Tavaszksznt tra - Sukor 5 (2009-04-04)
2009.04.08 Az els gyermekes teljestmnytra a Velencei-hegysgben. A rvidke beszml.
Budai Kk (2020. mrcius 16.)
Tli(es) tra zzmarval, kevs hval a Budai-hegysgben tbb-kevsb a kk tra tvonaln
Pilisi Vndorls (2020. mrcius 16.)
2019 oktber 23. szerdra esett, egynapos nnep, radsul j id is volt. gyhogy irny a Pilis Vndorls
Lengyel-Ttra kirnduls (2020. mrcius 8.)
Nvemberi tra a Lengyel-Ttrban mr tlies viszonyok kztt
Forrastra a Vrtesben Hossztv (2020. mrcius 8.)
Decemberi rvid forrstra a Vrtesben, ahol a hossztv is csak 23 km-es volt.
Kanizsas 20 (2020. mrcius 8.)
Kanizsa 20 teljestmnytra. Ezen a tvon s tvonalon elszr.
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-25 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-26 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-27 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Sfr-kt (Dli-Bkk)

rkezs: 15.41 - Szurdokpspki
Rsztvevk: Gabe, krichard, Simon
Mskor is voltunk mr ezen a trn 2007  2009
tvonal Galyatet → Piszkstet → Vrs-k → gasvr → Mtrakeresztes → Muzsla → Szurdokpspki
Szintid 6.5 ora
Helyszn Mtra
Legmagasabb tengerszint feletti magassg 924 mter - Galyatet
Napsts, idnknt megnvekv gomolyfelhzettel. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
Szinte mr szoksos, hogy idn is elmentnk a Muzsla teljestmnytrra. Mivel egyik nagy kedvencem a Mtra, mindig knnyebben elfelejtem az oda- s visszattal jr szenvedst. Igen. Mivel a tra nem ugyanott indul mint ahol vgzdik ezrt knytelenek voltunk az autt lerakni Gyngysn, s heringekhez hasonlan felszenvedni magunkat a msodik buszjrattal (az elsre eslynk nem volt felfrni) Galyatetre.

A nevezs, annak ellenre, hogy sokan szlltunk le a buszrl, meglepen gyorsan ment. gyesen szerveztk az indulst, beneveztnk, s utna rgtn meglltunk enni. Nehogymr ne a szintidbl menjen az id a reggelizshez is! :) Tudni kell errl a trrl (s ez igaz a kzps s nagytestvrre is a Hank-Kolosra s a Mtrabrcre), hogy a szint sok s a szintid meg kevs.

Szval reggeli, majd elindultunk felfel a kilthoz. Ez az emelked rvid s annak aki itt kezd Galyatetn nem is megerltet. Persze voltak pran akik vagy Kkesrl jttek mr ide vagy esetleg Sirokrl, nekik ez az emelked mr nehz s k bizony nem szkelltek felfel, mint mi.
Szendvics
A kilt utn a kken elstltunk Piszkstetre, szles t nhol fenykkel vezve. Ezutn a Csillagvizsgl mellett elfordultunk Mtraszentlszl fel. Ez vgig lejtett, gy itt nhol kicsit gyorsabbra vettnk a tempt, kisebb futssal, nhol csak kocogssal. Mtraszentlszln, mivel egyiknk sem volt szomjas nem ittunk a kirakott tebl, hanem jobbra fordulva azonnal elhagytuk a falut s mentnk a Vrs-k fel.
Vrs-k fel
A kilt eltt volt egy kis emelked, de nem volt vszes, a nehezebbek mg csak ezutn jttek. A kiltnl pecst, majd rohans tovbb. Itt szintn eleinte lefel haladtunk, nhol futva, nhol csak stlva. rzsnk szerint nagyon gyorsan mentnk, a vrs-ki kilthoz vezet 5 km-t megtettnk percre pontosan egy ra alatt, beleszmtva ugye a reggelit.

gasvr-cscs volt a kvetkez ellenrz pont. Nos ide azrt kapaszkodni kellett. Volt egy nagyon durva kves, de rvid meredek szakasz, amelyen meglepen hamar trtnk. Mg Zoli sem llt meg pihenni, mint tavaly tette. Aztn jtt a hosszabb, szintn nagyon meredek de jrhatbb emelked a cscsra. Mivel itt sem kellett megllni, ezrt ez is hamar megvolt.

