Trink kzl
Kirlyrt 20 (2008-05-03)
2008.06.13 Egy vonatos kirndulsnak is beill teljestmnytra a Brzsnyben. Kirlyrt 20.
Mostanban
Azori-szigetek (2017. december 15.)
Bevezets az Azori-szigeteken megjetett trkhoz
Forrs (2017. november 27.)
Forrs: Petfi-forrs (Brzsny). Vzhozam : 5.2 l/perc, Hm.: nincs adat C
Forrs (2017. november 27.)
Forrs: Kilenc szarvas forrs (Brzsny). Vzhozam : 2.06 l/perc, Hm.: nincs adat C
Forrs (2017. november 27.)
Forrs: Csurg-forrs (Brzsny). Vzhozam : 2.16 l/perc, Hm.: nincs adat C
Karancs-Medves 35 (2017. november 24.)
Csaknem vtizedes kihagys utn jra a Karancs-Medves teljestmnytrn
teszt (2017. november 23.)
ewewewewq teszt
Forrs (2017. november 3.)
Forrs: Dis kt (Visegrdi-hegysg). Vzhozam : 66 l/perc, Hm.: nincs adat C
Forrs (2017. november 3.)
Forrs: Kamilla forrs (Visegrdi-hegysg). Vzhozam : 0.41 l/perc, Hm.: 9.5 C
Forrs (2017. november 3.)
Forrs: Trzsi-forrs (Pilis). Vzhozam : 10.98 l/perc, Hm.: 9.5 C
Forrs (2017. november 3.)
Forrs: Attila kirly forrs (Visegrdi-hegysg). Vzhozam : 6.55 l/perc, Hm.: 10 C

Karancs-Medves 35

Teljestmnytra
Honlapra kerlt:2017. november 24. A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2017. prilis 29.
Induls: 07:50 - Salgtarjn
rkezs: 16:50 - Salgtarjn
Rsztvevk: feherb, szabola, Vagny
Mskor is voltunk mr ezen a trn 2004 
Traparamterek
A tra hossza 38 km
Szintklnbsg 1600 m
tvonal Salgtarjn -> Pipis-hegy -> Ceberna-vlgy bejrata -> Kpolna-hegy - Karancs -> Somoskjfalu v. -> Salgvr -> Salgbnya -> Medves-fennsk -> Rnabnya -> Szilvs-k -> Insz -> Pcsk-nyereg -> Salgtarjn
Szintid 10 ora
Helyszn Karancs-Medves
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Karancs - 729 m
Idjrs
Ersen felhs vagy borult. A tra alatt nem esett. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
Csak alapos kutatsok utn tudtuk kiderteni, hogy mikor mentnk hosszabbat ennl a trnl. Szabolnak a 2010-es zalai tlltra jtt ki, nekem egy Pest Megyei Piros tra rmlik kb. abbl az idszakbl, s mg pr, ami tbb-kevsb 38 km volt. Zsfinak rekord lett volna, ha nem beszlem le rla, gy csak a 20 km-en jtt. A krnyk mindig is a kedvencem kz tartozott. Ennek ellenre 2004-es az utols lers, ami fent van az oldalon. Idn mr elre beterveztk, elneveztnk, s az idjrs is kedvezett a trhoz. Szabolnak ez volt az prilisi ktelez tra, nekem meg az j cip prbja egy majdnem 40-es tvon.

Vastlloms fellrl
Panelek
8 ra eltt mr el is rajtoltunk, miutn alig talltunk parkolhelyet a krnyken. Kzel a piac, boltok, buszplyaudvar, emeletes lakhzak, s mg a trra is sokan jttek. A nevezs grdlkenyen ment, csak szegny Vgny ijedt meg, amikor a kzeli benzinkton valaki porolta a kocsi sznyegt, aminek a durrog hangja drgsre emlkeztette. Rgtn az els kilomteren megvolt a bemelegts, amikor a 100 m-rel a vros fl magasod klvrira kellett felmszni. Nagyon szarul nzett ki az a lpcssor, alig brtam fellpkedni, be se jrattam a lbamat mg. A lpcsk vgn a szerpentin mr knyelmes volt, s a tetejrl j volt a kilts is, br inkbb csak paneleket lehetett ltni, na meg a mekit, s mellette az llomson a szobormozdonyokat.

Kis pihi a tetn lv ponton, s mentnk tovbb szakra. Itt mr gyorsabban tudtunk haladni, kellemes erdben vitt az utunk, fel-le hullmvasutaztunk a lankkon. Szinte szrevtlenl szedtnk ssze tbb, mint ktszer annyi szintet, mint az els kilomteren. Lehet, hogy rgen voltunk itt, de arra hatrozottan emlkeztnk, hogy a Karancsra feljutni nem lesz fklys menet. A Ceberna-vlgynl lv ponton ettnk kicsit, elbcsztunk Zsfitl, mi ketten plusz Vgny meg elindultunk felfel a vlgyben. Itt mr sr volt, jl meg kellett nzni, hova lp az ember. Egy-kt kidlt ft is kerlgetni kellett. Aztn egy meredek jobbkanyarral kimentnk a vlgybl, s a gerincen vitt tovbb az t. Tovbbra sem volt knny, de legalbb itt mr nem volt sr. Szinte szrevtlenl rkeztnk meg a nyeregbe a Karancs s a Kpolna-hegy kz. Pont kezdtem belejnni a mszsba, s mr vge is volt. A kpolnhoz ugyan fel kellett menni, st utna mg a Karancsra is, de ezek utn az mr szinte csak levezetsnek tnt. Beszlgetni is tudtunk, mg eddig a tdmet kerestem.

