
A lersba be nem frt fotk