Lábatlan 35

Honlapra került:2015. január 21. A leírást készítette: feherb
Idõpont: 2014. augusztus 20.
Indulás: 7:15 Piszke
Érkezés: 15:15 Tatabánya, Turul
Résztvevõk: feherb, Kati
ÚtvonalPiszke -> Pusztamarót -> Gerecse -> Bányahegy -> Vértestolna -> Halyagos -> Turul
HelyszínGerecse
Többnyire erõsen felhõs vagy borult, kisebb záporok több alkalommal is elõfordultak. Európa idôjárása
Mivel a rajt és a cél nem ugyanott volt, összebeszéltünk egy másik kutyás túrázóval, és két kocsival megoldottuk ezt a problémát. A Vágány és két vizsla bevágódott Katikával együtt hátra, és átautóztunk Piszkére.

Felhõ a völgyben
Pusztamarót
Nagyon jó bemelítõnek egy jókora emelkedõvel kezdõdött, aztán kiérve a faluból az erdõben már szelidült, de még kilométereken át folytatódott. Pusztamaróton volt az elsõ ellenõrzõ pont, és egy rövidke pihenõ. Legalábbis Katikának, aki meg tudta enni a második reggelijét, amíg én geoládát kerestem. A kék háromszög jelzésen mentünk fel a Gerecse tetõre kelet felõl, majd nyugat felé lefelé. Bányahegy elõtt nem sokkal találkoztunk újra az OKT-vel, és a szokásos helyen nem sokkal késõbb meg is találtuk a következõ ellenõrzõ pontot. Itt már én is kajáltam, de nemcsak a hazait, hanem a kincstári étekbõl is.

Bányahegy
Továbbra is a kéken mentünk, de ezt a szakaszt Vértestolnáig mindig unni szoktam. A Kinizsin itt jön el általában az éjszakai fordulópont - már ha eljutok idáig egyáltalán. Most nem voltak ilyen problémák, simán beértünk Vértestolnára, ahol a kocsmában volt a pont. A faluban még egy kutyát kellett elkergetni, mert kijött Vágány után a kertbõl.

Nagyon lógott az esõ lába. Párszor esett, de nem annyira, hogy fel kelljen venni a kabátot, illetve a fák is felfogták az esõt. Most viszont a faluból kivezetõ úton, amíg nem értük el az erdõt, felvettem a biztonság kedvéért. De még az emelkedõ elõtt az volt a tervem, hogy leveszem, mert utálok ilyen mûanyag szarokban felfelé kaptatni. A térképen is nagyon durván néz ki az a sok szintvonal, de élõben is elég húzós.

Kép a kilátóból
A cél a Turulnál volt, amit a Bányász emlékmû felõl közelítettük meg. Itt felmenetem a kilátóba is. Mivel rácsos, a kutyának nem igazán fûlött a foga hozzá, de nekem is elég para volt. Túratársunkat a két vizslával csak a rajtban láttuk, már akkor elhúzott, és egy órát vert ránk. Azt mondta, hogy az addigi leggyorsabb túrája volt ez. Nem is nagyon nézelõdtünk a barlangnál, a Turulnál is csak egy pár fényképet csináltam, nem akartuk még jobban megvárakoztatni.