Vértesi Barangolások 5

Honlapra került:2012. augusztus 17. A leírást készítette: szabola
Idõpont: 2012. augusztus 11.
Indulás: Gánt - 8.35
Érkezés: Gánt - 10.20
Résztvevõk: szabola, Vencel
ÚtvonalGánt - Kitelepítési emlékmû - Gánt
HelyszínVértes
Borult, élénk szél
A múltkori sikeres rövid teljesítménytúrán felbuzdulva kerestem még pár olyat amely elég rövid ahhoz, hogy a kisfiúval elmenjünk rá. Adódott is egy lehetõség a Vértesben: a Vértesi Barangolások nevû túra, amelynek a legrövidebb, 5 km-es szakaszát szemeltem ki.

Nagyon nagy szerencsénk volt az idõjárással, abszolút nem tûzött a nap, szinte tökéletes kirándulóidõ volt, leszámítva a helyenként élénk szelet. Reggel fél kilenc körül érkeztünk meg Gánt nevû faluba. Nagyszerû, remek kis település, szép házakkal, karbantartott füves területekkel, szóval nagyon szépen nézett ki. A startot hamar megtaláltuk, a sok parkoló autó nyomra vezetett minket.

Gánt
Beneveztünk, megkaptuk a remek itinert, amely nagyon igényes volt, és el is indultunk. Reméltem, hogy több erdõben lesz részünk, mint az elõzõ túrán. Szerencsére ez így is lett. Hamar kiértünk a faluból és felmentünk a Gántot övezõ hegyekre. Tiszta mészkõ mindenhol a terep. Eleinte erdõtlen réteken haladtunk, majd kisebb fás területre érkeztünk. Egy kis hullámvasutazás kezdõdött a dombokon, fel-le, fel-le. A felfelék nehezen mentek, de a lefeléknél egy kis futás is belefért.

Felfelé
Kövirózsa
Mivel a múltkor sajnos tönkrement a nagylátószögû objektív egy balesetnek köszönhetõen, így most csak a teleobjektív állt rendelkezésünkre és ezzel a tájat sajnos nem lehetett olyan jól fényképezni.

Aztán elértünk az elhagyott bauxitbányához, ahol mindenfelé vörös volt a föld. Hatalmas lyukak a hegyoldalban és mindenfelé vörös talaj, amelybe az esõvíz néhol elég mély árkokat vájt. Abszolút nem volt megterhelõ az emelkedés, simán kibírtuk.

Vencel
Hamar oda is értünk az elsõ és a mi távunkon egyetlen ellenõrzõponthoz, ahol Vencelnek ismét, mint a korábbi túrán gratuláltak, hogy ilyen fiatalon eljött. Kapott szõlõcukrot is az egyik pontõr nénitôl és egy pogácsát is:) Bepecsételték ottlétünket és indultunk is vissza. A táv felén már túlvoltunk és még nem is cipeltem a nyakamban:)

Innen elég kevés túrázóval találkoztunk, a többség a 10-es,25-ös és 50-es távon indult. Erdõben haladtunk, majd a korábban látott bányagödör másik oldalán vitt tovább az utunk. Ezen a legrövidebb távon nem volt szintidõ, így abszolút nem kellett sietnünk.

Visszafelé
Mindenfelé bányagödrök
Aztán mikor kiértünk egy földútra, felvettem Vencelt a nyakamba és így mentünk tovább. Ez már a cél elõtt kb. 1-km-rel lehetett. Vittem egy kicsit majd letettem és onnan egy kis lejtõn keresztül hamar vissza is tértünk a faluba és percekkel késõbb már a kitûzõket és az emléklapokat vettük át. Nagyon jó volt, hogy nem sütött a nap és kellemes idõben túráztunk. 11.20-ra értünk be.

A túra nagyon remek volt, a terep is nagyon jó, az itiner a kitûzõ és az emléklap is csodálatosak. Ide talán el kell jönni egy hosszabb távra is majd valamikor. A legrövidebb táv bátran ajánlható kisgyermekesenek, mert rövid, árnyékos, nem nagy a szintkülönbség és mindemellett szintidõ sincs és a díjazás is nagyszerû.