j nvny (2017. augusztus 9.)
Bbor here (Trifolium incarnatum L.)
Forrs (2017. augusztus 1.)
Forrs: Rmai-forrs (Keszthelyi-hegysg). Vzhozam : 7.5 l/perc, Hm.: 16.3 C
Forrs: Hidegkti-forrs (Mecsek). Vzhozam : 0 l/perc, Hm.: nincs adat C
Forrs (2017. prilis 30.)
Forrs: Bodzs-forrs (Karancs-Medves). Vzhozam : 5.26 l/perc, Hm.: 9.1 C
Hrom forrs tja a Pilisben (2017. prilis 30.)
Egy tl vgi borongs napon rvid kirndulssal teljestettk a Hrom forrs tja a Pilisben tramozgalmat.
Pardfrd kirnduls (2017. prilis 16.)
Ess kirnduls a Mtrban, ahol szinte semmi emelked sem volt.
Tovbbi trtnsek

Krl kre a Pilisben

Teljestmnytra
Honlapra kerlt:2016. jnius 27. A lerst ksztette: szabola
Idpont: 2016. jnius 25.
Induls: Pilisszentkereszt - 7:40
rkezs: Pilisszentkereszt - 16:11
Rsztvevk: szabola
tvonal Pilisszentkereszt - Dobogk - Thirring-sziklk - Prdiklszk - Vadllkvek - Szentfa kpolna - Rm-szakadk - Szak-nyereg - Tost-sziklk - Szer-kvek - Dobogk - Zsivny-sziklk - dobogki mt - Joci-forrs - Mria pad - Klastrom-kt - Pilisszentkereszt
Helyszn Visegrdi-hegysg
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Dobogk - 699 m
Napos. Enyhe szl.
Az vben eddig 1 teljestmnytrn vettem rszt, gyhogy itt volt az ideje egy jabb ksrletnek. Ki is nztem egy 30 km-est itt a Visegrdi-hegysgben. J edzs lesz a nyri magas hegyekre.

A Pilis
A tra Pilisszentkeresztrl indult, elg szk indulsi idintervallummal: 7-8 ig lehetett startolni. Szerencsre nem volt messze s nem is okozott gondot, hogy odarjek idben. A trn 50 km-es tvon is lehetett indulni, de ht nem ettem weta szcskt hogy arra menjek. Rgen voltam nehz teljestmnytrn, s ez most valban nehz tra volt. A szintidt 8 rban szabtk meg, a szintklnbsg 1440 mter, ami nem kevs, de induls eltt nem gondolkodtam el igazn ez mit is jelent. A trn nem voltak pecstelhelyek, pontok, a kis ellenrzlapra fel kellett rni klnbz vszmokat, feliratokat.

Dobogk fel
Na j, vgjunk bele. Az els szakaszon fel kellett menni Dobogkre mghozz a piros svot kvetve. Ezen a szakaszon mg nem jrtam,nem rt megismerni ezt a rszt is. Az eleinte meredekebben majd egyre lazbban emelked t nem volt klnsebben megterhel. Vgig fk kztt, enyhe szlben haladtam, de pillanatok alatt megizzadtam s Dobogkre mr vizesen(!) rtem fel.

Sokat szmtott, hogy nagyjbl ismertem az tvonalat, nemigen kellett tkrszni a helyes irny megtallsval, ez fleg Dobogkn okozhat gondot, mert ott rengeteg turistat tallkozik. A msodik szakaszban a kb. 2km hossz Thirring-szikls krutat kellett vgigjrni. J kis krt ez, a Thirring-sziklk egszen elkpeszten hatalmasak s tekintlyt parancsolak. A krt vgn kezddtt a harmadik szakasz : t kellett menni a Prdiklszkre a piros hromszg jelzst kvetve.

A Thirring-sziklknl
Falgyom mez az erdben
Ismertem ezt a rszt is, a kt hegy kztti vlgybe le, majd onnan fl a Prdiklszkre. tba ejtettk a Kirly-kutat, de alig cspgtt,gy vizet nem is tltttem, gy terveztem, hogy majd a Rm-szakadk forrsnl tltm fel a msfl literes palackot jra. Addig nincs vz. Lervn a vlgybe, megkezddtt az emelkeds fel a szemkzti hegy gerincre. Nehezebbre emlkeztem, mint ami fogadott, mert csak az els szakasz emelkedik, a gerincen mr szinte szintben haladhatunk. J kis hely ez a Prdiklszk.....

