Mackó 25
(2010-04-03)
Mackó túra az Alföldön, bea elsõ túraleírása

Lábatlan 15D

Honlapra került:2020. október 15. A leírást készítette: feherb
Idõpont: 2020. július 5.
Indulás: Tatabánya, Turul - 09:40
Érkezés: Tatabánya, Turul - 13:15
Résztvevõk: Vagány
Máskor is voltunk már ezen a túrán 2010
ÚtvonalTurul -> Bundschu-kút -> Vértestolna -> Halyagos-pihenõ -> Aknatorony-kilátó -> Turul
HelyszínGerecse
Napos, meleg.
Fa a szántón
A Lábatlan túrák legrövidebbikét választottam. Annak is a legkényelmesebb verzióját, ahol a rajt és a cél egy helyen van. Ez a Vágány miatt volt célszerû. Tehát irány Tatabánya, a Turul-parkoló.

Mivel elég magasról indultunk, szinte csak le kellett menni a Gerecse egyik medencéjében fekvõ faluba, Vértestolnára. Persze addig útba ejtettük a Kis-rétet, ahol ellenõrzõ pont volt, majd a Bundschu-kutat is. Itt már kijöttünk az erdõbõl, és hát a hideg és esõs június után, most már jóval melegebb volt. Jó sok kuyaitatás után értünk Vértestolnára, ahol a focipálya melletti ellenõrzõpontról majdnem lemaradtam. Nézegettem, hogy hol lehet a pont, majd visszanézve vettem észre a bólyát.

A Hajagos
A Hajagos oldalról
Gyík keresés
oldalában mentünk most már visszafelé a cél irányába. Hosszú emelkedõ következett, de elég gyorsan túltettük magunkat rajta. Fõleg a kutya. De ezután következett a rövidebb, de annál durvább kaptató fel a Ranzinger-kilátóhoz. Itt Vágány már jócskán megelõzött, vissza is kellett hívni sokszor, mert már kirándulók is voltak itt fent jó sokan. De ide felérve már csak annyi dolgunk volt, hogy visszasétáljunk a parkolóig. A vizünket pontosan kiszámítottuk, de szerencsére a célban volt kút.