Budai Kk (2020. mrcius 16.)
Tli(es) tra zzmarval, kevs hval a Budai-hegysgben tbb-kevsb a kk tra tvonaln
Pilisi Vndorls (2020. mrcius 16.)
2019 oktber 23. szerdra esett, egynapos nnep, radsul j id is volt. gyhogy irny a Pilis Vndorls
Lengyel-Ttra kirnduls (2020. mrcius 8.)
Nvemberi tra a Lengyel-Ttrban mr tlies viszonyok kztt
Forrastra a Vrtesben Hossztv (2020. mrcius 8.)
Decemberi rvid forrstra a Vrtesben, ahol a hossztv is csak 23 km-es volt.
Kanizsas 20 (2020. mrcius 8.)
Kanizsa 20 teljestmnytra. Ezen a tvon s tvonalon elszr.
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-25 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-26 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-27 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Sfr-kt (Dli-Bkk)
Forrs: Erzsbet-forrs (Dli-Bkk)

Tndr 7

Teljestmnytra
Honlapra kerlt:2012. szeptember 14. A lerst ksztette: szabola
Idpont: 2012. szeptember 8.
Induls: Zugliget - 8.50
rkezs: Zugliget - 11.20
Rsztvevk: Bidu, Dani, Eszter, Panka, szabola, Vencel
tvonal Zugligeti ltalnos Iskola - Anna kpolna - Virg-vlgy v. - Mria kposzlop - Hrmas-kt-tet - Jnos-hegyi-nyereg - Jnos-hegyi tjr barlang - Tndr-hegy - Tndr-szikla - Zugligeti ltalnos Iskola
Szintid 4 ora
Helyszn Budai-hegysg
Napos
Erdei t
jabb rvidtv trra leltem a knlatban. Ez pedig a Tndr trk legrvideb tvja volt. A hossz sszesen 7 km. Ez egy kicsit soknak tnt, az eddigi 5 s 6 km-ek utn, de vglis gy dntttem, hogy elmegynk Vencellel. Szerencsre szinte semmit nem kellett utaznunk, hiszen a start s a cl Zugligetben volt. Szltunk Biduknak is s gy 6-an vgtunk neki a 7 km-nek.

Nagyon szp idnk volt, igazi kirndulid: felhtlen gbolt, de abszolt nincs fulaszt, 40 fokos meleg. Hiba, itt az sz, de ez most egyltaln nem zavart minket. A 7km-re sszesen 270 m szintklnbsg jutott s szintidt is 4 rban szabtk meg a rendezk. Ez els hallsra is simn teljesthetnek tnt. Re mek id s a kora szi idpont miatt arra szmmtottam, hogy iszonyat tmeg lesz, de hibaval volt az aggodalmam, mert a startban a sor nem kgyzott hosszan s szinte semmit nem kellett vrnunk a nevezssel.

Esbell
Framszs
Kitltttk a nevezsi lapokat tvettk az itinereket s elindultunk. A rvid tvon sszesen 2 ellenrzpontot kellett rintennk. Az els fent a Normafnl, vagyis annak kzelben volt. Ezen a krlbell 2 km-es szakaszon tudtuk le a szintklnbsg 4/5-t, hiszen a Zugligetbl fel kellett jutnunk a Normafhoz. A gyerekek mr az els pr szz mter utn meguntk a felmenetet; hiba a trknak mindig az els kilomterei a "legnehezebbek", amg az ember felveszi a kirnduls, tra tempjt, hozzszokik a fkhoz, a leveghz.

Az Erzsbet kilt
Aztn vgl felrtnk az Anna kpolnhoz ahonnan mr csak pr szz mter volt htra az els ellenrzpontig, ahol a pecstels utn npolyit lehetett enni. Itt sztvlt a 7-es s a tbbi tv, a mi utunk a Jnos-hegy, pontosabban fogalmazva a libeg fels vgllomshoz vezetett. Termszetesen nem a mton mentnk, hanem a kk krt jelzst kvettk az erdben. Elg sok svny, utacska, szeri keresztl-kasul az erdt de szerencsre nem tvedtnk el.

Nemsokra odartnk a libeghz, a Jnos-hegy tvbe. Krlbell itt jrtunk a tra felnl. Innen olyan szakaszon mentnk tovbb - zld hromszgn- ami szmomra teljesen ismeretlen turistat volt. Meredeken ereszkedtnk lefel a Jnos-hegy oldalban, kvetve a szerpentinez, szles turistautat.

Tovbbhaladva elrtnk egy mutat s itt talltuk meg a msodik ellenrzpontot. A neve Jnos-hegyi tjrbarlang volt. Navan azt hittem, hogy ezek szerint van gy barlang, ami tvisz a Jnos -hegy alatt? De nem, ez csak egy aprcska,
A barlang egyik oldaln
s a msik oldaln
de jpofa kis reg: mindkt vge a mtra vezet s vgig lehet jrni. A srcok vgig is szaladtak rajta, mialatt mi pecsteltnk.

Itt rossz irnyba indultunk el de a pontr szlt, hogy nem arra kellene mennnk. Egy kicsit zavart, hogy nem azt mondta: nemm arra kell menni, hanem azt, hogy meg kellene nzni a trkpet, vagy valami hasonl flegma, gondolom viccesnek sznt beszlssal prblt tba igaztani minket. De ez nem tetszett nekem, de biztos egyedl vagyok ezzel.

Dani
Vencel
Tmeg a Tndr szikln
Innen tovbb szerpentineztnk lefel, majd elindultunk visszafel a Zugliget irnyba. Nemsokra thaladtunk a libeg alatt s elrtnk a Tndr-sziklhoz. Nagyon remek egy hely ez! J a kilts, a krnyez hegyeket s Budapesetet is nagyon jl lehetett ltni. Mg sosem jrtam itt gyhogy a felfedezs lmnye mg nvelte az lmny.t Egy kicsit elidztnk itt, nem kellett sietnnk, mert bven a szintidn bell voltunk.

Az utols alig kevesebb, mint egy kilomtert tovbb lefel tartva tettk meg. Nemsoka becsatlakoztunk a zld svba s pr szz mter utn bertnk a clba, a Zugligeti ltalnos Iksola udvarra. Megkaptuk a kitzinket s emlklapjainkat, majd egy picit mg csrgtnk a zsros, vajaskenyeres eltrben.