Drégelyvár kirándulás
Újévi sárdagasztás a Drégely-vár környékén

Tavaszköszöntô túra - Sukoró 5

A leírást készítette: szabola
Idõpont: 2009. április 4.
Indulás: ~10.00 - Sukoró
Érkezés: ~15.00 - Sukoró
Résztvevõk: Bidu, Dani, Judit, Panka, szabola, Vencel
ÚtvonalSukoró - Angelika-forrás - Sukoró
HelyszínVelencei-hegység
Keresgélés a fa alatt
Szép tavaszi szombatnak ígérkezett, és már régóta érett egy gyermekes teljesítménytúra, ezért a Pákozd IVV túrát választottuk próbának. hatan mentünk, Bidu, Dani, Judit, Panka, Vencel és én. Sukoróról indult a túra és mivel egészen 11-ig lehetett indulni ezért nem siettünk. Kb fél tízre értünk oda, leparkoltunk, majd indultunk a startba. Elég sokan voltak, köszönhetôen a jó idônek. Sok gyermekes család is nekivágott a legrövidebb távnak, ahogy mi is.

A nevezéskor egy elég kellemetlen ténnyel kellett szembenéznünk: a legrövidebb távon nem jár kitûzô a teljesítésért. Megmagyarázták, hogy a
Botbajnok botokkal
Apa és fia
legrövidebb túra nem tartozik a teljesítménytúra kategóriába és ezért nem jár kitûzô érte. Ezzel semmi gond, csak sajnos a kiírásban - amit mi néztünk - szerepelt ez a díj a teljesítôknek. Dani és Panka eléggé lelombozódott a hírre, de becsülettel végiggyalogolták az 5 km-t.

Az elején a faluból sétáltunk kifelé szép komótosan, majd egy emelkedô végén bejutottunk az erdôbe. Nagyon sokan voltak a túrán a helyiek csodálkozva nézték a rengeteg embert. A srácok jól viselték az elsô szakaszt, bár a Vencel sokszor más irányba szeretett volna menni, mint kellett volna, közben Dani figyelte a jelzéseket.
Erdô Sukoró felett
Pici szünet
Lassan haladtunk, de szerencsére nem siettünk sehova. Az idô is szép volt, sehol felhô az égen.

Tovább haladtunk felfelé, sziklák között vitt az utunk, majd egyenes lett a terep és csak haladtunk az egyetlen ellenôrzôpont az Angelika forrás felé. Elértük a piros + jelzést és pár száz méter megtétele után már ott is voltunk a forrásnál, ahol szintén nagyon sokan voltak. A forrás maga elég bôvízûnek tûnt, foglalt de merítôs, több pontról fakadó forrás volt. Bevallom nem mértem meg:)

Éva forrás látszólag elapadva
Tömegtúra, de nem volt zavaró
Itt tartottunk egy hosszabb pihenôt, ôk ottmaradtak én pedig elugrottam a Meleg-hegyre. Fél óra alatt meg is jártam, majd mikor visszatértem, indultunk is vissza a célba. A táv felénél voltunk és innen már csak lefelé kellett menni. Nem ugyanazon az úton mentünk vissza, a zöld sávon folytattuk utunkat a piros + helyett.

Szépen haladtunk és nemsokára vissza is értünk a faluba. Elég szép házak között sétáltunk, legtöbbje valószínûleg nyaraló volt. És elég sok eladót találtunk. Nhaja, ha lenne lóvé talán egy EMDT hétvégi házat lehetne itt szerezni:).

Pár utca még, pár kanyar és be is értünk a célba. Megkaptuk az emléklapot, majd ettünk ilyen, utána meg olyan kenyeret (igaz, hogy csak a hagymát ettük le a kenyérrôl:) ), aztán a kenyerekre ittunk teát, örültünk, vígadtunk hogy sikeresen teljesítettük a távot. Mindhárom fiatal becsülettel végignyomta a túrát. Természetesen Vencelt kb. a táv felén cipelni kellett, az utolsó másfél kilométeren el is aludt.

Zöld zóna
Helleborus dumetorum Waldst. et Kit.
Kisvirágú hunyor
(Helleborus dumetorum Waldst. et Kit.)