Thry Gyrgy Emlktra (2012-04-07)
Seprs a Thry Gyrgy Emlktrn
Budai Kk (2020. mrcius 16.)
Tli(es) tra zzmarval, kevs hval a Budai-hegysgben tbb-kevsb a kk tra tvonaln
Pilisi Vndorls (2020. mrcius 16.)
2019 oktber 23. szerdra esett, egynapos nnep, radsul j id is volt. gyhogy irny a Pilis Vndorls
Lengyel-Ttra kirnduls (2020. mrcius 8.)
Nvemberi tra a Lengyel-Ttrban mr tlies viszonyok kztt
Forrastra a Vrtesben Hossztv (2020. mrcius 8.)
Decemberi rvid forrstra a Vrtesben, ahol a hossztv is csak 23 km-es volt.
Kanizsas 20 (2020. mrcius 8.)
Kanizsa 20 teljestmnytra. Ezen a tvon s tvonalon elszr.
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-25 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-26 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-27 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Sfr-kt (Dli-Bkk)

Induls: 8.50 - Cskberny
rkezs: 15.15 - Cskberny
Rsztvevk: juhi, syb, szabola
tvonal Cskberny ->Marburg-kereszt ->Szl-hegy ->Antal-rok ->Ptrcos ->Vr-vlgy ->Cskaki-vr ->Aranyhegyi-szlk ->Piroska-emlk ->Cskberny
Szintid 8 ora
Helyszn Vrtes
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Vn-cser - ~460 mter
Kds, borongs id, csapadk nem volt, igaz napsts sem. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
Most mr rjttem mi a rossz a teljestmnytrkban. Elindulni.Reggel korn kelni, amivel mg nincs is klnsebb gond, stva eljutni a tra kiindulpontjhoz, lmosan benevezni s nekivgni a kijellt tvonalnak. Mostani tra, amelyre elmentnk a Vrtesben volt, ahol mg nem jrtam. De el szerettem volna menni s ez a rvidke tra pont kapra jtt. Az idjrs szerencsre kedvezett neknk, igaz sthetett volna a nap, de ne legynk telhetetlenek.Fl kilenckor terveztk az indulst s ennek megfelelen, negyedre mr ott is voltunk Cskbernyben.

Olvastam, hogy npszer ez a tra, de nem gondoltam, hogy ennyire. Utoljra teljestmnytrn ekkora tmeget a Kinizsi Szzason lttam, kiderlt hogy tbb mint ezren indultak az idei Hfejrke trn. s nem csak a fanatikusok lltak rajthoz, voltak jval hatvan felettiek is. Belltunk a hossz, kgyz sorba s emiatt csak 8.50 -kor tudtunk indulni. Tulajdonkppen mindegy volt, csak az csorgs s vrakozs egy kicsit idegestett.

Cskberny hatrban
Kiszradt fa
Miutn megkaptuk a nevezsi lapokat nekivgtunk a Vrtesnek. A sok indul miatt nemigen kellett nznnk a trkpet, mert elttnk is s mgttnk is npes csoportok baktattak. Hamar kirtnk a falubl, majd betrnk az erdbe. Fldton haladtunk, nem volt egybefgg a htakar.Dimbes-dombos terepen bandukoltunk, jelentsebb emelkedvel nemigen tallkoztunk, csak nhol akadt utunkba egy-egy kisebb pr mteres kaptat. Az els ellenrz pont eltt volt egy kellemetlen lejt, ami nem a meredeksge miatt okozott nehzsget, hanem a megolvadt majd kkemnny fagyott jg miatt, amely vastagon bortotta be a turistautat, s emiatt oda kellett figyelni ha az ember nem akart seggen csszva megrkezni a lejt aljra.

Az Antal rokban
Az emelkedn
Az els pecstelhelynl nem lltunk meg, mentnk tovbb egyenesen az Antal rok irnyba. Szerencsre a sok trz elttnk mr kitaposta az utat, amely a kerknyomokban haladt gy errefel nemigen volt sok csszkls. A vlgy egyre jobban besklt s n mr azon kezdtem gondolkozni, vajon hol van az a szintklnbsg, amelyet a szervezk a nevezsi lapon feltntettek, amikor egy hirtelen balra fordulattal letrnk az trl s elindultunk a felfel. A kaptat alja annyira nem volt meredek, de mg messze volt a teteje s mire vgl felrtnk rendesen megizzadtam. Szerencsre a hban egszen jl lehetett haladni, eljegesednek szinte nyomt se lttam, ami rendesen megneheztette volna az elrejutst.Vgl nagynehezen elrtk a tet s elhaladtunk a vadszhz mellett.

