rottk 50 (2007-10-21)
2007.10.26 Rg jrtunk mr a Kszegi hegysgben. Feherb idn elment jra s btran llthatom, hogy az eddigi egyik legjobb trabeszmolban rta meg lmnyeit.
Ben Nevis (2019. janur 13.)
Kirnduls Skciban I - Ben Nevis, az Egyeslt Kirlysg legmagasabb pontja
Forrs (2019. janur 3.)
Forrs: Hrmas-kt (Visegrdi-hegysg)
Forrs: Vlys-kt (Visegrdi-hegysg)
Forrs: Bodza-forrs (Visegrdi-hegysg)
Blyaszed tra (2018. december 16.)
Blyaszeds a Rockenbauer teljestmnytrk jszakai szakaszn.
NHH kirnduls (2018. december 16.)
Kvzi-spontn kirnduls a Brzsnyben, citromos srrel s zivatarokkal
Pilisi Vndorls (2018. december 16.)
Pilisi Vndorls mozgalom kezdszakasza: Dorog-Esztergom
Muzsikl az erd (2018. december 16.)
Muzsiklt is az erd, de nha a kutya ugatsa megzavarta a madarakat.
Forrs (2018. december 9.)
Forrs: Nvtelen-6.1.12-26 (Visegrdi-hegysg)

rkezs: 6.15 - Szrliget
Rsztvevk: feherb, szabola
Mskor is voltunk mr ezen a trn 2003  2004  2007
tvonal Csillaghegy -> Kevlyek -> Hossz-hegy -> Pilis -> Pilis-nyereg -> Ktg-hegy -> Kesztlc -> Dorog -> Nagy-Gete -> Hegyes-k -> Tokodi pinck -> Kszikla -> Mogyorsbnya -> Plifldszentkereszt -> Pusztamart -> Bnyahegy -> Vrtestolnai mt -> Koldusszlls -> Somlyvr -> Nagyegyhza -> Szrliget
Szintid 24 ora
Helyszn Pilis
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Valahol a Pilis oldalban - ~740 mter
Nappal vltozan felhs, tbbnyire kzpszint felhk; jszaka a kzeled hidegfront eltti instabilitsbl igen heves zporok, zivatarok, nha jges is.
Mindjrt az elejn emelkedvel kezdtnk, elg j kis bemelegts volt. 5 km mlva rtk el a Nagy-Kevly tetejt, ez kb 1 rt vett el az letnkbl. Itt mg elg gyorsan mentnk, de a lejtn lefel sokan megelztek, mert futottak. Mi szpen gyalogoltunk a sajt tempnkban, de azrt kicsit gyorsabban, mintha az utcn stlnnk. Felvltva vittk a htizskot, az elejn n kezdtem. Elhaladtunk Csobnka mellett, majd a Hossz-hegyet cloztuk meg. Itt jtt a msodik emelked, igaz nem volt olyan hossz, mint az elz. Az ellenrz pontra rve vrni kellett a sorban, addig ittunk meg pihentnk egy kicsit. Tovbbra is j tempban haladtunk, br a Pilis emelkedje kicsit visszavett belle. Szerencsre a szerpentinen knny volt felfel menni. A Pilis tetejn megy vgig az t, szinte vgig laza lejtn. Itt aztn lehet szguldani. Erds a terep, gy a napsts sem veszi ki az ert az emberbl. 11-re, 4 rs gyalogls utn megrkeztnk a Pilis-nyeregbe, ahol pihiztnk egy kicsit 22 km-es tvnl.

Csak pr percet lltunk, mert gy dntttnk, hogy Dorogon llunk meg egy kocsmban hosszabb idre. Eleinte folytatdott az rnyas erdei t, kevs emelkedvel, majd pr km utn kirtnk az erdbl a Ktg-hegy kt "ga" kztt, s egy meredek lejt kvetkezett. Elttnk lttuk a meghgand hegyeket: a Nagy-Gett, a Hegyes-kt, s tvolabb a Gerecst a TV-toronnyal. Alattunk Kesztlc, illetve Dorog ltszdott. Tavaly itt nagyon reztem a meleget, szerencsre idn felhsebb volt az g, s a cipm is jobb volt (tavaly a lejtn kifordult a bett s sszegyrdtt - nem is sikerlt utna normlisan visszatennem). Szerencsre minden gond nlkl elrtnk Dorogra, br mr kicsit reztem a lbamat - hiba, 36 km-t mr megtettnk, kevesebb, mint 7 ra alatt. Dorogon a kocsmban regenerldtunk pr leval (nem volt valami finom), majd szp lassan elindultunk felfel a Getre.