Kpolna-hegy
A Karancson krdsre kellett vlaszolni, amihez el kellett menni egszen a cscskig, aminek nem rom le a sznt. Kb 650 m-tl feljebb mr felhben voltunk, szitlt is, a kiltba nem mentnk inkbb fel. gyis az emelked elgg lelasstott minket. Annyira, hogy ha gy haladunk tovbb, akkor leksnk a szintidbl. Zsfi ekkor mr Somoskjfaluban volt, s megzente, hogy megvr minket. Krds, hogy mennyi id alatt rnk le oda, mennyire sros az lefel vezet t.

Salgvr Somoskjfalubl
Szerencsre nem volt sros, csak hasonlan meredek, mint amin feljttnk. Szabola hozott botot, n elfelejtettem. Itt a lejtn odaadta az egyiket, hogy tudjak mivel fkezni. Kzben Zsfi elindult felfel, s nem sokkal a falu szle utn tallkoztunk is vele. Termszetesen a kutya vette szre elszr.

Az alagt bejrata
A rgi kisvast nyomvonaln mentnk fel Eresztvnyre, ami rtelemszeren nem emelkedett olyan durvn, s j gyorsan tudtunk haladni. Vissza is nyertnk azt, amit a karancsi emelkedn elvesztettnk. Zsfi ugyan vrt rnk egy rt, de neki a szintideje mg lazbb volt, mint a mink. Eresztvnyben j kis zsroskenyr volt szalonnazsrral meg hagymval, abbl ettnk egyet. Meg n mg egyet a sajtbl, plusz horlky, nameg pksti. Alig tudtam elindulni, s tovbbmenni az emelkedn.

A Dornyay-hz romjai
Ott a Beszterce
A Dornyay turistahz nem lett jobb az elmlt tizenakrhny vben. Mellette a forrsnl mg ettem szabola palacsintjbl (eddig kpes volt titkolni), meg megmrte a vz paramtereit. Innen pr kanyar balra-jobbra, egy jkora emelked, s meg is rkeztnk a Salgvrba, Messzirl jval rmisztbb, ahogy a krnyk fl magasodik, de viszonylag gyorsan feljutottunk. A legnehezebb a fa lpcsfokok voltak mr a vr terletn. Vgny egy gyors ugrssal fel is ment a vrfalra, mg szerencse, hogy az elg vastag volt. Mert klnben replt volna tovbb a msik oldalon. Mshol is folyton nzegetett lefel, mintha neki a kilts annyira rdekes lenne.

Visszatrve a vr aljba jra elbcsztunk Zsfitl, aki a Boszorknyk fel ment tovbb. Elre felksztettem lelkileg, hogy a trdt meg fogja viselni az a lejt. Mi Salg falu fel folytattuk az utunkat, majd felstltunk a Medves fennskra. A szint nagy rsze mr megvolt, mr csak 500 m volt htra a fltra. Pont annyi, mint azon a 3 km-en fel a Karancsra.

Alig lttam a kutyt. Teljestmnytrkon amgy is jobban elremegy, mert rzi, hogy merre ment a tmeg, s is arrafel megy. A Medvesen tbbszr is vissza kellett kiablnom, hogy ne tnjn el szem ell.

Rgen a tra nem ment fel a Szilvs-kre, hanem alatta vezetett el a srga jelzsen. Pedig nagyon j a kilts a tetejrl, s elg extra fcsrk (rgi bnya, mgneses kvek, jgbarlang) vannak ott, szval szerintem a plusz szint ellenre is pozitv, hogy felkldtk ide az embert. Egy gyors ldakeress, barlangfotzs, s indultunk is lefel. A trzs np megritkult. A rvid tvon indulk erre mr nem jttek el, s mr sztoszlott a mezny. Rnabnyn elhagytunk egy csoportot, akik a Medvesen vgig elttnk mentek, s akiktl a kutya prblt csokis kekszet kunyizni, majd Inszig csak pr fut hagyott le minket.

Simn behoztuk a kezdeti lemaradst, s a kajls/ldzs/forrsmrs miatti idvesztesget. Insztl ugyan mg fel kellett menni a Pcs-kre, de az most mr nem volt annyira meredek. A cip is jl brta a trt, akkor sem fjt, amikor huzamosabb ideig aszfalton kellett menni Insz utn. Fradtak sem voltunk annak ellenre, hogy rgen mentnk ennyit. Vgny mg a 35. kilomternl is hozta volna oda a fadarabokat, hogy dobjam el neki.

ltkp a Karancsrl
Pcs-krl mg le kellett menni, de innen mr kvzi ltni lehetett volna a clt is, ha nem lett volna kanyar a vlgyben. Dolinknl a jtsztren mg egy utols, gyors pecstels, majd elmentnk a fociplya mellett, ahol pp a meccsre melegtettek be, s mr lent is voltunk az aclgyr mellett. Kerek 9 ra alatt lett meg a tra, egy rval szintid eltt rtnk be. Zsfi vrt rnk kb. 2 rt. Minden tekintetben j tra volt: kvethet tvonal, a krnyk szinte sszes ltnivaljval (ami belefr a tvba), j ellts nem sok pnzrt, s mg kuponok is jrtak az itinerhez, amit pl. a kzmves cukiban be lehetett vltani. A paramterek alapjn nehezebbre szmtottam, de lehet, hogy csak j formban voltunk.