Kevély körüli kevergés
(2013-04-14)
Kevély alatti kevergés - harmadik felvonás.

Kõszegi-hg. - kirándulás

Idõpont: 2008. május 11.
Indulás: 9.00 - Egy parkoló valahol a Szabóhegy oldalában
Érkezés: 13.00 - Egy parkoló valahol a Szabóhegy oldalában
Résztvevõk: feherb, Judit, juhi, krichard, szabola, Vencel
ÚtvonalParkoló -> Hétforrás -> Tábor-hegy -> Sziklaforrás -> Óház-tetõ -> Parkoló
HelyszínKõszegi-hegység
Legmagasabb tengerszint feletti magasság646 méter
A pünkösdi tavaszolás második napján a Kõszegi-hegységbe terveztünk egy túrát, forrásmérésekkel egybekötve. És ha már forrásmérés és Kõszegi-hegység, természetesen kihagyhatatlan a Hétforrás megmérése. Mind a hetet külön-külön. Lusták voltunk, felmentünk kocsival, amíg csak lehet. Így több idõ jutott a hegyekben mászkáláshoz.
krichard cipeli Vencit
Speckó jel juhi kedvéért
Almazabálás
A Hétforrás a parkolótól nincs messze, alig pár km. Eltelt kis idõ, amíg szabola megmérte a hét vízhozamot. Én a cseppekkel szórakoztam. Nagyon lágy a víze.

A Vasfüggöny turistaúton mentünk tovább, ami viszonylag új, a térképemen még nincs rajta. Felmentünk egy erdei szintútra, ami kb. 50 m-rel a források felett vitt, ezen indultunk el. Más út nem volt, mégis a GPS szerint pár tíz méterrel azzal párhuzamosan haladtunk. A jelzések a fákon elég hiányosak voltak.

Venci a hordozóban
Szabola gyereket cipel
Szikla-forrás
Felértünk egy nyeregbe, és itt elhatároztuk, hogy felmegyünk a Tábor hegyre egy kis kiérõvel. Ez a kitérõ 1,2 km-be, 60 m szintbe és számos kullancs életébe került. A jelzés csak az elsõ pár méteren található, onnan elfogynak. Igaz, nehéz lenne lemenni az útról. Az ösvény mellett szúrós bózót és szeder nõ, figyelni kell, nehogy össze-vissza karcolja magát a turista. Aki volt olyan hülye, hogy feljött ide. Merthogy a fák megnõttek, semmi kilátás nincs a hegyrõl. Kullancstalanítás után elindultunk a Szikla-forrás felé, amire már nagyon kiváncsi voltam.

Nem tudtam pontosan hol van, jobb híján követtük a zöld jelzést, mert az mellett sejtettem. De ebben egyáltalán nem voltam biztos.
Óház-tetõ
Pláne úgy, hogy a jelzés totál másfelé ment a valóságban, mint ahogy a GPS-en lévõ térkép jelezte. A nyeregbõl arra indultunk el, amerre az Írottkõ 70 feljön ide, majd nemsokára letértünk errõl az útról, és a zöld jelzést követve ráleltünk a forrásra egy szûk vízmosásban. Mellette egy nagy szikla, a sziklában egy kis Mária szobor.

Ezt a forrást is megmértük, mint az állat, ez is hasonlóan lágy vízû, mint a "Hétvízû". Nem akartunk sokat kullancsokat etetni, visszahúztunk a parkolóhoz. Juhival és kricharddal tettünk még egy kis kitérõt az Óház-tetõre. Megmásztuk a meredek emelkedõt, csináltam egy panorámaképet Kõszegrõl a kilátóban, és ha már ott voltunk meg is márkoltuk.