NaHát 35
(2009-09-26)
Szép, õszi idõben egy teljesítménytúra a Börzsönyben. A NaHát 35 km-es távján mentünk végig. A leírás.

Budaörsi Kopárok 10

Honlapra került:2014. április 9. A leírást készítette: szabola
Idõpont: 2014. április 5.
Indulás: 9.35 Budaörs
Érkezés: 13.20 Budaörs
Résztvevõk: Lili, szabola, Vencel
ÚtvonalBudaörs - Odvas-hegy alja - Kõhegy - P és P+ elágazása - Budaörs
HelyszínBudai-hegység
Itt volt az idõ, hogy újra keressünk egy rövidebb túrát, ahova vihetem a srácokat is. Így esett a választás a Budaörsi Kopárok túra legrövidebb, 10 km-es távjára. A szintidõ rengeteg:5 óra ez nagyjából 2 km-es átlagot jelent óránként , ez azért még fiatalokkal is betartható. Ez kellett is mert kb. 4 óra alatt értünk be. Jó, hogy ilyen sok volt a szintidõ, ezt pont olyanoknak tervezték, mint amilyenek mi voltunk. Szemeztem régebben is nagyjából ilyen hosszú távokkal, de ott elég rövid idõt hagytak a távra és az valószínûleg nem sikerült volna.

Nem voltam teljesen ráizgulva a túrára, de a Vencelt már el szerettem volna vinni végre ismét, de egyedül nem volna igazi mulatság, úgyhogy szóltunk az unokatesónak, Lilinek, és így 3-an mentünk. Szerencsére nem kellett a fél országot átutazni, és így nagyjából egyben maradt az autó. Könnyen megtaláltuk a startot, elég sokan indultak a 3 távon összesen, amelyek közül mi a legrövidebb 9,8 km-est választottuk, 370 m szintkülönbséggel.

Lili
Az elsõ sziklák

Gyorsan neveztünk és már indultunk is, az Odvas-hegy felé, amelyre ekkora tömeget nem engedtek fel, hiszen fokozottan védett terület. Így csak a hegy alatt mentünk végig, de azért már itt is emelkedtünk egy kicsit, az elsõ ellenõrzõpont, pont az emelkedõ végén volt. Itt már láthattuk alattunk Budaörsöt.

A Kõ-hegy felé
Egyensúly
Innen a kõ-hegyi kápolnához kellett átgyalogolnunk. Szerencsére csak a vége volt egy kicsit meredek. A kápolnánál kaptunk Balaton szeletet és ettünk a magunkkal hozott elemózsiából is. Elég erõsen fújt a szél, a prücskök pedig nem bírták ki, hogy ne másszanak fel a sziklákra a keresztnél. Én pedig eléggé be voltam sz.rva nehogy valamelyik leessen onnan. De a baj elkerült minket és negyed órás pihenõ után indultunk tovább.

Most jött az a szakasz, amely szinte végig emelkedett, majd két kilométeren keresztül. A gyerekeknek az emelkedõ teszi be a kaput a kirándulásokon, ezt már megtapasztaltam és gondolom más családosoknak
Táplálkozás
is ismerõs a dolog. Nekem hallatlan nagy szerencsém volt, hiszen kitaláltak egy játékot, amit szinte az emelkedõ tetejéig lefoglalta õket és csak az utolsó métereken lankadt el a figyelem és jött elõ a fáradtság és a mikorleszünkmárfent kérdésözön. Felértünk.

Itt 6 km-nél jártunk, azaz túl voltunk a felén és innen már csak lefelé vezetett az utunk, szóval az emelkedõktõl megszabadultunk. A 3. pontnál itt fent pecsételtünk, ettünk, majd elindultunk vissza Budaörs irányába. Hohó,lefelé sokkal könnyebben ment a dolog! Bár itt is volt egy necces rész, rókalyuk vagy valami hasonló elég tágas üreg, és persze fel kellett mászni a tetejére és bekukucskálni a mélybe. Túléltük ezt is.

Vitorlázó repülõ emlékmû
Tavaszi hérics
Visszafelé még egy ponton kellett pecsételnünk. Útközben megálltunk egy réten, hogy lefotózzak pár növényt. Nagyon szép környéken haladtunk, errefelé még nem jártam,pedig itt lakom. Nagyon élénkek voltak a gyerekek, a "Török és a tehenek" vers hatvanféle variációját költötték, egész remek volt, de amikor jöttek a kakás variációk akkor azért rájuk kellett szólni:DD (Akinek van/volt már ennyi idõs gyereke, az tudja, hogy minden kicsi eljut egyszer ehhez a témához).

Aztán lendületbõl vissza is értünk Budaörsre, be a célba. Átvettük az okleveleket, ittunk pár pohár szörpöt, majd indultunk is hazafelé. Végül kicsit kevesebb, mint 4 óra alatt értünk be, szóval az 5 órás szintidõ igazán remekül volt eltalálva. Amúgy jó pár hasonló korú gyermekes családdal találkoztunk a túrán.

Zöld zóna
(Erodium cicutarium)
Alliaria petiolata (M. B.) Cavara et Grande
Kányazsombor
(Alliaria petiolata (M. B.) Cavara et Grande)
Iris pumila L.
Törpe nõszirom
(Iris pumila L.)
Muscari racemosum (L.) Lam. et DC.
Fürtös gyöngyike
(Muscari racemosum (L.) Lam. et DC.)