Muzsikl az erd (2018-07-01)
Muzsiklt is az erd, de nha a kutya ugatsa megzavarta a madarakat.
Tli Margita 40 (2020. november 23.)
Februri tra a Gdlli-dombsgban, amikor mg arra kszltem, hogy idn lenyomok egy 50-est.
OKT Zalasznt-Smeg (2020. november 23.)
Utols t a 2. OKT-n
OKT Hollhza-Makkoshotyka (2020. november 23.)
Amit soha nem lehet megunni: kktra a Zmeplnben
Forrstra a Karancs-Medvesben Kzptv (2020. november 23.)
Forrstra, ezttal a Karancs-Medvesen
Hatos Tlgy 20 (2020. oktber 31.)
Oktberi teljestmnytra a Sokorban
Kktra, Csereht (2020. oktber 23.)
Nyri kktra a Cserehtban, I. rsz: Encs-Boldogkvralja
Kktra, Csereht2 (2020. oktber 23.)
Nyri kktra a Cserehtban, II. rsz: Rakacaszend-Bdvaszilas
OKT, Abajszolnok-Rakacaszend (2020. oktber 23.)
Nyri kktra a Cserehtban, III. rsz: Abajszolnok-Rakacaszend
OKT, Abajszolnok-Encs (2020. oktber 23.)
Nyri kktra a Cserehtban, IV. rsz: Abajszolnok-Encs

Bses Weibl

Magashegyi tra
A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2008. jlius 18.
Induls: Lucknerhaus
rkezs: Lucknerhaus
Rsztvevk: feherb, juhi, krichard, szabola
tvonal Lucknerhaus -> Peischlachtrl -> Bses Weibl -> Peischlachtrl -> Lucknerhausig
Helyszn Osztrk Alpok
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Bses Weibl ~ 3100 mter
Idei ausztriai trnkat hozznk kpest kicsit extrmre terveztk. Hrom nap alatt akartunk hrom 3000-es cscsot megmszni a Hohe Tauernben. Az els a Bses Weibl volt, amit eredetileg a Sonnblick-os trval egytt akartunk megcsinlni, de akkor elhalasztottuk. Most eljtt az alkalom, de sajnos az idjrs nem volt kegyes hozznk. Br lehetett volna rosszabb is.

A hegy neve szabad magyar fordtsban "Bds Ribanc"-ot jelent. Az tjelz tblkon nha Bses Weibele szerepel. Amgy van egy msik Bses Weibele nevû hegy Osttirolban valahol Lienz felett. Ez, amit mi megmsztunk Kals am Grossglockner falu felett tallhat.

Kis templom a magasbl
Kals falu fellrl
Mivel a kvetkez napi, msodik hromezres trnk elg nehznek grkezett, ezrt ezen a trn felmentnk kocsival olyan magasra, amilyen magasra csak lehetett. Ennek rdekben mg 9 eurt is fizettnk a mautos ton, ami Kalstl vezet Lucknerhausig. Ott van egy parkol, s egy hz is. Innen egybknt a Grossglocknerre is lehet trkat indtani. A parkol 1948 m magasan van. Rengeteg tonna vz mozgott a fejnk felett, de egyelre mg nem akart lehullani. A vlgyekben is felhk sztak, amelyek tkletesen elcsesztk a kiltst. Nem lttunk szinte lszart se, pedig remek kilts lett volna a krnykbeli nagyobb hegyekre. Idnknt rszletek kibukkantak, ahogy ide-oda mozogtak a felhk.

tkels a kapun
Kis pihen
Az els pr km nehezebb volt, mert meredekebb volt a lejt. Szerpentineztnk erre-arra, majd egy vlgyben folytattuk utunkat, ahol egy bvzû patak zuhogott lefel. Ebben a patakvlgyben nagyjbl szintben haladtunk, csak egy kicsit emelkedtnk. Szabola lemaradt kicsikt, mert nvnyeket fnykpezett. Felrtnk egy kimondhatatlan nevû nyeregbe (Peischlachtrl), ott kajltunk, s kicsit pihentnk is. Szemly szerint n nem voltam elfradva, br a rohadt sok felh miatt nem igazn volt sok kedvem a trzshoz. Kicsit esett az es, de szerencsre pont akkor llt el, mieltt elvettem volna a poncst. A hg 2490 m magasan van, nagyjbl flton felfel, s szintben is kb. a felnl, vagy kicsivel az alatt.