Mieltt elhagytuk volna a vrost vettnk pit, mert aszlyos s fraszt tszakasznak nztnk elbe, s tavaly ezen a szakaszon adtam fel n is. Amgy msnak is vzvlaszt ez a Dorog-Tokod rsz. Knnyebben ment az t, mint gondoltam. Felfel csak egy helyen lltunk meg inni meg pislni, s a Gete tetejn sem vgdtam le a fldre, mint tavaly, hanem egybl mentnk tovbb. Mg elg messze ltszdott a Gerecse, oda majd este-jszaka rnkd - ha megrjk. Lefel a Getrl egy igen meredek szakasz kvetkezett, amit irtra utlok. Gyorsan le akartam tudni, gyhogy siettem. Meg is lett a baj, mert ahogy lertnk az aljra, egy kisebb fellpsnl begrcslt a lbam. Aztn az elkvetkez pr km-en bell ez mg ktszer bekvetkezett, de azok mr slyosabbak voltak. Elestem, de szerencsre homokos volt a talaj, nem trtnt nagyobb baj. A harmadik grcsnl mr hosszabb idre le kellett pihennem. Ha nincs ott a szabola, lehet, hogy fel is adtam volna. Akkor nagyon ki voltam tikkadva, s a faszom is kettllt az egsztl. reztem, hogy a Tokodi pinckig kell eljutni viszonylag j brben, ha tl akarok jutni a fltvon. Fenn, a Hegyes-k gerincn nagyon melegem volt ugyan, de jobban ment a gyalogls, mint tavaly. A pinckhez este 5 utn, alig 10 rval induls utn rtnk, teht a sebessgnk hasonl, mint az enym volt tavaly. Ez 49 km-es utat jelent idig, teht mg nem vagyunk a felnl sem. Rvid pihen s lbmoss utn indultunk Mogyorsbnya irnyba. Ehhez egy kisebb hegyen kellett csak tkelni, de azrt ott is voltak meredek szakaszok. Mogyorsbnya 52 km-nl van, teht fltvnl. Ennek rmre kicsit hosszabb pihent tartottunk: fl rt csrgtnk az rokparton. Itt mr nehezemre esett az egy helyben lls, alig tudtam kivrni mg sorra kerlk a kocsmban a pultnl.

Bven idben voltunk, hiszen 12 s fl rnk volt az utols 51 km-re. jszaka vrhatan lelassulunk majd, de kicsi az eltveds eslye, mert elg sokan vagyunk. ltalban 1000 krli indul van, ebbl 600 be is r.

Plifldszentkereszt eltt elcsppent pr csepp es, de nem volt vszes. Itt mr nehezemre esett minden emelked, de szerencsre egyik sem volt tl kemny. Egyre hidegebb lett, ahogy ment le a nap, de hla az emelkedknek, folyamatosan izzadtam, s mivel mr nem volt olyan meleg, nem is szradt meg a plm. Nem hoztam msikat, csak egy vkony pulvert, gy azt vettem fel. Pusztamarton tartottuk a kvetkez pihent, itt megtltttk az veget, s elvettk a zseblmpkat. Innen n vittem a htizskot a clig. Kzvetlenl a Gerecse alatt voltunk, amit mr fl napja ltunk, csak akkor mg a kdbe veszett. Lmpzva mentnk fl r, gyakorlatilag ez volt az utols eltti emelked. Ahogy felrtnk, rohamosan elkezdtem fradni. Inkbb idegi kimerltsg volt ez. Nem brtam beszlni, ha szabola krdezett, csak leszltam, s folyamatosan hlyesgekre tudtam csak gondolni. Belltunk egy csoport mg, s hallgattuk a sztorijaikat, gy gyorsabban ment az id, de mg gy is nagyon soknak tnt, mire meglttuk Bnyahegyen a reflektorok fnyt. 70 km-nl jrtunk ekkor, este fl 11 volt. Ledglttnk a fre, ittunk tet meg ettnk egy kis csokit, s nztk, ahogy egy kutya mellettnk jtszik az emberekkel. Muszj volt levenni a cipmet, s megmaszrozni a talpamat. A zoknim kiszakadt egy kicsit, s mivel sz szerint szar szaga volt, kidobtam inkbb, mint hogy cipeljem s sszebzljn mindent. Ksbb kiderlt, jl jtt volna