Kilts gasvrrl
A kilts a cscsrl szoksosan pazar volt. Radsul szp tiszta id volt, ezrt nagyon messzire el lehetett ltni. Itt mr kicsit rontottunk az elz idnkn, mert ide is egy ra alatt rtnk el, ami - mivel ez csak 4,7km volt az elz ponttl - 4,8-as tlagot jelentett, de ez nem kesertett el minket, mert tudtuk, hogy a meredekebb emelkedkn nagyon cskken az tlagsebessgnk.

Lefel menet szintn nagyon meredek ton mentnk, taln jobb is, hogy ott nem felfele kellett menni. Csak gy szkelltnk sziklrl sziklra, "frl-fra". Majd lertnk a tristahzhoz. Itt ettnk egy szendvicset, megtltttem a palackom vzzel, nehogy kevs legyen, majd tovbblltunk. Enyhe szakasz kvetkezett egszen Mtrakeresztesig. Itt megint elrettent sorballs ltszdott messzirl az ellenrz pontnl. Ennek ellenre nagyon hamar sorra kerltnk. Vglis sszessgben a tmeghez viszonytva az ellenrz pontoknl szerintem sszesen 5 percnl tbbet nem vesztegettnk. Ez dcsretes.

Mtrakeresztesen volt dt is, ht mit mondjak ez a szrp sosem volt a kedvencem, de mindegy is, itt ittam azrt egy pohrral. Kellett egy kis cukor, nekem meg csak sima vizem volt. Nem tanakodtunk sokig, megbeszltk, hogy nekivgunk a Muzslnak s akkor hamarabb tllesznk rajta. Ez a tra legnehezebb rsze. A fel a Muzslra kifejezs itt egy 6km-es szinte folyamatos kemny emelkedt takar. Szpen megfontoltan, de meglepen gyorsan mentnk felfel, a futkat s kocogkat kivve mindenkit szpen elzgettnk le. Meglepen jl brtuk. Fleg Zoli akire tavaly itt 20 percett kellett vrni flton, most jtt velnk, tartotta a tempt. Annyira jl eltalltuk a tempt, hogy n szemly szerint szinte szre sem vettem, hogy eltelt 3 km s mr a Nyikom-nyeregnl is voltunk. No, itt jtt egy rvid szusszans, gyorsan bekaptam egy szendvicset, mert tl sokat vittem magammal a trra s nem akartam egyet sem hazavinni. Szval fl perc pihen, majd rvid lanksabb szakasz s balra felfordultunk a Muzsla fel vezet kemny emelkedre.

Ez mg nem a Muzsla
Mivel nem elszr voltunk ezen a trn, tudtuk jl, hogy az els emelked vgn nem a Muzsla cscsa vr rnk, hanem, nos ht..., mg egy emelked. Utna pedig mg egy, az elznl sokkal durvbb. Nos ez utolsnl azrt mr kicsit kifekdtnk, br szerencsre nem volt tl hossz. Viszont nagyon szpen jttnk, a teljestmny tra tjkoztat fzete szerinti szintid nyomtuk erre a szakaszra Mtrakeresztestl. Pecst, szendvics, majd induls tovbb. Kiderlt ugyanis, hogy hiba reztk azt, hogy nagyon jl jvnk, ez csak pont arra lesz elg, hogy ne kelljen fejvesztve lemeneklni a hegyrl szinte bereplve a clba, hogy szintidn bell legynk.