Rockenbauer Pl emlktra (2008-08-02)
2008.08.12 Rockenbauer Pl Emlktra.Blyaszeds.
Forrs (2018. november 15.)
Forrs: Nvtelen-6.1.12-24 (Visegrdi-hegysg)
Forrs: Nvtelen-6.1.12-23 (Visegrdi-hegysg)
Forrs: Nvtelen-6.1.11-2 (Visegrdi-Dunakanyar)
Forrs (2018. november 14.)
Forrs: Nvtelen-6.1.12-22 (Visegrdi-hegysg)
Forrs: Nvtelen-6.1.12-21 (Visegrdi-hegysg)
Forrs: Alpr-forrs (Visegrdi-hegysg)
Forrs (2018. november 14.)
Forrs: gashegyi-forrs (Visegrdi-hegysg)

rkezs: 5.50 - Szrliget, illetve 18.40 - Mogyorsbnya
Rsztvevk: feherb, szabola
Mskor is voltunk mr ezen a trn 2002  2004  2007
tvonal Csillaghegy -> Kevlyek -> Hossz-hegy -> Pilis -> Pilis-nyereg -> Ktg-hegy -> Kesztlc -> Dorog -> Nagy-Gete -> Hegyes-k -> Tokodi pinck -> Kszikla -> Mogyorsbnya -> Plifldszentkereszt -> Pusztamart -> Bnyahegy -> Vrtestolnai mt -> Koldusszlls -> Somlyvr -> Nagyegyhza -> Szrliget
Szintid 24 ora
Helyszn Pilis
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Valahol a Pilis oldalban - ~740 mter
Tbb rs napsts mellett dlutn idnknt megnvekv gomolyfelhzet.
A_csillaghegyi_strandon
A_Rka_hegyre_felfel_menet
Elindultunk, hogy msodszor is teljestsk a Kinizsi Szzast, de ez csak egyiknknek sikerlt. Mogyorsbnyig mentnk egytt, onnan n mr a Vrtes Volnnal utaztam tovbb. Szval Mogyorsbnyig n rom a sztorit, az jszakai szakaszon trtnteket pedig szabola. Mivel a fnykpezgp szabol, fnykpezett, ezrt kevesebb kpen is van rajta.Ksbb indultunk, mint tavaly. Eleve ksbb is mentnk a rajtba, de csak kb. 10-15 perccel. Az indexes topicban is sokan rtk, hogy tbbet kellett vrni, mit elz vekben, ht ezt mi is gy reztk. Csak 8 rakor sikerlt rajtolnunk.

A Kevlyre minden gond mlkl felrtnk, ott szabola csinlt egy panormakpet, aztn indultunk is tovbb. A Hossz-hegyen is minden a legnagyobb rendben volt, idn nem volt olyan hossz a sor a pecstelhelynl, mint tavaly. Ez kicsit meg is lepett. Szvesebben csorogtam volna itt, mint a rajtban. Aztn a Pilisen flfel elkezddtek nlam a gondok.
A_Pilis_a_Kevlyrl_nzve
Nem voltak komolyak, de ha belegondolok, hogy alig tettnk meg 20 km-t, s mg 80 htra van, akkor kicsit megrmltem, hogy mi lesz velem a Getn. Nagyon gyengnek reztem magamat, s nemcsak flfel menet, hanem a Pilis tetn is. Pedig az egy nagyon kellemes t: enyhe lejt, tbb, mint 5 km-en keresztl. Mg az a szerencse, hogy erdben vitt az t, a tz napon hamar kidglttem volna. Szabolnak semmi baja nem volt, mg fnykpezgetett is egy csom virgot. Ekkor kezdtem el neki mondogatni, hogy szoktassa hozz magt a gondolathoz, hogy legksbb a Tokodi pincktl, vagy Mogyorsbnytl egyedl fog menni, mert n feladom. Mondogatta, hogy hagyjam abba ezt a baromsgot, ne arra koncentrljak llandan, hogy mennyi is van mg htra.

A_Pilis_gerincn
Ezzel szemben szabola teljesen profin nyomta a dolgot. Nem beszlgettnk annyit, mint tavaly, csak egyszer-egyszer hangzott el valami "Pilta utca"- szer pon. Ltszott rajta, hogy komolyabban veszi, mint n. Egyszer elnzst is krt, hogy nem beszl annyit. Erre n mit is tehettem volna: termszetesen n krtem elnzst.