Egy taxis gyerekkel indultunk neki az jszaknak. Innen elindulva gyakorlatilag megdntttem a tvolsgi rekordomat, ami eddig 70 km volt. Koldusszlls 10 km, s egy nagyon unalmas tszakasz jtt, vgig enyhe lejtvel. J hangulatban indultam el, de sajnos nagyon hamar megint rmjtt a fradtsg. Csak hallgattam, ahogy szabola beszlget a taxissal, nem volt erm bekapcsoldni a beszlgetsbe. Viszonylag gyorsan haladtunk, majdnem 5-s tlaggal. A vrtestolnai mtnl leltem 5 percre, majd tovbb nyomtuk az ipart a taxissal. Hasonl stlusban haladtunk, csak mr nagyon vrtam, hogy Koldusszllsra rjnk. A taxis gyerek mondta, hogy ha gy rzi, hogy lnyegesen gyorsabban tud haladni, akkor elmegy melllnk, mert mr szvta meg gy, hogy vrakoznia kellett msokra. Ezt meg is rtettk, gyhogy megprbltam minden ermmel tartani a lpst, legalbb Koldusszllsig. Onnan a maradk 20 km taln menni fog.

A vadszhznl pihentnk, ekkor mr ltni lehetett villmokat a tvolban. Azzal nyugtattam magunkat, hogy jjel nagyon messzirl is ltszanak a villmok. A taxis gyerek elment melllnk, s az M1-es autplya utni emelkedn szabola is kidlt. Innen mr minden lps nehz volt, s a sok mt a talpamat is nagyon kikezdte. Egyre tbbszr ltnk le, szabola ki is fekdt a tornyi orszgton ms trzval egytt. Ettl a ponttl kb. 3 km volt a Somlyn lv pecstelhelyig, ami mr 90 km-nl van. Addig le kell gyrnnk mg egy emelkedt. Most szabola volt szarabbul, nekem kellett hznom. Ekkor mr ltni lehetett a kzelg veszedelmet. Egyre srbben villmlott, s pont abbl az irnybl, amerre mentnk. Ahogy lelptnk a mtrl elkezdett zuhogni, majd mleni. letemben nem ztam meg ennyire, s ez is pont a legkemnyebb trn trtnik. De nem volt mese, menni kellett, debilsg lett volna visszafordulni. A legidegestbb az volt, hogy egy hegytetn voltunk, az erdben, egy zivatar kzepn. Prszor elg kzel csapott be a villm. Az erdszhzba rve mr szarr voltunk zva, a hzban tmegnyomor. Senki sem indult el a zuhban. Csak szabola akart volna, mert kevs idnk volt mr. A maradk 12 km-re 3 ra, ami elvileg elg. Csakhogy nagyon szar volt az id s 90 km volt mgttnk. Lebeszltem errl a gondolatrl. A dnt rv az volt, hogy egyedl lennnk az erdben, mert mindenki a hzban marad. Egyesek, akik kint rekedtek a hzbl, jeget vltek felfedezni az zporban.

Negyed ra mlva albbhagyott a csapadk intenzitsa, s mi nem kslekedtnk. Persze csurom sr meg vz lett minden, a cipm pillanatok alatt bezott. De ez volt a legkisebb problmm akkor. Fokozatosan kivilgosodott, az es is elllt, s kd kpzdtt. A srmentes rszeken murvs vagy fves ton tptnk, mint az llat, ahol meg sr volt ott miattam mentnk lassabban. Nem akartam elesni, mert nem akartam nyakig sros lenni. Elg volt az, hogy derkig voltam csak sros. Egyszer cssztam meg egy pocsolynl, akkor be is grcslt a lbam. Egyszer, amikor nem talltuk a jelet, mr azt gondoltuk, hogy nem fogunk idben berni. Azt pedig nem ltem volna tl ezek utn. Az idjrs mg egyszer belnk rgott: ismt zivatar jtt, br ez nem volt annyira heves, mint az elz. Mr hallottuk az autplya hangjt, s egy kis tkeresst kveten rvidesen t is mentnk alatta. Ekkor mr 99 km volt a lbunkban, s mr tudtuk, hogy sikerlt a tra. Msfl rnk volt mg, szval nagyon tptnk a vgn a szar id ellenre. Ha nem lett volna es, biztos jobban koncentrlok a fjdalomra, s tbbszr le is lk, ha nem vizes a f. A clban csak pr percet voltam, mert el akartam rni a vonatot. Szabola Pilismartra ment.

23 ra 15 perc alatt teljestettk a tvot, de nem volt bennem megknnyebbls a vgn. Utltam az egszet, fleg az id miatt. Nem volt rajtam olyan dolog, ami szraz maradt volna. Csak az igazolvnyok, mert azokat nylonba tettem. A zsebkendk, a cip, a zokni, a szendvicsek, a zseblmpa mind vizesek, s srosak voltak, a ruhmrl nem is beszlve. A vonaton egybl elaludtam, s csak Kelenfld eltt bredtem fel. 12 ra mlva dolgozni kellett mennem jszakra. Elgg termintorosan mozogtam.