Kanizsa 20

Honlapra került:2020. március 8. A leírást készítette: feherb
Idõpont: 2019. szeptember 28.
Indulás: Nagykanizsa - 07:45
Érkezés: Nagykanizsa - 07:45
Résztvevõk: feherb, Gábor, Zsófi
Máskor is voltunk már ezen a túrán 2003  2006  2007  2008  2009  2014  2021
ÚtvonalNagykanizsa -> Csónakázó-tó -> Bagola -> Szigecskei-rét -> Miklósfai parkerdõ -> Romlottvár -> Nagykanizsa
HelyszínZalai-dombság
Közepesen és erõsen felhõs, csapadék nélkül.
A szokásos volt idén is a menet a Kanizsa túrán: megcsináljuk az elsõ ellenõrzõ pontot, aztán ha mindenki átment, akkor továbbmegyünk, és mint söprû teljesítjük a túrát. Annyi változás volt idén, hogy nem a 30, hanem a 20 km-es túrán mentünk végig. Ennek egyik oka, hogy azon régen voltam, a másik, hogy elhívtam a szüleimet is, de csak apukám jött el. Nekik sok lett volna még a 30, ezért mentünk a rövidebb távra.

Hullámfelhõk
A 8 órás rajt elõtt negyed órával elindultunk, és fél órás séta után meg is érkeztünk a Csónakázó-tóhoz a helyünkre. Letáboroztunk és vártunk. Rövidesen elkezdtek kószálni az emberek, majd egyre sûrûbben érkeztek, ahogy az szokott lenni. A vége elõtt tíz-húsz perccel már újra csak lézengtek, majd záróra után megvártuk, hogy az utolsók elõremenjenek, és elindultunk.

Séta
Fel a bagolai hegyre az emelkedõn, majd a falut elhagyva beértünk végre az erdõbe, ahol már várt ránk egy csomó TV, sittes zsák meg ki-tudja-milyen flakonok. Rövidesen megláttunk egy diákcsoportot, le is lassítottunk, hogy ne hagyjuk le õket. De aztán csak mögénk kerültek, viszont az már a közeli Szigecskei-réti pont elõtt történt. Ott újra bevártuk õket, megvártuk, hogy a pontõr összepakoljon, aztán elindultunk Miklósfa felé.

Itt újra találkoztunk azokkal, akik a hosszabb távon indultak, és már pecsételtünk nekik. A diákcsapat szerencsére begyorsított, rájuk nem kellett várni. Miklósfán, és késõbb a Romlottvárnál is voltak lyukak az ellenõrzõ lapon, de ezek nem lemaradások, hanem tévesztések voltak csak.

Tornyok a dombok mögött
Nagyon lógott már az esõ lába, bár nagyon messzire el lehetett látni. De ennek ellenére csak nem bírta ki, és eleredt a vége felé. Egész jó idõben beértünk a célba. A szintidõre egy órát húztunk rá, pedig kb. 2,5-et ücsörögtünk pontõrködéssel. Apukám kicsit sántikált már a városi részen, de jó tempóban haladt. Ezzel a túrával megduplázta a maximális távot, amit túrán tett meg, de azért volt õ keményebb erdélyi terepen is már.