Bujáki kirándulás
(2013-03-17)
Ládázós túra a márciusi hétvégén Buják környékén

Hoche Veitsch

Magashegyi túra
Honlapra került:2015. november 11. A leírást készítette: feherb
Idõpont: 2015. augusztus 31.
Indulás: 10:00 - Brunnalm
Érkezés: 16:00 - Brunnalm
Résztvevõk: feherb, juhi, krichard, szabola, Vagány
ÚtvonalBrunnalm -> Graf Meran Haus -> Hoche Veitsch -> Graf Meran Haus -> Nikolokreuz -> Brunnalm
HelyszínOsztrák Alpok
Legmagasabb tengerszint feletti magasságHoche Veitsch - 1981 m
Párábaveszõ völgy
Hegygerinc
A Hohe Veitsch is kb abban a vonalban van, mint a Schneeberg-Rax-Schneealpe tengely, csak kicsit attól északra. Ez már igazi hegyes környék volt, törpefenyõkkel, sziklákkal, hosszú-hosszú emelkedõkkel, egyáltalán nem Gödöllõi-dombság feeling. De azért nem is durva, kitett gerincekkel. Fõleg, hogy szinte felhõ sem volt az égen, az Alpokban is ritkán látni ilyet.

Víztározó
Schneealpe-Rax-Schneeberg
1040 m-en volt a parkoló, laza 900 m szint állt elõttünk. Ezt viszont alig 3 km alatt kellett legyûrni, nem is mentünk túl gyorsan. Fõleg, hogy megálltunk ládázni, és természetesen hüttézni. Most nem kívántam a sört, hanem valami cukros szart akartam inni, így maradt az almdudler. Vágány is ki volt tikkadva, egybõl letámadta a szomszéd asztalnál ülõk kutyájának itatóját. Kellett is, mert hoztam ugyan 3 litert kettõnknek, de annak már csak a fele volt ekkor meg, pedgi a túra 75 %-a hátra volt.

Vágány a sziklán
A háztól már csak 100 m szintet kellett leküzdeni a csúcsig, ahol meglepõ módon egy kereszt állt. A hegy másik oldala durvább, út sem vezet arra. Megcsináltuk a csúcsfotót, megkerestük kricharddal a geoládát, kajáltunk kicsit, Vágány kunyizott meg fókázott a füves lejtõn, és indultunk vissza lefelé.

A házhoz kéne lemenni
Nem ugyanarra mentünk le, a háznál elkanyarodtunk a Teufelsteig nevû ösvényre. Mivel lefelé mentünk, elõször a tetején lévõ táblát láttunk, amin valami olyasmi felirat volt, hogy végre megcsináltad a Teufelsteig-et. Ebbõl nem sok jóra lehetett következtetni, de sikerült leküzdeni könnyen a meredek lejtõt. Visszafelé itt sokkal szopatósabb lett volna feljönni. A lejtõ aljában fürdés következett. A kutyának volt fontosabb, legalább normálisan le tudta magát hûteni, mert eddig nem mentünk erdõben egy métert sem. Mi csak pofát mostunk a patakban.

Jönnek!
Hosszú szintút következett minimális lejtõvel és emelkedõvel, és egy jéghideg forrással, amibõl vittünk is haza, krichard a lábát is belelógatta. Annyira hideg volt a vize, hogy azalatt lefagyott a kezem, amíg tartottam a palackot a kifolyó alatt. Sokszor kellett átkelni tehénterelõ szögesdrótokon, egyszer ki is szakadt a nadrágom zsebe miattuk. Szerencsére veszélyes tehenekkel nem találkoztunk.