Induls_a_Pilis_nyeregbl
Pilis-nyeregbe rve leltnk pr percre, s kajltunk is. Valsznleg ez volt a bajom, mert utna minden simn ment (legalbbis egy j darabig). A Ktg-hegy utn kvetkezett a meleg szakasz. Kevs az erd s sok a mt. Az az egy-kt ksza gomoly, ami az gen volt csak rvid ideig takarta a napot.A ht eleji hidegfront utn szerencsre nem tudott mg felmelegedni a leveg (10 fokos 850 volt csak),gy igazi nagy knikula sem volt. A csapadknak eslye gyakorlatilag nulla. Annyira bztam magamban, hogy eskabtot sem vittem, s szabolt is rbeszltem erre. Kesztlcn idn sem lltunk meg, hanem inkbb egy dorogi kocsmban pihiztnk. A pia egsz jl jtt, sokkal jobban voltam mr, mint pr rja. Ismt visszatrt a remny belm, hogy sikerl vgigmenni.

Flfel a Getn meg kellett llnom. Szabola csak pislni llt meg, tnyleg sokkal jobban brta a gyrdst, mint tavaly. Tovbbra is szorgalmasan fotzta a nvnyeket, amint az ltszik albb. A Gete s Mogyorsbnya kztti szakasz nlam a vzvlaszt. Ha normlisan tljutok rajta, akkor mr flig megvan a tra. jszaka az erdben csak akkor adnm fel, ha valami baleset trtnne, vagy akkora vrhlyag lenne a talpamon, mint a fejem.

Vzmoss
Lefel a Getrl
Ht mit is mondjak; gyorsabban lertnk a Getrl, mint ahogy felmentnk. Alulrl le is lett fnykpezve. lben sokkal meredekebbnek ltszik. Most jobban odafigyeltem a lpsekre, s nem grcslt be a lbam a hegy lbnl.Itt kezdett rr lenni rajtam az a gondolat, hogy milyen j lenne otthon fekdni s hideg srt inni, meg jgkrmet zablni. Erre rtett egy lapttal, hogy hallottam, hogy a kzeli tnl gyerekek frdnek. Legszvesebben beleugrottam volna a vzbe. Sajnos menni kellett tovbb (tnyleg sajnltam - azt hiszem itt mr minden eldlt). Ebbl is ltszik, mekkora pcs vagyok.

A Hegyes-knl egy rnykos helyen (elg kevs ilyen hely van arrafel) lttunk egy gyereket fekdni. Ltszott rajta, hogy nagyon szarul van: hnyingere is volt, valsznleg napszrst kapott. Adtunk neki vizet, valaki pedig benyomott a szjba egy szlcukrot. lltlag valaki ott is maradt vele, amg nem jtt segtsg (a Ksziklra felfel menet lttunk egy mentt arrafel menni). Furcsa, de kicsit irigyeltem a srcot. Ott fekdt a hvsben, s nem kellett azon izgulnia, hogy elri-e Szrligeten a 6:53-as vonatot.

Pr perccel gyorsabbak voltunk a tavalyi idnkhz kpest. Nem kellett 10 ra sem, hogy elrjnk a Tokodi pinckig. Pont akkor rt a megllba az a busz, amire kt vvel ezeltt itt szlltam fel. Most nem tettem ezt meg. Az agyam fel akarta adni, de reztem, hogy fizikailag nem vagyok kimerlt, ha szarul is, de meg tudnm csinlni a trt.Egyetlen bajom az volt, hogy a hossz napos szakaszon nagyon kiizzadtam, s az izzadsg kidrzslte a combom bels felt. De mg ez sem volt olyan vszes, mint mskor.

