Sulov (2012-05-19)
Mjusi kirnduls Szlovkiban, a Strzs-hegysgben
Forrs (2019. szeptember 19.)
Forrs: Rzsa-forrs (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Grnt-forrs (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-21 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. szeptember 19.)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-22 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-23 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. szeptember 17.)
Forrs: Csrge-kt (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. augusztus 30.)
Forrs: Gyertyn-kt (Kszegi-hegysg)
Forrs: Jvor-kt (Kszegi-hegysg)
Forrs: Szent-kt (Kszegi-hegysg)
Forrs (2019. augusztus 30.)
Forrs: Keresztkt (Kszegi-hegysg)

Petzeck

Magashegyi tra
Honlapra kerlt:2011. oktber 15. A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2011. augusztus 7.
Induls: 08:00 Seichenbrnn
rkezs: 17:00 Seichenbrnn
Rsztvevk: feherb, juhi, krichard, szabola
tvonal Seichenbrnn -> Wangenitzseehtte -> Petzeck -> Wangenitzseehtte -> Seichenbrnn
Helyszn Osztrk Alpok
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Petzeck - 3283
Tlnyoman ersen felhs vagy borult. Egyszer-egyszer elfordult hzpor, jgdara. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
Ismt elmentnk Kelet-Tirolba egyet hegyet mszni. Hrom cscsot nztnk ki, illetve elugrottunk Olaszorszgba a Drva-forrshoz. A terv csak flig-meddig teljeslt, csupn egy hromezrest sikerlt meghdtani, azt is csak a csapat 75%-nak, illetve a msik majdnemhromezrest is csak az 50%-nak. Juhi lett lymdon az egyetlen, aki mindent teljestett.

Els nap mentnk fel a hromezresre, nv szerint a Petzeck nev cscsra, ami igazbl mr Karintiban van. 1600 mteren volt a parkol, odig lehetett felmenni kocsival. Teli volt autval, mivel a kzelben van a Lienzer Htte, de valakik itt storoztak a kocsik mellett. Innen visz fel egy cable car is a Wangenitzseehtthez, amit mi is tba ejtettnk.

tkels a kis patakon
Mg a felhk alatt
tkelve egy kis patakon, rgtn ers emelkedvel indultunk, ami nem is csitult a tartomnyhatrral megegyez gerincig. Izzadtunk, mint a lovak, hiszen nagy volt a pratartalom. Takarkoskodni kellett a vzzel, mert csak 1,5 litert hoztam, egyszeren nem frt tbb a tskba. Ngyvszakos felszerelst kellett hozni, fel kellett kszlni hra is, hiszen egy hete mg havazott errefel. Ahogy az lenni szokott a normlis mret fenyk hamar eltntek, s megjelentek a trpefenyk, de nem nttek olyan srn, mint mondjuk a Schneebergen, hanem inkbb a legelkn volt bellk itt-ott kisebb-nagyobb folt. A legelkn rengeteg tehn volt, gy kellett kerlgetni az aknkat. Ez azrt volt furcsa, mert ez mr kemnyen a nemzeti park rsze volt, st egy id utn a \"Kernzone\" tbla is feltnt. Ha a turista letr az trl, azt megbntetik, de a teheneket lehet legeltetni, hogy felzabljk a havasi gyoprokat?

Elloptk a fm irnytblt???
ssze-vissza mentnk, mindenki a maga tempjban. Idnknt azrt bevrtuk egymst. Az idjrs nem javult, st egyre kzeltettnk a felhalaphoz. Nha-nha tsztak mr rajtunk a felhfoszlnyok. Lefel, a vlgy fel viszont mg lehetett j kpeket kszteni, de a tvolban lv hegyek kdbe vesztek. Szp lassan elrtk a gerincet, ami j 900 mterrel volt magasabban kiindulsi pontunknl. Itt juhi s krichard elre ment, mert a htte mr csak karnyjtsnyira tnt, n meg megvrtam szabolt. elgg ki volt mr merlve, ltszott, hogy nem voltunk ilyen helyen mr j ideje, st a teljestmnytrzs intenzitsa is elgg lecskkent.

