Mixnitz (2011-05-14)
Bek osztrk trja a Medvel-szurdokban, Stjerorszgban
Forrs (2018. prilis 20.)
Forrs: Ern forrs (Brzsny). Vzhozam : 5-10 l/perc, Hm.: 11 C
j nvny (2018. prilis 12.)
Srga tyktarj (Gagea lutea (L.) Ker-Gawler)
Forrs (2018. prilis 9.)
Forrs: Kormos forrs (Brzsny). Vzhozam : nincs adat, Hm.: nincs adat C
Forrs: Hrmas kt (Brzsny). Vzhozam : nincs adat, Hm.: nincs adat C
Forrs (2018. prilis 6.)
Forrs: Lajosforrs (Visegrdi-hegysg). Vzhozam : 32.1 l/perc, Hm.: nincs adat C
Orszg Kzepe 30 (2018. mrcius 31.)
Havas mrciusi tra az Alfldn, mghozz az orszg kzepn
Srkny-vlgy 33 (2018. mrcius 31.)
Rekdorhosszsg teljestmnytra a Balaton felett, radsul srknyos.
Tiszta Vz 22 (2018. mrcius 31.)
Kicsit rendhagy, jelzett utakat, de nha utakat is nlklz tra a Bakony legnagyobb forrshoz
j nvny (2018. mrcius 29.)
szaki fodorka (Asplenium septentrionale (L.) Hoffm.)

Olimposz

Magashegyi tra
Honlapra kerlt:2018. janur 22. A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2017. augusztus 14.
Induls: 06:15 Prionia
rkezs: 15:00 Prionia
Rsztvevk: feherb, juhi, krichard, szabola, Zsfi
tvonal Prionia -> Skala -> Prionia
Helyszn Olimposz
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Skala - 2880 m
Napos, kevs gomolyfelh. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
Este a tengerpartrl nzve
Az jabb lloms a Europe's Highpoints trasorozatunkon Grgorszgba vezetett. s ha mr ott voltunk, sszektttk a nyaralst a hegymszssal is. Mivel kzismert, hogy a grg istenek szgyellsek (lsd: Zeusz is mindenfle llat kpben ment csajozni), a lakhelyk is sokszor felhben van. Kivlasztottunk egy napot, amikor olh nagy anticiklon lt r a hegyekre, s lehetleg nem a tenger fell fjt a szl, s akkor mentnk fel. Volt r egy hetnk, s a harmadik nap mr jk is voltak a felttelek.

Kt
Mg sttben indultunk a szllsrl, de mr az autt sem ment annyira simn. Alig egy ra alatt hromszor tmadtk meg kutyk a kocsit. s nem pincsik, hanem olyanok, amilyeneket Erdlyben a medvk ellen tartanak. Az utols incidens mr a hegyre felvezet ton trtnt, nem sokkal ksbb egy biciklist lttunk guruli lefel. Nem tudjuk, mi trtnt vele...

Litohoro a vlgyben
A napkelte mr a parkolban rt minket, de a hegyek persze eltakartk a napot elg sokig. Ez a hely a Prionia nvre hallgatott, s kicsivel 1000 m felett volt. Innen kellett volna felmenni 2900-re. Teht hasonlak voltak az adatok, mint a Triglav esetben, s arra azrt rendesen rkszltnk. Fel lehetett volna jnni Litohorbl is gyalog az Enipeas-szurdokon t, de az mg 600 m szint, s mg j sok kilomter. Az mr ktnapos tra lett volna.

Kilts a fk kzl
Krichard szoks szerint gyorsan elment szarni. Addig a tbbiek elrehztak, n megvrtam kicsivel ksbb. Szpen mentnk egyre feljebb a vlgyben, nem tl gyorsan. Els hosszabb pihent a Refuge A-ban tltttk, ahol baromi sokan voltak. s nemcsak helyiek. St, inkbb klfldiek, mint grgk. Ameriktl Japnig mindenhonnan jttek. s persze itt is voltak kutyk, akik az t kzepn hevertek. Csak akkor kaptk fel a fejket, amikor egy msik kutya jtt turistkkal, vagy amikor jttek az szvrek. Azokkal hordjk fel ugyanis a vlgybl a cuccokat a hzhoz.