Virgz fa
A_Kszikln
Az egyik pincnl leltnk, a tulajtl krtnk vizet (nagyon finom volt a vz, teljesen ms, mint a sima csapvz). Elkezdem ismt a vernykolst, hogy nem fog menni, meg ilyenek. Szabola ultimtumot adott nekem: Mogyorsbnyig dntsem el, hogy mi a kukit akarok csinlni. A Ksziklra felfel menet aztn minden eldlt vglegesen. Szdltem, s rohadtul kivoltam. Le is kellett lnm egy kre. Azt hiszem ott csesztem el a dolgokat, hogy rosszul osztottam be a kajt, s a popsikencst. s agyban nem voltam ott 100 %-ban.Nem akarom magamat sajnltatni, csak magamat hibztathatom. Ez volt az tdik feladott trm (2 Mtrabrc, 1 Kinizsi, s 1 Balaton 200 utn), de most elszr reztem azt, hogy fel kellett adnom, bntudatom sem volt. Msnap kicsit szar rzs volt, hogy nem fj a lbam.

Este egy csomt gondoltam szabolra. gy reztem, hogy cserben hagytam. Reggel is felbredtem tbbszr, s megnztem az rt. Megprbltam kitallni, hogy hol lehet ppen. Nem gondoltam volna, hogy olyan gyorsan ber.

Szval a feherb nlkl indultam tovbb. Nem sokat tkltem Mogyorsbnynl. Tavaly itt majd egy fl rt ldgltnk, iszogattunk s vigasztaltuk magunkat hogy mr a feln tlvagyunk. De most semmi fradtsgot nem reztem. Lbam remek formban volt, hes sem voltam s az a pr korty vz, amit lehajtottam, bven elg volt a tovbbindulshoz. Mikor bertnk, a buszllomsnl lv csapnl felfedeztem kt rgi kzpiskols osztlytrsamat, de k mr tl voltak a becsekkelsen az ellenrz pontnl, s mr indultak tovbb. Nem szltam nekik, hogy vrjanak meg, nagyon optimista voltam, gy reztem simn utolrem majd ket.

Plifldszentkereszt_fel
Feherb elment a busszal, n pedig tovbbmentem Plifldszentkereszt fel. Laza voltam, mint a higany, lbaim, mint kt turbina vittek elre, semmi fradtsg, semmi hsg, szomjsg. Szval minden paramter, ami az t folytatshoz kellett a lehet legoptimlisabb volt. Azrt a biztonsg kedvrt benyomtam az utols sportszeletet, nehogy vletlenl valami bajom legyen.

ra nem volt nlam, gy nem tudom mikor kanyarodtam r Plifldszentkeresztnl az orszgtra. Egy biztos: a nap mr lemenben volt, sugarai szinte vzszintesen bortottk be a bzamezket. Nem tudom mirt, de a mton jobban ment a gyalogls.Amikor azt gondoltam, simn utolrem a kt srcot, kiss eltjoltam magam. Egyikknek kiment a trde, knytelen volt feladni. Mikor lekanyarodtam a mtrl, ott talltam a turistat mellett lve, amint ppen telefonos segtsget krt. Vltottunk pr szt, elmondta hogy a Gyuri kb. 15 perccel van elttem, ha egy kicsit kilpek, be tudom hozni.

Az j lenne, gondoltam, ezrt elkszntem tle, s siettem tovbb. Vgl a hdnl rtem utol. A lba ott mr egy kiss zillt llapotban volt, megllapodtunk, hogy egytt megynk, de ha valamelyiknk gy rzi, hogy a temp neki nem ok, akkor klnvlunk. Ittam egy kicsit, majd miutn Gyuri megmttte a lbt, tovbbindultunk.s most jtt a csoda! rettsgi ta nem tallkoztam vele, gyhogy beindult a szveg, s be sem llt a sznk egszen Pusztamartig. Eszmletlen gyorsan s arnylag nagy tempban tettk meg a hd s a tiszts kztti x km-t. Meglepetsemre nem volt itt ellenrzpont. Igen, meglepetsemre. Tavaly ugyanis szinte minden kilomter utn bele-belenzegettnk a fzetkbe, amit a rajtnl adtak, de most egyszer sem volt a kezemben, csak a rajtnl, ezrt nem tudtam, hol lesznek a pecstelhelyek.

Miutn nem volt pont meg semmi leszbishow, folytattuk utunkat. Mg nem volt teljesen stt, a lmpkat hanyagoltuk. Aztn elindultunk felfel a Gerecsre. Szpen rakosgattam egyms utn a lbaimat, mg mindig semmi fjdalom, semmi negatv jelzs nem rkezett az agyamba, hogy valami gond lenne derktl lefel. Kves, szikls ton haladtunk, a lmpmat itt mr bekapcsoltam. A beszlgets itt mr egy kicsit elapadt, taln kifradtunk egy kicsit, vagy nem volt mirl beszlni, nem tudom, de hosszabb szneteket tartottunk.

