Kreuzjoch
(2016-08-06)
Túra a felhõben - Kreuzjoch, Tirol

Nagy-Milic

Idõpont: 2009. augusztus 8.
Indulás: 10.30 Hollóháza
Érkezés: 15.00 Hollóháza
Résztvevõk: bea, feherb, krichard, szabola
ÚtvonalHollóháza -> Nagy-Milic -> Füzér -> Hollóháza
HelyszínZempléni-hegység
Legmagasabb tengerszint feletti magasság896 méter - Nagy-Milic
Túlnyomóan derült, száraz, kevés gomolyfelhõ. Európa idôjárása
Elugrottunk egy napra a Milicre. Nem akartunk olyan messze menni Budapesttõl, ezért választottuk a Zemplén legmagasabb pontját. Egy körtúrát terveztünk Hollóházáról. Onnan a legrövidebb úton mentünk fel a Milicre, majd vissza Füzéren át.

Fokozottan védett rét
A Kéktúra nullás kilométerkövénél parkoltunk le. Az a rohadt GPS már megint nem kapcsolt be normálisan. Eltelt vagy 10 perc, mire meglátta a holdakat. Sajnos a forrásmérõ cucc a kocsiban maradt, elfelejtettem a táskába tenni. Pedig rögtön az elején megtaláltuk a Bársonyos-forrást. Bemerítõs, kicsit kõbõl készült "fedele" van.

Háromórás az út kocsival idáig, azóta nem is ettem, és délelõtt mindig hamar megéhezek. Amíg szabola a fûben vadászott virágokra, én nekiálltam a zabálásnak. És ha már én is kajálok, akkor természetesen krichardnak is kell. Különben még jobban unatkozott volna. Bea most jött el velünk elõször, ebbõl az alkalomból hozott csokis nápolyit.
Nagy-Milic-nyereg
Cserébe visszafogtuk magunkat, megpróbáltuk minimalizálni a csúnya szavak számát.

Késõbb kiderült, a könnyebb úton mentünk fel a Milicre. Igazából nem is volt olyan nagyon brutális emelkedõ. Egy helyen azt hittük, hogy eltévedtünk, de kiderült, hogy ott csak ritkábban festették a jeleket. Rövidesen elértük a határköveket, a nyeregben Szlovákia felõl is jön fel ide turistaút. A csúcson az országzászlótartó oszlop igazából már szlovák oldalon van. A növényekrõl szóló ismertetõ tábla is, ennek megfelelõen csak szlovák szöveg van rajta. Az oszlop le van alapozva szürkére, rajta mindkét oldalon a szlovák címer. Amikor kéktúráztunk úgy emlékszem, hogy legalább az egyik oldalon a magyar címer is ott volt. De annak már majd 10 éve.

Oszlop a fák mögül
Átugrottunk Szlovákiába geoládázni. Úti okmány nélkül, szóval határt sértettünk. Ismételt rövid kajálás után indultunk tovább Füzér felé. Errefelé hirtelen szakad le a hegyoldal, egy viszonylag hosszabb, meredek szakasz jön. Esõben biztos nagyon faszán csúszhat. Most szerencsére porzott, annyira száraz volt minden. A meredek lejtõért cserébe viszont jó hosszan szintben megy az út. A füzéri vár nem látszik innen, hiszen elõttünk van, arra pedig nem látni az erdõ miatt. Tõlünk balra Pusztafalu látszódott. A várba nem mentünk fel, nem igazán akartunk nagyon késõn hazaérni. A forrást természetesen nem tudtuk megmérni.

A Vár-forrásnál
Füzérrõl már csak egy hegyet kellett megkerülni, hogy visszaérjünk Hollóházára. A piros jelzésen kellett volna menni, ami egyszercsak eltûnt. Mi inkább azokat a kis, barna táblákat követtük, amelyekre a VÍZ felirat volt írva. Ezek egy viszonylag széles, nem gazos út mellett voltak, ami szintén Hollóháza felé kanyargott. Leérve a mûútra fedeztük fel, hogy a jelzés egy dzsindzsáson át ér ki az útra. Azt hiszem, jó választás volt, nem a jeleket követni.

A mûúton még 3 km-t kellett gyalogolni, mivel a falu másik végén volt a kocsi. Elvileg végig emelkedõ, de nem volt vészes. Nagyon tetszik ez a környék, kár, hogy olyan messze van. Bár igazából pont az a jó benne.