Ktg cscs
krichard a sziklk kztt
Prbltuk kitallni, hogy melyik lehet a Weibl, de csak sejteni lehetett. Volt egy ktg hegy elttnk egy kereszttel a tetejn, de az tl kzelinek tûnt. Felhben volt az egsz rohadt minden. A trkp szerint egy kisebb gleccser mellett kell elmennnk, de semmi olyan kpzdmnyt nem lttunk, ami egy gleccserre emlkeztett volna. Aztn ahogy kzelebb mentnk, kiderlt, hogy valjban a cl van elttnk. Egszen 3000 mterig tartott az az t, amelyet a trkpen szaggatott vonallal jelltek. Innen pttyztt ton mentnk tovbb. Ez elvileg nehezebben jrhat svnyt jelent, s valban az utols 120 m elg nehz volt. Itt mr kzvetlenl a hegy alatt voltunk. Elszr a rossz cscsra kezdtnk el felmenni, a jelek nehezen voltak kivehetk, a cscsok meg kdben voltak, nem lttuk, melyiken van a kereszt. Amikor szrevettk, akkor megcloztuk toronyirnt a msik hegyet. Erre viszont t nem volt, s elg ingatag kveken kellett mszni. Nem volt valami knnyû. Krichard jtt eddig a sor vgn, most viszont megtltosodott, s egy gzfrccsel mindenkit beelztt. A cscsrl gy tûnt, hogy ez a hegy egy nagy raks khalom, amely rgtn sszeomlik. Termszetesen nem lehetett ltni semmit a felhk miatt.

Mint egy nagy kraks
Csoportkp a cscson
Nem maradtunk ott sokat, lldoglva kezdett nagyon hideg lenni. Elkezdett havazni is, de az eskabtot mg mindig nem vettem fel. A legszarabb kves rszeken nem akartam a poncsban bnzni, csak akkor vettem fel, amikor visszartnk a "szaggatott" vonalas rszre. Nem volt j kedvem lefel menet. Fjt a lbam, s utlok eskabtban trzni. 2700 m alatt a h esbe ment t, ami mg jobban elcseszte a kedvemet. Alig vrtam mr, hogy visszrjek vgre a trlbe, ahol egy kis bivak is volt. De gy reztem, hogy soha nem jutok le oda. Szabola s krichard mr messze elrementek, juhi kzvetlenl mgttem jtt. sem rezte magt valami frankn, nem is ponkodott, pedig a buli mg csak most kezddtt.

Havazsban egy tjelz kraks mellett
A bivakban szabol 15 percet vrtak rnk. Bent csrgtek a padon. Amikor elindultunk krichard volt az, aki elrerohant, mi hrman lemaradtunk. Szerencsre lassan elllt az es, s kezdett melegem lenni a sapkban s a poncsban. A felhk is egyre kevesebben lettek, mr tisztbban lehetett ltni a szomszdos hegyeket. Meglltam, levettem a poncst meg a sapkt, s elpakoltam a feleslegess vlt ruhadarabokat. Mr csak a meredekebb als szakasz volt htra, viszont itt kezdtem rezni, hogy bezott a bakancsom. s ahogy mentnk egyre lejjebb, egyre jobban tocsogtam a vzben. A tbbiek is hasonl cipben jrtak, mindenkinek csurom vz volt a cipje bell. Radsul esly sem volt r, hogy holnapig megszradna.

Zabls
A parkolban megette mindenki a maga konzerv fzelkt, amire a helyiek is csodjra jrtak. Klnen a juhi zsrban tocsog lencsefzelke nyerte el kt osztrk nyugdjas tetszst. Miutn elkltttk kevsb ignyes, de annl kiadsabb estebdnket, visszaindultunk a szllsra, s mg vilgosban oda is rtnk.