Stt volt mr, a npek sszeverdtek rendesen. ppen egy 6 fs banda mgtt kullogtunk amikor a htunk mgl valaki figyelmeztetett minket, hogy itt valahol el kell majd kanyarodni felfel. Ha nincs, akkor nem tudom meddig megynk, de szerencsre szlt, s rkanyarodtunk a Bnyahegyre vezet enyhn emelked kk jelzsre. Remekl meneteltnk, s kb. fl tizenegy eltt nem sokkal rtnk ki a strakkal megpakolt tisztsra.

Bnyahegyen
Itt pihi volt. Gyurinak le kellett lnie, a lba elgg kellemetlenl viselkedett. Mi tagads, hazudnk, ha azt mondanm, hogy nekem nem esett jl, de ha egyedl vagyok, szerintem nem lk le, csak benyomok kt vagy hrom pohr tet (azt hiszem, Earl Grey volt). 22.45-kor indultunk neki a maradk 30 km-nek. Mi az? Piha, semmisg. Mi 30 km, ha mr 70 van a lbadban? Mindegy...

Kkzld, kkzld jelzsen kutyagoltunk. rdekes mdon, megfigyeltem, hogy kb. Mogyorsbnyig ltalban a pont eltt srsdtek be a npek, de utna mr inkbb a pontok eltt. Mikor elindultunk Bnyahegyrl, voltunk vagy tizen. Aztn lassan elmaradoztak mgttnk, s jra kettesben nyomtuk a kilomtereket. Azrt j, hogy nem egyedl voltam. Vilgosban mg gy gondoltam, simn megcsinlom magnyosan is, de azrt fl egykor nagyon kellemes volt, hogy battyogott mellettem valaki.

A temp nem vltozott, tapostuk az enyhn saras utat. Valahol a kertssor mellett egy faraksnl meglltunk enni. Vagyis a Gyuri evett, nekem egy falat sem ment le a torkomon. gy reztem, hogy ha csak megrzem a kolbszos zsemle illatt, elhnyom magam. gyhogy maradtam a vznl. Nem ltnk sokat: kb. 6-8 percet. Itt reztem azt elszr, hogy igaz a monds: Az els lpst a legnehezebb megtenni. Az elinduls nehz volt: jra rllni a vzhlyagos lbamra (ami utlag kiderlt, nem volt vszes) rezni a fradtsgot a lbamban. Az els lpsek amolyan termintor-fle, koordincis zavarban szenved ember jrsra emlkeztethettek. De aztn egyre jobban felprgtek a fogaskerekek, s visszalltunk a rgi tempra.

Koldusszllsnl elszr pecsteltnk, aztn leltnk tet inni. Ez a tea engem fantasztikusan feldobott! Itt is s Bnyahegyen is. n legurtottam vagy hatot, Gyuri viszont nem ivott meg sszesen kt pohrnl tbbet. inkbb evett. Most utlag visszagondolva lehet, hogy kicsit srgettem a trsamat. Alapelvem az volt, hogy keveset ljek, mert akkor megint nehz lesz elindulni. A tet ugyan lve ittam meg, de mikor Gyuri a fben fekdt, n inkbb leguggoltam, vagy a trdemre tmaszkodva elredltem. Ezen okok miatt gy nzhetett ki, mintha mr menni szeretnk, s ez lehet, hogy srgetleg hatott. Teht itt sem tltttnk el sok idt. Irny a Somly.

Tavalyi trbl visszaemlkezve tudtam, hogy lesz egy rsz, ahol kirnk az autplya mell, majd t egy vetsen, kt mt, aztn fel a hegyre. Ez gy volt most is, azonban csak a tvok kavarodtak az emlkezetemben ssze. Azt hittem, hogy az autplya messze van, de nem. Hamar ott voltunk, aztn az els mutat is simn elrtk. Keresni a sorompt, majd tovbb a msik mtra, azon gyalogolni vagy msfl kilomtert s rkanyarodni a Somly fel vezet tra. Itt nagyon ledbbentem. Szmomra ez a szakasz rvidnek maradt meg az emlkezetemben, de most ez nagyon hossznak tnt. Vagy 2,5 km-t gyalogoltunk a betonton, mire megtalltuk azt a frnya jelzst flfel a cscsra. Nem lltunk meg sehol, csak fenn a hziknl. Szerencsre arra jl emlkeztem, hogy Somlyvrra felvezet turistat nagyon rvidke kis emelked. Pillanatokon bell ott lltunk az utols pecstelhely eltt.

