Tli Tihany 20 (2010-02-13)
Tli tihanyi tra piros riasztsban
Forrs: Nvtelen-6.2.13-25 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-26 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-27 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Sfr-kt (Dli-Bkk)
Forrs: Erzsbet-forrs (Dli-Bkk)
Forrs: Zsilibes-forrs (Dli-Bkk)
Forrs: Kalo-kt (Dli-Bkk)
Bkki Batyus Barangols 30 (2019. november 6.)
Teljestmnytra az szi Bkkben batyuval brangolva.
Forrstra a Brzsnyben Kzptv (2019. november 6.)
Forrslltogats a Brzsnyben, ezttal egy teljestmnytra keretein bell.
DDK Zselic (2019. november 5.)
Tavaszi bglymentes DDK a Zselicben 3 nap alatt.

Zemplni K-kr 32

Teljestmnytra
Honlapra kerlt:2019. oktber 28. A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2019. augusztus 31.
Induls: Rostall - 07:10
rkezs: Rostall - 14:35
Rsztvevk: feherb, Vagny
tvonal Rostall -> Rostalli elgazs -> Peng-k -> Nagy Pter-mennyk -> Slyom-brc -> Hromhuta -> Gerends-rt -> Kerek-k -> Mlaka-rt -> Rostall
Szintid 9 ora
Helyszn Zemplni-hegysg
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Nagy Pter-mennyk - 702 m
Remek, de meleg.
Gomba
Kutyussal kettesben mentnk el a Zemplnbe erre a trra. s ha mr ott voltunk, akkor kktrztunk egyet meg ldztunk is. Ez a lers a Zemplni K-kr teljestmnytrrl szl. Azrt akartam elmenni ide, mert a Zempln legjobb rszeit rinti, se nem knny, se nem tl nehz, s amgy is, mr 2 ve nem voltam errefel.

Be kellett menni a rajhoz a hegyek kz Rostallhoz, a kisvast vgllomsra. Nem vonattal mentnk, mert elg korn indulni szerettem volna. Parkolni mr alig lehetett, nem igazn sok ott a hely erre a clra, lvn az erd kzepn van. A rajthely elnye volt viszont, hogy azonnal az erdben voltunk, nem kellett vgiggyalogolni falun, aszfalton.

OKT pecst Istvnkton
Regci vr zoom
Ahogy az elzetes lersbl ltni lehetett rgtn egy j hossz emelkedvel indult a tra. Kezdetben olyan erdszeti ton mentnk, amin teherautk is vgan elvoltak, szval nem emelkedett durvn. Aztn letrtnk egy szk svnyre, s mris durvult a hegy. s ez gy ment egszen addig, amg elrtk az OKT tvonalt kb 650 m magasan. Fknt patakvlgyben mentnk felfel, amiben nem, vagy csak minimlis vz volt. A hegy szaki oldaln a sr erdben nem volt mg meleg, de a 8 km-es folyamatos emelked miatt nem reztem az augusztus vgi, reggeli hvsebb idt. Felrve a gerincre volt egy kis szusszansnyi id, amikor nem emelkedett az t. Egy ivsnyi pihent adtam magunknak az ellenrz ponton, Vgny is kapott vizet. Az erdirtsok miatt t lehetett ltni a hegysg nyugati rszre, s a Regci vrra is. Itt mr kezdtek lehagyni a ksbb indul futk, merthogy futva is lehetett teljesteni a trt.

Nagy-Milic a mennykrl
Drfldi-forrs
Kis kitrt kellet tenni a Nagy Pter-mennykhz, ami prmium kategris kiltst nyjtott szakkelet, kelet fel, egyben elrtk a tra legmagasabb pontjt. Amikor erre jrtam kktrn, akkor gy tnt, hogy jval durvbb itt az emelked, de lehet, hogy azrt, mert akkor 20 kils cucc volt rajtam. Most ennl jval kevesebb, br j sok vizet vittem kettnknek. Errefel elg hinyosak az erdk, s azrt kezdett meleg lenni. A mennykrl visszatrve az OKT-re, az Istvn-kti erdszhz fel mentnk tovbb, ahol mr reztem, hogy kell a kaja, ezrt kicsit hosszabb sznetet tartottunk. A szoks ilyenkor az, hogy n eszek, Vgny meg nz. De nem m csak gy szimpln. Azzal a nzssel veget lehetne vgni. Most nem ez trtnt, mert hallhatott valamit az erdszhz padlsrl. Azt ugatta. s folyton fel-al jrklva nzegette. n persze nem hallottam semmit.

Vgny a Slyom-brcen
Kilts a Slyom-brcrl
Gyors ldzs utn rvidesen a Mlaka rtre rtnk, ahol az esbellban kajztat pont volt. Mivel nemrg ettem, csak pr dolgot csipegettem, jratltttem a vizes palackot, s mentnk fel a Slyom-brcen lv ponthoz. Ez megint kitr, de ide is nagyon megri kimenni a kilts miatt. Ezutn hossz lejt kvetkezett Kzphutra, ami azt jelentette, hogy ksbb majd jra fel kell jnni a gerincre, s ezrt volt nagy a tra szintklnbsge. A faluba lerve mr lassan dl volt, Vgny meg is mrtzott a patakban, n pedig jra megtltttem a palackot kkktival. Unalmasabb szakasz jtt, 3 km aszfalton. Folyton figyelni kellett az autkra, odahvni a kutyt, hogy ilyenkor mellettem jjjn. Szerencsre sokig vz is folyt mellettnk, s inkbb abban trzott. jhutn nem talltam a megadott helyen a pontot, gy fotztam. Kicsit feljebb aztn megtalltam a blyt.

Errefel alacsonyabban van a gerinc, hamarabb is felrtnk, mint ahogy gondoltam. A Gerends-rten rtk el jra az OKT, ami egy nyeregben helyezkedik el igazbl. Ezen kelet fel, jra a Mlaka-rt fel indultunk el. De eltte kajltam, most mr a kutyus is kunyizott. De kzben figyelte a gykokat is, amik napoztak az esbell krnykn. A napon val ugrls miatt aztn meg persze megszomjazik, s kzvetlenl elttem halad, mikzben fel s htranz rm, s randomszeren megll elttem. gyhogy ilyenkor adok neki inni, s egy darabig elvan vele.

Rostall
Kilts a Kerek-krl
A Kerek-k rintsvel jttnk vissza Mlaka-rtre, ami azt jelentette, hogy a szintet letudtunk, s termszetesen megint az utols emelked ment a legnehezebben. Valsznleg pont azrt, mert az a legutols. A rttl mr csak 3 km lejt volt htra, ami nha elg meredek volt. Lent jra folyt a vz, tudott Vgny frdni, de mivel erdben voltunk, persze nem szradt meg normlisan aut baszlls eltt.