Halmi-dl (2016-05-08)
Teljestmnytra a Pterhalmi kis erdben, msodszor
Forrs (2019. prilis 18.)

Solymri kirnduls

Kirnduls
Honlapra kerlt:2015. janur 22. A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2014. augusztus 31.
Induls: 09:00 Mriaremete
rkezs: 15:30 Mriaremete
Rsztvevk: feherb, Kati, Odett
tvonal Mriaremete -> Jegenye-vlgy -> Klvria -> Szarkavr -> Solymr -> Mufflon Itat -> Remete-szurdok -> Mriaremete
Helyszn Budai-hegysg
Ersen felhs vagy borult kisebb esvel. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
Egyszer geoldzs kirnduls volt, be akartam gyjteni pr ldt Pesthidegkt-Solymr krnykn. Ennek megfelelen ssze-vissza mentnk jelzett s jelzetlen utakon egyarnt. A kajt is magunknak kellett vinni, cserbe nem kellett bbeldni a nevezssel meg a szintidkkel.

Kutya a vzessben
Kilts a Klvrirl
Mraremetrl a Jegyenye-vlgy fel indultunk el, s Budapest utols utci utn rgtn le is rtnk a vlgybe. Solymr szls hzait elrve tmentnk a fton, s a tovbbra is a srga jelzsen mentnk a patak mellett. Kicsit problms volt megkeresni az itteni ldt, mert rafks helyen volt, a multi msik pontjnak pedig nem stimmeltek a koordinti. De vgl mind a kett meglett. Kzben eleredt az es, de mire felrtnk a Klvrihoz el is llt.

Visszakanyarodtunk Solymr fel, amit a Szarkavr fell rtnk el ismt. Tbbszr eljttem mr erre, de soha nem mentem fel a vrba. Most a lda okn is fel kellett menni, Odettel kifizettk a belpt, Katika kint vrt a kutyval. Aki persze szrevette azt a helyet, ahol be tud ugrani a vrfalon s tett egy krt vrudvarban.

Szarkavr
Solymr ftern meglltunk egy kvra, s ert gyjtttnk az elttnk lv emelked lekzdsre. Mr nem emlkszem mikor voltam erre utoljra, taln 1,5 ve a Zld trn, akkor nagyon megszenvedtem vele. Most valahogy knnyebben ment a dolog. Letrtnk a jelzett trl a barlangok fel egy lda okn, amit vgl nem talltunk. Lehet, hogy egy kis sziklt is meg kellett volna mszni, de ezt nem vllaltam, amgy is nehezen lehetett kzlekedni a meredek hegyoldalon. Szerencsre mindig ott volt egy fa a megfelel helyen, amibe bele lehetett kapaszkodni. De azrt elcsesztnk vele vagy fl rt.

Zsros-hegyi kilts
Kajabmuls
A msik kzeli lda a Zsros-hegy szaki oldaln van, innen pr szz mterre. Az rgtn meglett, de belogolni csak j fl vvel ksbb sikerlt, mert a jelsz sehogy sem stimmelt. rdekes, hogy egy csomszor voltam mr erre, de ide mg soha nem jttem ki, pedig rohadt j a kilts szak fel.

Itt igazbl mr nem volt tbb lda, csak Mriaremetn, ahonnan indultunk. A Mufflon-itat fel a kk svon mentnk vissza a Remete-szurdokot s a Szent-kutat rintve, ami sajnos nem folyt.