2000 m krl
Teljesen ms itt trzni, mint az Alpokban. Meleg volt, a legtbben rvidnadrgot, lenge ruht viselt, nem kellett gy beltzni, mint ott. A hz 2000 m-en volt, teht flton voltuk. s ahhoz kpest, hogy elpunnyadtunk a nyron, egszen jl ment. A hznl lv forrs mr nem folyt, elolvadt az sszes h.

Kzvetlenl a fgerinc alatt
Kijttnk a vlgybl
A hztl megvltozott a tj. Mr nem vlgyben, hanem gerincen mentnk, s mterrl mterre egyre jobban rlttunk az alattunk lv szurdokra, illetve tvolabb a tengerre. A nvnyzet eltnt. Egsz hirtelen mghozz. s az eltnst gy kell rteni, hogy csak a puszta sziklasivatag maradt, ahol kitapostk a turistk az svnyt. Zsfi itt mr visszafordult. Nem volt semmi baja, de tudtuk, hogy lefel a trde meg fog fjdulni, s mr eleve gy terveztk. A hznl megvrt minket.

Kopr balkni hegyek
Kezdett kikezdeni a napsts. Itt mr nem volt meleg, mgis izzadtam, de takarkoskodni kellett a vzzel. Szp lassan, de felrtnk a gerincre, amit Skala-nak hvtak. Ott is sokan voltak. Valaki szandlban. Szintben 100 m-re voltunk a cscstl, tvolsgra is szinte kzzelfoghat kzelsgbe kerlt, de innen kezddtt csak a neheze: le kellett menni egy hgba, majd onnan fel a f cscsra a Mythikas-ra. s ht itt mr nem volt t, csak a vltoz meredeksg hegyoldal (sziklaoldal). Lnc nuku. Szuggerltuk a hegyet, nztk a tbbieket, hogy merre mennek, de innen csak azt lehetett megllaptani, hogy az t egy meredek ereszkedssel indul.

A Mythikas
Letettk a botokat, aztn nekivgtunk, de nagyon mecers volt. Nemcsak a fnykpez, de a htizsk is llandan tban volt. Nagyon kellett keresglni, hogy hova lp az ember, sokszor nem volt akkora kiszgells, amire rfrt volna a bakancsom. Nagyon lassan haladtunk, gy tbb ra lesz az tkels, gondoltam. Ideges is lettem miatta, pont azon gondolkodtam, hogy forduljunk vissza a picsba, Aztn lttam, hogy szabola jn vissza, mert eljtt a triszonya. Na, erre mondtam, hogy n is visszamegyek. Krichard egy Bassztok meg, akkor n sem megyek tovbb! felkilltssal szintn visszafordult. Juhi kicsivel ksbb indult, mert meg akarta enni a tojsos zsrt. Amikor megltott minket visszafel jnni, akkor egy Ne mr, n tovbbmegyek!-kel dvzlte rgi msztrsait. OK - bztattuk, de aztn is feladta. Viszont rajta ltszott, hogy szve szerint vgig is ment volna.

Legalbb egy kurva kbel vagy lnc lett volna. Az segtett volna. s az a gond, hogy nem vagyok benne biztos, ha mondjuk a hzban alszunk, s kipihentebben rnk ide, akkor nem fosunk-e be.

Volt egy olyan rzsem, hogy nem lesz knny innen tovbbmenni, ezrt B-tervnek ott volt mg a msodik legmagasabb pont, a Skolio, ahova csak fel kellett volna stlni, de mikor visszajttnk a gerincre, mr nem volt kedvem/kedvnk ehhez sem.

Lefel, a hz alatt reztem, hogy kezdek nagyon gyorsan fradni, Zsfi meg a trde miatt nem tud normlisan menni. Mg lehet, hogy j is, hogy visszafordultunk, s nem tltttnk el mg legalbb 2 rt az tmszssal.

Tovbbi kpek
A lersba be nem frt fotk