Brzsnyi vulkntra (2017-12-09)
Kilenc v utn ismt Vulkntra, ezttal jelents hban.
Budai Kk (2020. mrcius 16.)
Tli(es) tra zzmarval, kevs hval a Budai-hegysgben tbb-kevsb a kk tra tvonaln
Pilisi Vndorls (2020. mrcius 16.)
2019 oktber 23. szerdra esett, egynapos nnep, radsul j id is volt. gyhogy irny a Pilis Vndorls
Lengyel-Ttra kirnduls (2020. mrcius 8.)
Nvemberi tra a Lengyel-Ttrban mr tlies viszonyok kztt
Forrastra a Vrtesben Hossztv (2020. mrcius 8.)
Decemberi rvid forrstra a Vrtesben, ahol a hossztv is csak 23 km-es volt.
Kanizsas 20 (2020. mrcius 8.)
Kanizsa 20 teljestmnytra. Ezen a tvon s tvonalon elszr.
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-25 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-26 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-27 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Sfr-kt (Dli-Bkk)

rkezs: 16.30 - Alstold
Rsztvevk: juhi, szabola
Mskor is voltunk mr ezen a trn 2009
tvonal Alstold - Fels-kt - Tepke, kilt - Purga - Garb - Felstold - Hollk - Hollok, vr - Dobog tet - Cserhtszentivn - Alstold
Szintid 8 ora
Helyszn Cserht
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Purga - 575 mter
Borult, szlcsendes id. Jelentktelen mennyisg csapadk. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
Mivel a hten gy nzett ki, hogy rossz id lesz vasrnap, ezrt csak az utols pillanatban dntttk el, hogy elmegynk erre a trra.Mghozza csak azrt, mert a feherb azt mondta, mgse lesz olyan rossz id, mint ahogy kinzett. s lss csodt! Egyetlen csepp es nem esett. Na j, kt alkalommal pr percig csepergett az es, de ez nem jelent csapadkot. s a szemerklst is csak gy vettk szre, hogy kopogtak az escseppek a leveleken.

Reggel 7-kor indultunk ketten a juhival s 3/4 9-kor indultunk el a rajtbl, az alstoldi ltalnos iskolbl. Mivel nem nztem meg alaposan a trakirst, ezrt csak az itiner tbngszse utn esett le, hogy nem 30 hanem 33.6 km-rl van sz, ami ugye nem elhanyagolhat plusz, de szerencsre nem okozott gondot.(Megjegyeznm, hogy a Cartographia ltal kiadott 8-as Cserht (srga) 1:60000 trkp elgg pontatlan s hinyos, szval tancsos nem erre a trkpre alapozni egy cserhti kirndulst!)

Vgre,vgre, vgre! Ismt tra, ismt erd! Hossz knyszerpihenm utn vgre jra el tudtam jnni egy teljestmnytrra! Mr nagyon hinyzott.

Alstold
A Bkk-hegy nyergtl lefel
Tehn
A startbl egyenesen a Fels-kthoz mentnk, ahol ki nem hagytam a mrst. Eltkltem vele vagy 15 percet, mire mindent megmrtem, de juhi egy szt sem szlt miatta. Az els ellenrzpontot a Bkk-hegy nyergben talltuk meg. Az idig tart rsz ksrtetiesen hasonltott a Zempln 50 trnak az els szakaszra, amikor a Borz-nyeregig kellett felkapaszkodni. A pontnl pecsteltnk, majd egybl mentnk is tovbb.

Friss kk sv jelzsek
Az erdben
A kk svra visszatrve a mton gyalogoltunk egy darabig, majd elindultunk felfel a Tepkre. Hosszabb emelked kvetkezett, de szerencsre nem meredek kaptat, inkbb lanksabb, de monotonul emelked utacsaka vezetett fel a kilthoz, amelyet mr a Bkk-hegy nyergbl is lttunk. Az erdnek nagyon szp sznei voltak; tipikus ks szi sznek, a srga , a vrs illetve ezeknek mindenfle rnyalatai. Sajna a nap egy percre sem sttt ki, pedig akkor igazn gynyr lett volna a tj. De azrt gy sem panaszkodhatunk, ne legynk telhetetlenek, rlnk hogy megsztuk es nlkl; remlem a kpek valamennyire vissza tudjk adni az erd szneit.

A kilt egy tetvel fedett vasmonstrum. Gz, vagy sem, n fel nem mentem a kiltba, s a juhinak sem fltt hozz a foga, br mindig fel szokott menni az ilyenekre. Itt ettnk egy kicsit, majd elindultunk a kvetkez ellenrzpont irnyba. A gerincen vitt vgig az t, kzben le kellett ereszkednnk egy nyeregbe is ahonnan a Tepknl pr mterrel magasabb Purgra is felvitt az t. Szerencsre ez egyltaln nem volt meredek s fraszt. Az erd itt is szp srgba ltztt, s az egyik tisztbb rszen remek kilts nylt a vlgyben fekv Garbra s a tvolabbi dombokra. Itt megint eszembe jutott mennyire j lenne ha stne a nap!