Kilts a Vadll-kvekrl
Az egyik Vadll-k
Nemigen lltam meg sehol mert mr lttam, hogy nagyon necces lesz a szintid betartsa. Csak hamarjban ettem valamit, s ittam. Innen le kellett ereszkedni a Vadllkveken keresztl egszen a Malompatak vlgyig. Ht.... volt olyan rsz egszen kzel a Prdiklszkhez, ahol igazn nehezen lehetett lejnni. Nem hiba hoztam trabotot magammal, mert tudtam , hogy szksg lesz r. Apr kves, horzsalkos, kb. 150m hossz szakaszon igencsak figyelni kell, ki ne cssszon az ember lba, mert akkor elg hosszan csszhat lefel s knnyen sszetrheti magt. Ezutn a turistat kirt a kvek mell, a kilts remek, a sziklk szintn, de ez is azrt embertprbl szakasz. A vgn pedig ott van az a 100-200 mter hossz kves meredek. Szval ha a prod nem nagy trz ne ide hozd az els randin, mert rkre megutlja a turistajelzseket :)

Magnyos fa a szikln
A Rm-szakadk alja volt a tra felnl s j lett volna 4 ra alatt odarnem, hogy pariban tudjak maradni a szintidvel. Sajna nem jtt ssze, mert ugye a piros hromszg a Prdiklszkrl lefel nem az a szakasz, ahol nekildulhat az ember, st! De ht mindegy, ez van; itt mr nagyon necces volt az idben bers, pedig mg csak a tra felnl jrtam.

Vizem itt elfogyott gyorsan megettem egy almt. Tudtam, hogy nemsokra lesz forrs, addig ki kell brni. Hajtott az id is, gyhogy 5 perc ldgls utn indultam is tovbb. Aki jrt mr a Rm-szakadkban, tudja, hogy ez sem az a gyorsan halads terep, egyszemlyes svny, lassabb trzk akik "h"-znak meg "ha"-znak, "b....g ez k.... j"-znak a ltvny miatt, elgg lelasstja a forgalmat. Annak ellenre dug lehet, hogy nemrgiben egyirnystottk a Rm-szakadkot: elvileg csak felfel lehetne menni, lefel irnynak pedig a szomszdos Lukcs-rok van kijellve. Sajnos itt mr nem csinltam fotkat, aki szeretne kpeket biztos tall egy csom kpet a szakadkrl, akr itt a dendeocsn is.

Szegny Kaincz forrs!
Kpolna a Malom-patak mellett
A forrsnl megittam vagy egy liter vizet, msodszor tltttem fel az veget. Elg hamar felrtem a tetejre, de reztem, hogy el-f-rad-tam. s nem sok jval kecsegtetett a tudat, hogy mg vissza kell mszni Dobogkre. s itt jtt szmomra a mlypont, ami a traszervezs szempontjbl nem hiszem , hogy szvatsknt kerlt bele, de nekem az volt: fel kellett mszni az rpdvrhoz. Ksz; meredek, fraszt. A szerencse a szerencstlensgben, hogy egy rvidebb utat talltam s egybl nekiestem a dombnak, nem a kitaposott rszen mentem,gy hamarabb feljutottam vgre.

Tovbb a Szak-nyereg fel. Onnan mg 10 km volt htra, n most kb.6 ra sszidnl jrtam. A Szak-nyereghez is felfel haladt az t, szerencsre nem volt messze, de itt is knytelen voltam megllni, mert ht elgg elfradtam. jra. s zavart az is, hogy onnan mg a Try-tra majd azon vgig Dobogkre is fel kell menni, ami mg vagy 4 km. Lassan haladva elrtem a nyerget,tkzben harmadszor tltttem tele az veget a Jlia-forrs remek hideg vizbl, majd elindultam a Tost-szikla fel. Kpeket itt szintn nem csinltam, fradt voltam. Mg mindig. A Tost-sziklnl rosszabbra emlkeztem, de meglepen knnyen felrtem az obeliszkhez s a Try-tra. , Try-t ! Szintben mentem j hosszan! Ez ott nagyon sokat jelentett nekem, hogy nem kell emelkedni.

