OKT Hollókõ-Sámsonháza
(2020-07-09)
Hollókõ-Nagybárkány: Ezzel be is lett fejezve a kéktúra cserháti szakasza.

Andezit 30

Honlapra került:2015. május 30. A leírást készítette: feherb
Idõpont: 2015. április 12.
Indulás: 08:30 - Galgaguta
Érkezés: 15:00 - Becske
Résztvevõk: feherb, Kati, Vagány, Via
ÚtvonalGalgaguta -> Vanyarc -> Nagy-hegy -> Ordas-puszta -> Szandavár -> Sztúpa - Becske
HelyszínCserhát
Ott még csokis...
A Cserhátba valahogy ritkán megyünk, pedig a közelünkben van. Ennek ellenére most úgy jött össze, hogy egymás után kétszer is eljöttünk ide. A forrástúra után, most a nyugati részre látogattunk el, az Andezit túrák keretében. Azt mondják a Cserhát sose porzik. Mivel esõ után sokáig sáros marad minden. Hát most porzott. Nagyon is, sõt tûzött a nap, és hosszú-hosszú kilométereket kellett menni erdõtlen helyeken.

Mezõ-szántó-erdõ
Andezitömlés
Az elsõ ellenõrzõ pontont még egy kiállítást is meg lehetett nézni. Egy háznál volt a pont, és összegyûjtötték egy melléképületben a környéken talált õsmaradványokat, megkövesedett fát, ásványokat. Nem mellesleg csokis kroaszant is a rendezõk jóvoltából. A második ponton a béri andezitömléshez lehetett kis kitérõt tenni, de aki nem akart, az is elnézelõdhetett a kõtárban. De a lustábbak leülhettek egy mészkõdarabra, és belerakhatták az arcukba az otthonról hozott kolbászos szendvicset. Én is ezt tettem, amíg a lányok felmentek fotózkodni a megkövült lávával. Vágányt jobban érdekelte a kajám a köveknél, és ha én nem adtam, hát odament más túrázóhoz, akinél zacskócsörgést hallott.

Szandavár messzirõl
A késõi indulás és a nézgelõdés ahhoz vezetett, hogy utolért a seprû. Persze idõnk még volt, hiszen a pont csak jó 1,5 óra múlva zárt, és a szintidõben is bõven benne voltunk. Ordaspusztán szörpikét adtak, itt csak kicsit álltunk meg. A közeli geoláda is hamar meglett, nekiiramodtunk a Szandavárnak. Ami - szerintem legalábbis -a túra fõ látványossága volt. Messzirõl nagyon durván nézett ki, de ahogy egyre feljebb mentünk és közeledtünk hozzá, már szelídült a látvány, csak a legvégén kellett lépcsõzni a köveken. Egymás és a táj fotózása következett, miután megettük a pontõröktõl kapott csokit.

Vágány lenéz a mélybe
Romok a hegytetõn
Becske innen már nincs messze, de mi azért tettünk egy kis kerülõt a sztúpához jelzetlen utakon. Kicsit be is néztük, mert domb alján értünk ki az erdõbõl, amin a sztúpa áll. Lett egy kis plusz szint így a túrában, mivel fel kellett lépcsõznünk a dombon. Innen már látszódott a falu, egy utcán kellett csak végigmenni. Közben beküldtük a kutyát a Galgába, mert az erdõben csak sáros pocsolyákban fetrengett, a folyóvíz legalább lemossa róla koszt nagyjából. A cél cukrászdában volt, aminek természetesen nem kicsi forgalma volt ezen a napon.