Kekszel
Elrtk a tavakat
Megkerlgettk a hz krli kristlytiszta, de teljesen halottnak tn tavakat, s a hznl megbeszltk a tovbbiakat. Szabola nem vllalta a folytatst, inkbb itt marad egy kicsit, majd visszamegy a kocsihoz. Mi hrman tovbbmentnk, immr a trkpen pttyzttel jellt, teht kicsit techniksabb ton. A vztrozbl kifoly patakvlgy oldalban mentnk, de nem lefel, hanem felfel, nagyjbl a patakkal prhuzamosan. Emiatt egyre feljebbrl lttuk a tavat a rajta lv gttal, s az abbl kifoly patakot. Lassabban haladtunk, mivel meredekebb volt a terep, de rendthetetlenl trtnk egyre feljebb. gy reztem, hogy nagyon fj a lbam, izomfjdalmam volt a combomban, s egyre nehezebben kaptam levegt. Oda kellett figyelni a lpsekre, ha kicsit begyorstottam, mris rmtrt a lgszomj. Pedig mg 2800 krl jrtunk csak. Mellesleg a fejem is hasogatott. Ksbb kiderlt, hogy mindenkinek ugyanezek voltak a bajai, csak senki sem beszlt rla. Juhi is kivolt, csak mivel mi mentnk eltte, is jtt. Krichard meg azrt jtt, mert n hztam, juhi meg tolta. n meg azrt mentem, mert k ketten jttek utnam, s nem lltak meg.

A vztroz messzirl
2900 mter krl jtt el a holtpont. Mr javban felhben voltunk, nem lttunk semmit a kiltsbl, csak pr szz mtert, hogy nem vesztettk el egymst szem ell. Jobb is volt ez gy, volt pr meredek sziklaszirt, ami mellett el kellett menni, de a szakadkbl nem ltszdott semmi. Itt kellett elszr tkelni egy hfolton, s igazn nem lttuk hol van az t. Kicsit ideges is voltam, mr-mr a visszaforduls is megfordult a fejemben, de aztn rbeszltk egymst a folytatsra. A trkpen ltszott, hogy most van egy kis meredek szakasz, majd 3100 mter magassg utn ritkulnak a szintvonalak. s tnyleg gy volt. tkeltnk a hfolton, majd kicsit kapaszkodsabb rsz kvetkezett, s kisvrtatva tnyleg sksgon ktttnk ki. Itt mr csak vgig kellett menni, majd a vgn volt mg egy kis szint, s ott is voltunk a keresztnl. Az utols 100 mteren vgleg leeresztettem, krichard jtt ott velem, s mondogatta, hogy mr csak egy kicsi van htra. Ha mg tbbszz mtert kellett volna felfel menni, biztos feladom. Szinte egyik pillanatrl a msikra eresztettem le, mint egy lufi.

A cscson
Csinltunk egy kpet a keresztrl meg az emlkknyvrl, nem sokat csrgtnk, indultunk is vissza. Kzben nha eleredt a h meg a jgdara, de nem volt ez tarts. Lefel nagyon fztam, a kesztym tzott, s a sapka meg a kabt ellenre is fagyoskodtam. Aztn ahogy egyre lejjebb haladtunk ez megsznt, a hz eltt meg mr szinte melegem is volt. Nem akartam mg levenni a kesztyt, mert volt egy rsz, ahol a kbeleken kellett kapaszkodni, s az meg hideg volt. A hznl is esett valami, mert vizes volt a fld. Meg nha ers szllksek jttek.

Tehn a keresztezdsnl
t ra alatt fordutunk meg, ami megfelelt a kalauzidnek, ami a tblkon volt kirva. Szabola mr nem volt itt, mi is csak egy szendvics erejig ltnk le. Mg fel kellett menni kb. 100 mter a gerincig, onnan pedig meredek ereszkeds kvetkezett a tehnlegeln majd a fenyerdn t. Azt hittk soha nem r vget, a hegymszsban ez az rkig tart lefel menet a legszarabb. Szabola mondta, hogy lent a kocsinl komoly zpor volt, ahhoz kpest mi jl megsztuk odafent elzs nlkl.