Brsonyos kakukkszegf
Aztn eljtt a srga-sv csatlakozs, azaz a Rm-szakadk fell jv turistat. Innen mr nincs sok! Elrtem a Rezs-kiltt s egszen az Etvs turistahzig visszacaplattam, mert itt az OKT pecstet kellett nyomni az igazollapra. Vettem egy ALDI-s? tecsos? (! :) ) fnkot a turistahzban, szksgem volt nagyon a sznhidrtra. Negyedszer tltttem fel nyoms ktnl a palackot vzzel (6 liter)

Az t htralv szakasza lejtett vgig, de mg vagy 5 km maradt vissza s mr 7:15 sszidnl jrtam. Itt mr tudtam, hogy nem lesz meg a szintid, de azrt mentem, mert htha kevs ksssel is odaadjk a kitzt. Szval az utols szakaszon elszr a Zsivny-sziklkig kellett eljutnom. Az itiner s a mellkelt trkp itt nemigen volt sszhangban, mert a trkpen a piros kr jelzs mutatta a kvetend utat, de az itiner simn a kk svot rta. Nan, hogy a kk svon mentem a sziklkig! Innen tovbb a srga kereszten. Kereszteztk a dobogki mutat, majd a Joci-forrst elhagyva elrtem a zld sv jelzsig, amely innen mr bevezet a clba. Kb. 10 percem maradt mg s mg vagy 3 km.

(Annyira idegest tud lenni mikor egy olyan turistaton haladsz, ahol tbb jelzs megy s nhol csak az egyik van felfestve a fra: most akkor a msik letrt valahol? Vagy csak szimpln nincs ide festve?) Aztn lassan elrtem a Mria-padot. Itt elkezdtem flni, mert ha ekkora kutyahz van itt akkor vajon mekkora lehet a kutya s az most hol van?

Vgl kirtnk az erdbl s bevallom szintn egy unalmas, napos szakasz kvetkezett a Pilis oldalban egszen a Klastrom-ktig s onnan tovbb a clig.

Elvileg csak az elnevezk kaptk volna meg a jelvnyt, de szerencsre nekem is jutott, mert jpr elnevez nem jtt el. Fltem, hogy nem lesz djazs, mert az id 8:31 lett, de kr volt parznom: kiderlt hogy este 8-ig kell berni. Utlom ha hlyre vesznek, mi a j bds francrt van akkor a TTT oldaln hogy 8 ra a szintid?! Ha tudom, akkor biztos lassabban haladok, rgen ment szt ennyire a lbam trn. Lehet tllihegem az egszet, de akkor is zavar: ha van szintid tartsk be, mint mondjuk a Kinizsin, vagy a Mtrabrcen, ha nincs szintid, akkor viszont azt rjk ki!

A tra szp helyeken vitt, br az rpdvri kitr elgg betette a kaput. Nekem hinyzott a trrl a pont s a pontrk sora, hogy egy kicsit teljestmnytrs legyen az egsz. Az idjrsra nem lehetett panasz, a rendezsrl nincs mit rni, mert ugye nem volt semmi, a jelvny viszont elg pofs darab. Ha valban lenne szintid s az 8 ra lenne, akkor igencsak kemny tra lenne a Krl-kre a Pilisben 30 km-es tvja.

Nem tmegtra
Rm-szakadk
Vadll-kvek
Nehz tra

Teljestmnytra feeling hinya
Kevs szintid, illetve informcik pontatlansga
sszid8:31
tlagos pulzus127
Kalria6080
Elgetett zsr592 g
Sly100 kg
GEONAUTE ONrhythm 310 access

Zld zna
Tbbek kztt ezekkel a nvnyekkel tallkoztunk a trn (Az itt lthat nvnyekrl mg tbb kp tallhat azon az oldalon, ahol a trk, kirndulsok sorn fotzott nvnyeket gyjtttk ssze: Pr nvny Magyarorszg s a krnyez orszgok flrjbl)
Stachys sylvatica
Lychnis coronaria
Brsonyos kakukkszegf
(Lychnis coronaria)
Prunella laciniata (L.) L.
Fehr gykf
(Prunella laciniata (L.) L.)