Tanhegyek nyomban 40 (2009-11-28)
Vgre eljutottunk a Tanhegyek nyomban teljestmnytrra. Dupla lers!
Budai Kk (2020. mrcius 16.)
Tli(es) tra zzmarval, kevs hval a Budai-hegysgben tbb-kevsb a kk tra tvonaln
Pilisi Vndorls (2020. mrcius 16.)
2019 oktber 23. szerdra esett, egynapos nnep, radsul j id is volt. gyhogy irny a Pilis Vndorls
Lengyel-Ttra kirnduls (2020. mrcius 8.)
Nvemberi tra a Lengyel-Ttrban mr tlies viszonyok kztt
Forrastra a Vrtesben Hossztv (2020. mrcius 8.)
Decemberi rvid forrstra a Vrtesben, ahol a hossztv is csak 23 km-es volt.
Kanizsas 20 (2020. mrcius 8.)
Kanizsa 20 teljestmnytra. Ezen a tvon s tvonalon elszr.
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-25 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-26 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-27 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Sfr-kt (Dli-Bkk)

Induls: 06.40. Vrosmajor
rkezs: 14.21. Telki
Rsztvevk: feherb, krichard
tvonal Vrosmajor → Martinovics-hegy → Szchenyi-hegy → Normafa → Tndr-szikla → Hrhegyi camping → Gckler szikla → rpd-kilt → Virgos-nyereg → Solymr → Nagykovcsi → Telki
Szintid 10 ora
Helyszn Budai-hegysg
Legmagasabb tengerszint feletti magassg 480 m - Szchenyi-hegy
Fogas, avagy a 60-as villamos
Hsvthtfn pont eljtt az ideje, hogy ismt elmentnk egy trra. Ezttal az nnepnaphoz hen a Tojs 40-re mentnk el kricharddal kettesben. A tra a Vrosmajorbl indult, egy kpsre a Moszkva-trtl. Els hallsra furcsnak tnhet, hogy a Moszkva-tren trzunk, de olyan utccskkon mentnk fel a hegyre, hogy gyakorlatilag alig tallkoztunk autval, plne nem reggel 7 ra eltt. Csak kereszteztk a forgalmas utakat. A sok aszfalt sem zavart, hiszen mg csak ppen elindultunk, nem szoktunk mg hozz a puhbb fldesthoz. Olykor elg hzs volt felmenni a meredek utckon, fleg a Dina utcai vagy 300 lpcsn. De elg simn haladtunk, mg kettesvel is tudtuk szedni a lpcsket.

Szchenyi emlk
Aztn a Szchenyi-hegyen elfogytak a lpcsk, s kicsit tvolabb a Normafnl egy rvid idre el is hagytuk az aszfaltburkolatot, amire csak ksbb, a Budakeszi ton trtnk vissza. Miutn magunk mgtt tudhattuk a tra els s egyben leghosszabb emelkedjt, lazn ballagtunk tovbb, de az 5 km/h-s tlagot tudtuk tartani.

Kilts a Normafrl
A Szchenyi-hegytl sokat mentnk lefel, egszen addig a pontig, ahol az 56-os villamos tvonalt kereszteztk. Innen ismt hossz lpcszs utn a Guckler-sziklhoz jutottunk fel, ahol pr percre leltnk inni, a tra sorn elszr. Kzben panormakpet ksztettem a krnyez hegyekrl. Kint a sziklrl mg a Gellrt-hegyet s a Szabadsg-szobrot is lehetett ltni. Innen rvid ideig mg szintben haladtunk, majd egy rvidebb emelked utn feljutottunk az rpd-kilthoz, ahonnan a msik oldalra, a Rzsadombra s a Dunra volt kilts. Azonban itt mr benttk a fk a kiltst, nem gy, mint a msik oldalon a sziklaormon.

Panorma a Guckler-sziklrl

TV-torony
Innen nem messze volt a frisstpont, zsros illetve parizeres kenyrrel. Felmentnk szinte egszen a Fels-kecske-hegyi TV-toronyhoz, ahonnan egy meredek lejtvel lejutottunk a Guckler-krtra. A jeleket nem nztk, csak gy az orrunk utn mentnk. A krton viszont eltntek a jelek, de szalagok jelentek meg helyettk. Knyelmes ez az t, vgig szintben halad, egy-egy helyen mg a vrosra is van kilts a meredek hegyoldalrl. a Virgos-nyereg utn tkeltnk a hegyek msik oldalra, s egy hosszabb erdtlen szakasz utn reztk a nap erejn, hogy mr jcskn benne vagyunk a dlelttben.

rpd-hd fellrl
A Cscs-hegyet nyugati oldalrl kerltk meg, ezt kveten pedig elrtk Budapest kzigazgatsi hatrt. Teht egszen eddig, krlbell 20 km-t vgig Budapesten bell mentnk. Itt tovbbra is csak szalagokat lttunk, zld jeleket szinte alig, vagy egyltaln nem. Az itinert nem olvastuk el rszletesen, csak annyit, hogy vgig a zld jelzsen kell haladni. Elvettk a trkpet, s az alapjn kvettk a talmi zld jelzst.

A hosszabb, emelkedben s lejtben szegny terepen krichard elrkezettnek rezte az idt egy jabb kajlsra. Kirtnk az erdbl s feltntek a Pilis hegyei, elterkben a rzsaszn bevsrlkzponttal. Bal lbszram kezdett kicsit fjni, ami mr a Try 50 utn eljtt. Kicsit snttottam, fleg Solymrra berve az emelked utcn felfel. Jl is esett a kocsmban, hogy egy kicsit lelhettem.

Solmyr, templom
Sikerlt mg mindig tartani az 5-s tlagot, annak ellenre, hogy az utbbi kilomtereken lelassultunk miattam. s mg dl sem volt. A most jv emelkedn szintn nem mentnk valami gyorsan, s rdekes mdon az erdbe berve egyre csak szelidlt a part. tkeltnk a Solymrt s Nagykovcsit elvlaszt gerincen, ahol megkaptuk az utols pecstnket, innen mr csak 9 km volt htra a clig.

Nagykovcsi, kkereszt
Irgalmatlan soknak tnt, mire lertnk Nagykovcsira, viszont onnan meglepen gyorsnak ment minden. Fleg az erdei szakaszon. Tbbszr rlptem kis kvekre, s pont olyan rossz helyen trtnt, hogy lezsibbadt az egsz lbfejem. Ugyan ezek csak tmeneti jelensgek voltak, de roppant kellemetlen rzs volt. A bal lbamon mr szinte megszoktam a fjdalmat, ezzel mg a vilgbl is kigyalogoltam volna. Ms gond nem volt. Krichard lltsa szerint nyert egy vzhlyagot a talpra, de a mozgskultrjn ez nem ltszdott. Meg az sem, hogy mr az idejt se tudja, hogy mikor trzott.

Poroszkls Nagykovcsit elhagyva
Az erdbl kirve mr lttuk Telkit, de azrt az utols emelked a falu futcjn rohadtul nem hinyzott. A rendezk rszrl a pontossg volt kiemelked: az itiner is pontos volt, nem voltak benne ellentmondsok, minden ellenrz ponton ki volt rva az eltelt t, s a kvetkez pont tvolsga. Mg tojscsokit is adtak, s nem a gagyi fajtbl.