Brzsnyi vulkntra (2006-12-09)
2006.12.10 Az idei, jl sikerlt, hmentes Brzsnyi Vulkntra beszmoljt is feltltttk az oldalra.
Forrs: Gyertyn-kt (Kszegi-hegysg)
Forrs: Jvor-kt (Kszegi-hegysg)
Forrs: Szent-kt (Kszegi-hegysg)
Forrs: Keresztkt (Kszegi-hegysg)
Forrs: Nvtelen-3.1.21-1 (Kszegi-hegysg)
Forrs: Nvtelen-3.1.21-2 (Kszegi-hegysg)
Forrs: Nvtelen-3.1.21-3 (Kszegi-hegysg)
Forrs: Nvtelen-3.1.21-4 (Kszegi-hegysg)
Forrs (2019. augusztus 29.)
Forrs: Enik-forrs (Kszegi-hegysg)
Forrs (2019. augusztus 6.)
Forrs: Szpasszony-ktja (Kzponti-Brzsny)

Lochnagar

Kirnduls
Honlapra kerlt:2019. mjus 25. A lerst ksztette: Zsfi
Idpont: 2018. szeptember 8.
Induls: Spittal of Glenmuick - 11:30
rkezs: Spittal of Glenmuick - 18:00
Rsztvevk: feherb, juhi, krichard, Zsfi
tvonal Spittal of Glenmuick - Lochnagar - Falls of Glasallt - Loch Muick - Spittal Of Glenmuick
Helyszn Skt-felfld
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Lochnagar, 1155 m
Napos
Gerinc
Skciai nyaralsunk harmadik bzisrl, a Vera hztl indultunk el, hogy felfedezzk a Cairn Gorn hegysget. Mr elz nap este elvetettk az eredeti tervnket, miszerint Nagy-Britannia msodik legmagasabb cscst, a Ben Macduit msztuk volna meg. Sajnos a Vera hztl az indulsi helyszn kb. 2 ra kocsikzsra lett volna, s a tra sem tnt olyan egyszernek, gy vlasztsunk a Lochnagar hegyre esett, mivel az csak 1 ra utazsra volt a szllstl (legalbbis mi azt hittk). Reggel 9-kor, mikor krichrd berta a vazzba az indulsi helysznt, kiss sokkot kapott, mert tbb mint 2 ra utazst mutatott a telefon. Gyorsan megnztk google mapsen is, ott csak msfl ra volt az utazs, gy elindultunk Glen Muick fel. Fl 11-re meg is rkeztnk, kifizettk az egsz napos parkolsi djat, majd elindultunk, hogy meghdtsuk a hegyet.

Iszik
Loch s Nagar
Elszr egy rten mentnk keresztl, ahol elg j utat csinltak, klnben a lpos rten elg nehz lett volna szraz lbbal tkelni. Miutn magunk mgtt hagytuk a lpos terletet, gynyr erd fogadott minket, minden szp zld volt s rengeteg gomba volt az aljnvnyzetben. gy nztek ki, mint a vargnyk, de mivel nem vagyok egy gombaszakrt nem mertem szedni bellk, htha mgsem azok. Miutn elhagytuk az erdt, hangs tjon kezdtk meg az emelkedst felfel. Sajnos a hanga tbbsge mr elnylt, pedig gynyr, amikor az egsz hegy rzsasznes lils sznben pompzik. Szerencsre az utat kvek bortottk, gy nem okozott gondot a halads, br gy is lehagyott egy-kt gyorsan szkell lenyka minket, Juhi nagy rmre. Egyre jobban emelkedett az t, krichrddal mentnk ell, Balzs s Juhi jcskn lemaradtak. Egy gerincre vezetett fel az svny, de mg mieltt felrtnk volna, meglltunk Ricsivel enni s inni kicsit. Ezalatt a tbbiek is bertek minket. Mivel k nem voltak sem hesek, sem szomjasak, folytattk az utat nlklnk, viszonylag hamar sikerlt bernnk ket, kb. mikor a gerincre is kirtnk. Innen mr lehetett ltni a hegy cscst az alatta elterl loch-hal egytt. De eltte fel kellett menni mg egy igen kemny emelkedn is.

Indul a komolyabb emelked
Sziklasivatag
Balzs ment ell, utna n, majd Juhi s krichrd kicsit lemaradva jttek. Az t nagy kvekbl llt, ami lpcsszeren volt felptve. Balzs egyszer csak megllt elttem s kzlte velem, hogy elfogyott az t. Ekkor elrementem, s tnyleg elfogyott, de pr sziklval feljebb jbl ltszdott, hogy merre is halad a klpcs. Innentl az emelked tetejig n mentem ell. Az emelked tetejn egy fennsk fogadott minket, ahonnan t kellett menni a msik hegyre. A fennskrl elszr lefel mentnk egy hasadk mellett, ahonnan a lenti tavat is lehetett ltni, majd ismt felfel vettk az irnyt a Lochnagar cscsra. A cscsrl szp kilts nylt a tbbi hegyre, ahol mg tjkozdst segt plakett is volt, hogy lehessen tudni merre melyik hegycscs tallhat.

Cscsk a Lochnagar-on
Cscsfot
Megettk a cscson az elemzsit, ksztettnk pr cscsfott, pihentnk kicsit majd elindultuk lefele. Egy rvid ideig ugyanazon az ton haladtunk mint felfele, aztn az t legazott, s mi jobbra vettk az irnyt. Egy patak mellett haladtunk lefele egszen sokig. Nagyon gynyr volt a tj. A patak kristlytiszta vize pedig a napstsben egszen hvogat volt, szvesen megmrtztam volna benne. Egyre lejjebb ereszkednk mg egy csodlatos vzesshez (Glass Alt falls) nem rtnk, melyet Viktria kirlyn, s Kroly herceg is gyakran ltogatott. Vgl egszen leereszkedtnk a Loch Muickig, amibe termszetesen Ricsivel s Juhival be is mentnk.

Estefel a clhoz kzel
A Loch partjn haladt tovbb utunk, mi Balzzsal arra gondoltunk, hogy nem megynk tovbb a parton, hanem inkbb egyenesen folytatjuk utunkat, de elg hamar rjttnk, hogy arra hosszabb lenne az t, s visszafordultunk. Kicsit felfrisstettk magunkat, majd autba szlltunk, hogy visszakocsikzzunk a Vera hzhoz. Nekem nagyon tetszett a tj, csodlatos helyeken jrtunk, s az id is gynyr volt.

Tovbbi kpek
A lersba be nem frt fotk