Induls a msodik ellenrz ponttl
Haladtunk tovbb a megszokott tempnkban, s itt mr elg jelents h bortotta a tjat. Legalbb 8-10 cm vastag lehetett, krdeztem is a Juhit, de azt mondta fingja sincs milyen vastag lehet.Itt is fldton haladtunk tovbb, majd kirtnk egy mtra, ami viszont teljesen jeges llapotban kanyargott az erdben. El kellett mennem mert a termszet szltott s el is estem a tkrjgen, de szerencsre nem esett nagyobb bajom.Tovbbmentnk az ton s nemsokra elrtk a msodik ellenrz pontot, ahol npolyit adtak a pecst mell. Ittunk, ettnk egy keveset, majd tovbbindultunk. reztem, hogy a sarkamon jra felgyrdtt a br, gy ltszik a lbam mg nem szokott hozz a ciphz.

A Vn Cser fel
rts
jra mutas terep kvetkezett, nekem sose okozott gondot, radsul most jeges-havas rteg bortotta az egsz aszfaltot. Szerencsre itt sem volt csszs a terep. Kb. egy kilomter utn trtnk be az erdbe, ahol a nagy -10cm- hban mentnk tovbb a tra legmagasabb pontja, a Vn-Cser irnyba. Nagyon dht tud lenni, amikor az ember nem tud rendesen lpni, mert ide-oda csszkl alatta az t. Itt ilyen terep fogadott minket, nha flhangosan kromkodtam mikor lpten-nyomon megcssztam. Vgl elrtk a Vn-Csert ahonnan tovbb haladtunk Cskak fel.Itt fogadott minket a legnagyobb h. Bukdcsolva haladtunk elre az elkertett rtsokkal szabdalt erdben, majd megkezdtk az ereszkedst a Vr-vlgyben.

A Vr-vlgyben
A vrrom
Az svny folyamatosan enyhn lejtett, a vlgy szk volt s kves.Hosszan ereszkedtnk lefel, lassan az egybefgg htakar is eltnt s mire lertnk a vlgy aljra, mr csak imitt-amott lttunk havat.Itt vrt rnk mg egy feladat, nevezetesen fel kellett kapaszkodnunk a cskaki vrromhoz, ahova egy hossz s meredek lpcssor vezetett fel. Radsul a lpcsfokok nhol rendesen le voltak fagyva, gy vatosan kellett lpkednnk. Az emelked nem volt hossz - azrt tbb mint szz
A cskaki templom
lpcsfok lehetett- s nemsokra egy keskeny gerincen tlpve ott lltunk a vrrom mellett. ppen feljtottk a vrat, a tatarozsi munklatokhoz szksges llvnyok bortottk be az egsz romot. Ltszott rajta, hogy dolgoznak vele.A vrban meglltunk, ettnk ittunk, felmentnk egszen a vr tetejre. Nem kellett rohannunk hiszen jval szintidn bell voltunk. Miutn mindenki lepecstelt tovbbmentnk. Lent a faluban rengeteg kvet lttunk, amint szpen felpakolva sorakoztak, valsznleg a vr rekonstrukcis munklataihoz kellenek.
Cskak a vrbl
Laza, knny terep kvetkezett, az t elszr Cskakn kanyargott, sikerlt is eltvednnk, de szerencsre csak pr szz mtert kellett visszafel mennnk s rtalltunk a rendes tra. Takaros pincesor mellett vezetett az t, jobbrl szntfldek, balrl szl illetve a Vrtes szikli terltek el. Innen mr nem volt messze a cl s negyed ngykor mr benn is voltunk a vendglben, ahol mindenki megette a neki jr levest, szarvasprkltet s gesztenyeprt. Egy kicsi pihi utn indultunk haza.