Sproni-hg kirándulás
(2015-07-03)
Az elsõ leírás egy Soproni-hegység-beli kirándulásról

Szarvas túrák

Honlapra került:2010. november 10. A leírást készítette: bea
Idõpont: 2010. október 30.
Indulás: 7:04 Döbrönte
Érkezés: 14:06 Döbrönte
Résztvevõk: bea, Gyuri
Máskor is voltunk már ezen a túrán 2011
ÚtvonalDöbrönte – Szarvaskõ vára – Bakonyjákó – Farkasgyepü – Csurgó-kút – Magyarpolány - Döbrönte
HelyszínBakonyalja
Meglehetõsen szeles, majd vénasszonyra hajazó õszi napocska kísérte utunk Európa idôjárása
Ha nem is rén, de szarvas az volt, mégpedig 27 apró km-en át.

Az elején néhány kósza pillanat erejéig eljátszottunk a ’mi lenne, ha nem szállnánk ki a kocsiból és visszafordulnánk?’ gondolattal, tudniillik olyan erõs széllel párosult a hajnali szürkület, hogy az csak na!

Bittva-patak
A Szarvasház kapuján kilépve az EU komfortnak is megfelelõ játszótérnél kapaszkodtunk fel a várdombra, majd a romok néhány perces átszellemült olvasatát követõen a sífelvonót balról kerülve nekivágtunk a hullámvasútnak.

A Bittva-völgybe érve többször is (2x) kereszteztük a Bittvát, majd a zakatoló hang felerõsödésébõl érzékeltük, hogy egyre közelebb érünk a fõúthoz, mégpedig a 83-ashoz.

Az aszfaltos szakasz aláfestéseként már-már unalomig, de valahol beakadhatott az orgona pedálja, vagy csak a fagyott kocsi zenélõ doboza…

kutyák
Gyuri meglepõdésére, miszerint még van Úttörõ utca, gyorsan be is kanyarodtunk rajt, majd a megjelölt vendéglõben (helyi korcsma) pecsételtettünk. Itt szögezném le, hogy akit nem köt közelebbi barátság az ebekhez (plusz egy szamárhoz), annak nem lesz nagyon ínyére a túra – legalábbis ezen ’kolbászkunyerálós nézésû eb’-es szakasza bizonyosan nem.

A bakonyjákói templomnál rátértünk egy erõs földútra, hogy kisebb kitérõvel újra a fõútra érjünk. A szanatóriumtól már gond nélkül ballagtunk az alliteráló Boróka Betérõig, ahol a zöld jelzés valóban „betér” az erdõbe.

Csurgó-kút
Az avartaposást a bükkösben folytatva, néhány élesebb kanyart követõen elérkeztünk a csorgó Csurgó-kúthoz. Kisebb pihenõ után a Köves-patak völgyében találtuk magunkat, a szalagozás itt is korrekt volt, nem kellett merítkeznünk a sodródó folyamban.

Szántóföld szélén
Magaslesek garmadájával övezett szántóföldet szeltünk oldalról, majd a völgy talppontjától a temetõt mellõzve egészen a magyarpolányi általános iskoláig baktattunk. Bélyegzés után a kálvária stációit vadászva értünk a Szent-kúthoz.

Szent-kút
A leírásban szereplõ rész, miszerint az ez után következõ „nyílt, vizenyõs területet balról kerüljük”, nos nem jött össze maradéktalanul… Slégen/slégan/srégent/slégant (a megfelelõ részt mindenki szája-íze szerint húzza alá) átvágtunk a zûrzavaron, innentõl már könnyû menet volt a cél a lombhullatók árnyékában.

Maximálisan elégedett voltam a túrával, mind a kivitelezést, mind az útvonalat illetõen. Sõt még tombola is volt…