Halmi-dl (2016-05-08)
Teljestmnytra a Pterhalmi kis erdben, msodszor
Forrs: Nvtelen-6.2.13-25 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-26 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-27 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Sfr-kt (Dli-Bkk)
Forrs: Erzsbet-forrs (Dli-Bkk)
Forrs: Zsilibes-forrs (Dli-Bkk)
Forrs: Kalo-kt (Dli-Bkk)
Bkki Batyus Barangols 30 (2019. november 6.)
Teljestmnytra az szi Bkkben batyuval brangolva.
Forrstra a Brzsnyben Kzptv (2019. november 6.)
Forrslltogats a Brzsnyben, ezttal egy teljestmnytra keretein bell.
DDK Zselic (2019. november 5.)
Tavaszi bglymentes DDK a Zselicben 3 nap alatt.

NHH kirnduls

Kirnduls
Honlapra kerlt:2018. december 16. A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2018. jlius 28.
Induls: Kisinci th. - 7:30
rkezs: Kisinci th. - 15:30
Rsztvevk: feherb, Zsfi
tvonal Kisinci th. -> NHH -> Rakod -> Oltr-k -> Csvnyos -> Rakod -> Kirlyrt -> Kisinci th.
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Csvnyos - 938 m
Erteljes gomolyfelh-kpzds, tbb alkalommal volt zpor, zivatar. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
Brzsnyi elcssztatott htvgnk msodik napjn olyan tvonalat vlasztottam, ami felmegy a Magas-Brzsnybe, mert mr rgen voltam arra, s edzsnek sem rossz az emelkedn a bglyk ell meneklni.

A Kisinci turistahztl indultunk, s gy ahogy voltunk felmentnk NHH-ra. Fl nyolc volt mg csak, s hiba volt mg hvs, ronggy zott a plm az izzadtsgtl, de a htizsk pntja, ami a vllammal rintkezett, szintn tocsogott. Amikor meglltunk pr alkalommal inni, mg rosszabb volt. A bglyk, amik krlttnk repkedtek leszllhelyet keresve, ilyenkor knnyen megtalltk azt, s rendszerint csak akkor vettk ezt szre, amikor mr ks volt. Az egyik nyomorult a tenyeremet cspte meg, de azt sem vettem szre, hogy rszllt. Valahogy gy vettk szre, hogy a Magas-Brzsny dli lejtin vannak sokan.

NHH, cscsk
1,5 ra alatt fent voltunk Hideg-hegyen, s be is mentnk hstrt. Zsfi valami citromos szart ivott, n meg kzmves bzasrt. Ez nem nyerte el tetszsemet, br ahogy egyre tbbet ittam belle, egyre jobban zlett. Kb fl rt csesztnk el ott, de mivel nem idre mentnk, s amgy is korn indultunk, kb. tk mindegy volt, mennyit csrgnk ott. Felmentnk mg a hegytett jell obeliszkhez is, ami eddig csak egyszer fordult el velem. Az gbolt itt mr nem bztatott semmi jval, pedig mg 10 ra sem volt. De azrt mg remnykedtnk.

Kellemes stat drgsekkel
Nem rgtn a Csvnyos fel vettk az irnyt, hanem elmentnk a Rakodnl a piros hromszgn az Oltr-k fel. Ez a szintvonalakkal prhuzamosan kanyarog az egykori kaldra pereme alatt. Emiatt lefel szp meredek szakadk van, felfel pedig meredek emelked, de maga az t kvzi szintben halad a Spartacus-forrs, majd az Oltr-k rintsvel a Csvnyos <> lyukad ki. Emelked nylvn itt is van, de nem olyan meredek, mint ha az OKT-n mennnk fel. Az szaki hegyoldalon sr bkkerdben haladtunk, egyre sttebb lett, majd egyszercsak meghallottuk az els drgst. Amit aztn kvetett j pr, 2-3 km-re becsap villmokkal. A Brzsny szaki gerincein mr szakadt az es, alig pr mterre hallottuk, ahogy veri a fk leveleit. Kivrtuk az eskabtokkal a lehet legutols pillanatot, csak akkor vettk fel ket. Hiba hallottuk, hogy pr mterre szakad, nlunk csak nem akart jobban megeredni. Pr csepp esett mutatba, a kabton bell az izzadsgban frdtnk az emelkedn. s innen mr tvolodtunk a vihartl, hiszen visszafordultunk dl fel a kilt fel.

Ahol azrt elg rendesen rkezdett. A villmok miatt nem mentnk fel, de Zsfi mg a kilt al sem mert bellni, mert ott is sok a fm. gyhogy visszavettk a kabtot, s elkezdtk az ereszkedst a kken a Rakod fel. Nem kellett sokat kabtban tlteni, kisvrtatva elllt az es, a Rakodnl mr a nap is sttt. Alig volt fl 12, de mr tl voltunk egy zivataron. Remlhetleg ez visszaveti az jakat, van teht idnk egy nagyobb krre a visszaton.

Maxas-Taxi rt a kulcsoshzzal
Ezrt Kirlyrt fel kanyarodtunk s a Magas-Taxi kulcsoshz rintsvel a piroson mentnk le oda. Nagyon hossznak tnt az t, de legalbb vgig lejtett. tkzben mg kt alkalommal volt zpor, de ekkor nem drrent be. Nem akartunk eskabtozni, azt az 5-10 percet a fk al llva vszeltk t. Merthogy a turistat egy nyladkban vezetett teljesen szabadon. Ott teljesen elztunk volna.

Kirlyrten ki kvzst kveten indultunk t megint bglyket kergetve a kisinci hz fel. Nem tettnk meg olyan bazi nagy tvot, de a meleg s a rossz talpbett miatt itt mr nagyon vrtam, hogy megrkezznk vgre a clunkba.