Garb fel
A garbi templom
Kilts a Purgrl
Nemsokra bertnk Garbra, amely egy kicsiny, de igazn szp falucska. Remekbe szabott, j pts hzakkal tallkoztunk, takaros portk mellett vitt az utunk. Milyen j lenne itt lakni! Az ellenrzpontnl pecsteltnk, s elg hamar ki is rtnk a pici falubl majd a mton gyalogoltunk be Felstoldra. Elg hosszan gyalogoltunk az aszfalton, de engem abszolt nem szokott zavarni az ilyen. Felstoldra berve kereszteztk a Szcsnybe tart mutat , majd elindultunk a kvetkez pont, Hollk irnyba. Enyhe emelkedn egy kisebb patak mellett vitt a turistt, majd felrtnk egy kisebb tisztsra, ahol egy crossplya s tehncsorda fogadott minket. Szerencsre nem kerltnk sszetzsbe egyik tehnnel sem.

Hollk fel
A hollki vr K fell
Tovbb folytattuk utunkat, majd egy kisebb bukkan utn meglttuk magunk eltt a kicsinyke vrat. De nem arra mentnk, mert elszr be kellett menni a faluba, ahol az italboltnl kellett pecstelnnk. Itt ettnk, ittunk, majd kb 10 perces pihen utn indultunk tovbb a vrhoz. Rendesen megizzadtam, de gy ltszik tanultam valamit, mert most mr a tra elejn sem vettem fel a kabtomat, gy most nem kellett attl flnem hogy megfzom. Juhi vgig egy szl plban nyomta, tbbszr is megkrdeztem nem fzik-e de mindannyiszior tagadlag vlaszolt. Hamar felrtnk a vrhoz, ahol pecsteltnk, majd kaptunk csokit is. Mentnk volna tovbb de nem tudtuk merre. Elindultunk ugyan a falu memlk rszbe vezet kk rom jelzsen, de sehogy sem tetszett nekem a dolog. Mg idejben visszafordultunk s a pontrtl megkrdeztem merre kell tovbbmennnk. A vr mellett vitt vgig egy fehr ngyzet jelzs majd becsatlakoztunk a kk svba ismt.

A hollki vr DNY fell
Innen egy lejtn zdultunk le a Bkk-vlgybe de csak azrt hogy egy jabb hosszabb emelkedn eljussunk a Dobog-tetig. Folyamatosan emelkedtnk, hol meredekebb, hol lanksabb kaptatkon. Juhi itt elment elre, mert n nem brtam a tempt, lasstottam s gy sikerlt meglls nlkl felmsznom. Juhi megvrt a kk sv-srga sv keresztezdsnl, ahonnan a Dobog-teti kilt mr csak pr szz mterre fekdt. Pecsteltnk, ( azaz ragasztottak, mert a trn pecst helyett matrickat ragasztottak be az ellenrzlapunkra ) majd elindultunk a Cserhtszentivn fel.

Cserhtszentivn templom s temet
Koponya a bokron
Sznes erd
Nos amg az erdben haladtunk nem volt gond, de a falu eltti utols kt kilomter a szntfldek mellett...azt kihagytam volna. Radsul sietni is kellett, hogy idben berjnk, mert elgg el voltunk ksve. Legalbbis n ezt hittem, mert - ahogy szinte mindig -rosszul nztem meg az itinerben a tvolsgokat. Azt hittem hogy a szentivni kilttl mg 5 km van htra a clig, pedig csak alig tbb mint kett volt. Juhi bztatott hogy menjek nyugodtan elre, most nem tud sietni, gy otthagytam s megfesztett tempval nyomultam a falu fel, ahol a kilthoz fel kellett kaptatni. Szerencsre rvid volt s hamar fel is rtem. Itt szembesltem megint a hlyesgemmel, mert itt derlt ki hogy mr csak 2 km van htra a clig.

Napra Alstoldon
Kb fl rba telt mire legyalogoltam a maradk tvot a kt falut sszekt mton. A szintid eltt 20 perccel rtem be s juhi is bert mg idben. Ha nem vagyok bna, akkor simn egytt jhettnk volna, de mikor kifejtettem ezirnti aggodalmamat, juhi csak legyintett: abszolt nem rdekes. Sttedsre rtnk be, ettnk pr szelet kenyeret, meg ittunk pr tet, majd sszeszedeldzkdtnk s indultunk haza. De a Bableves csrdba azrt mg betrtnk megenni egy j kis bablevest. Finom volt:)

J trn vettnk rszt, az erd nagyon szp volt, a tj tetszett, az tvonal jl kvethet volt, a szervezs is. Szerencsre nem esett az es, mert ha esett volna...nos, akkor elgg rossz emlkeim maradtak volna meg a trrl. Sajnlom hogy nem mentnk be a vrba, de id s pnz hinyban ki kellett hagynunk.