jabb pihen. Itt mr n is ltem. Nem volt j jel, hogy a Gyuri azt mondta, 5 perc mlva indulunk. Majd hozztette, hogy ha elaludna, keltsem fel. De szerencsre nem aludt el. Dht, hogy mg 12 km volt htra s ilyenkor jn el az emberben a matematika: basszus, mennyi most az id, mikorra kell bernem? Ez volt most is. Trivilis volt, hogy megcsinljuk, de mgis egy icipicit fltnk a kudarctl. n mr nem annyira, de a Gyuri fl rval elttem indult, gyhogy hozz kellett igazodni. Na meg persze ott volt a 6:53-as vonat...

Hajnalban
Induls: jelsz: nemsokra mr csak egyjegy kilomterek vannak htra. Nagyon nehz volt elkezdeni a jrst, de jra belejttnk. Szpen lertnk a murvatra, ahol ugye figyelni kellett a srhen lekanyarod kk jelzst. Frankn meg is talltuk, de aztn nem a megfelel helyen kanyarodtunk le, hanem visszatrtnk az tra. Ott nekem valami mr nem stimmelt. Tavaly nem jttnk vissza. Vagy mgis? Utnunk jtt egy csapat nagy elnnal, erre j, biztos. Akkor minden rendben, gondoltuk. Meglltunk pihizni egy kicsit. Itt fekdtem le elszr; bele az t porba. Nztem a csillagokat, szvtam a friss hajnali levegt... s hallgattam a hlye sznyogok dngicslst a flemben. Nem is maradtunk sokig. Keresglni kezdtk az utat... erre sincs... arra sincs... Hangosan kromkodtam (ezt nem idzem) s erre, mint valami gi jel, tlnk kb. 20 mterre megszlalt egy hang: Erre.s akkor mr lttuk a zseblmpk fnyt is. E kis malr kb. 20 percnkbe kerlt.

Innen lefel kanyarogtunk, lassan kivilgosodott, kd bortott szinte mindent. Elhaladtunk a tavak mellett, majd bertnk Nagyegyhzra. Itt megint elszmoltuk magunkat: kb. 3-4 km-t sejtettnk htra, de volt kb. 5,5. Ez itt mr nagyon nem volt mindegy! De baktattunk tovbb. Elttnk s mgttnk is emberkk, ki vnszorgott, ki fitten trappolt. s mg htravolt az a kis szemt emelked az autplya eltt. De sikerlt legyrni s 5.25 krl thaladtunk az autplya hdja alatt. Gyurinak itt mr vgkpp kivolt a lba, de hsiesen nyomta, br innen berugdostam volna, az biztos. A kanyar utn be az erdbe, s mg tbb, mint egy kilomtert kanyarogtunk egy svnyen, mire feltntek volna Szrliget els hzai.

s mily szerencse, hogy nincs messze a cl az els utctl, csak egyenesen, aztn el a vast mellett, vgl tkelni a sneken s vge. s milyen szerencse, hogy a Gyurinak eszbe jutott, hogy vegyk meg a jegyeket addig, amg itt vagyunk az lloms oldaln. Odatrl igen kellemetlen lett volna visszajnni a jegyrt. 5.50-re rtnk be, 21.50 alatt csinltam meg a tvot, ami szerintem nem is olyan rossz.

Persze a clban kajval vrtak, de szinte minden egyes falatnl majdnem elaludtam. Fradt voltam s mg haza kellett menni. De vgl minden j, ha a vge j, sikeresen lecuccoltam otthon kb. fl kilenckor.

Zld zna
Tbbek kztt ezekkel a nvnyekkel tallkoztunk a trn (Az itt lthat nvnyekrl mg tbb kp tallhat azon az oldalon, ahol a trk, kirndulsok sorn fotzott nvnyeket gyjtttk ssze: Pr nvny Magyarorszg s a krnyez orszgok flrjbl)