Trink kzl
Brzsnyi forrstra (2010-09-04)
HAK-ra szervezett forrstra by bea.
Mostanban
Budai Kk (2020. mrcius 16.)
Tli(es) tra zzmarval, kevs hval a Budai-hegysgben tbb-kevsb a kk tra tvonaln
Pilisi Vndorls (2020. mrcius 16.)
2019 oktber 23. szerdra esett, egynapos nnep, radsul j id is volt. gyhogy irny a Pilis Vndorls
Lengyel-Ttra kirnduls (2020. mrcius 8.)
Nvemberi tra a Lengyel-Ttrban mr tlies viszonyok kztt
Forrastra a Vrtesben Hossztv (2020. mrcius 8.)
Decemberi rvid forrstra a Vrtesben, ahol a hossztv is csak 23 km-es volt.
Kanizsas 20 (2020. mrcius 8.)
Kanizsa 20 teljestmnytra. Ezen a tvon s tvonalon elszr.
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-25 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-26 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-27 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Sfr-kt (Dli-Bkk)
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Erzsbet-forrs (Dli-Bkk)

Szurdok 40

Teljestmnytra
Honlapra kerlt:2013. jlius 22. A lerst ksztette: feherb
Idpont: 2013. jlius 14.
Induls: 06:05 Pomz
rkezs: 17:45 Dobogk
Rsztvevk: feherb, Kati, krichard, Odett, Vagny
Mskor is voltunk mr ezen a trn 2006  2007  2010 
Traparamterek
A tra hossza 43 km
Szintklnbsg 2225 m
tvonal Pomz -> Jandahz -> Csikvrak -> Lajosforrs -> Blcs-hegy -> Holdvilg-rok -> Tlgyikrek -> Szentkt -> Dera-szurdok als -> Klastromkt -> Mria-pad -> Dobogk -> Fnyes-forrs -> Lukcs-rok -> Rm-szakadk -> Thirring-sziklk -> Dobogk
Szintid 13 ora
Helyszn Visegrdi-hegysg
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Dobogk - 699 m
Idjrs
Vgre valami kemnyebb trra is el akartam menni, ami azrt nem 70 meg 100 km, de rendesen meg kell izzadni ahhoz, hogy teljestse az ember. A Szurdok 40 kapra jtt, igaz, annyi knnyts volt, hogy nem volt szintid. Illetve csak annyi, hogy 19.30-ig be kell rni, fggetlenl attl, hogy ki mikor indult. Magammal rntottam a trra mg pr embert s egy szerencstlen kutyt is.

Kilts a Pilis-tetre
Pilis-tet, de mr szakrl
Az 5.30-as induls elg korai volt, maradtunk a 6 rban, de gy is 5 eltt fel kellett mr kelnnk. Krichard mr harmadszor volt ezen a trn, de mg a hskorban, amikor fentrl lefel tartott az tvonal. Azta az tvonal megfordult, Pomzrl kell felmenni Dobogkre, de mindenfle furmnyos, nyakatekert kanyarokkal s termszetesen szakadkokkal meg szurdokokkal tzdelt tvonalon. Csak az tvonal megfordtsa tett 500 mter szintet a trba.

Lajosforrsnl
Ldarazsakra figyelmeztet lap
Sok ellenrz pont volt a trn, a trkpen 37 van feltntetve. Az elsnl - mg Pomzon - rgtn nem volt senki, vissza is gyalogoltunk egy kicsit, hogy jobban krlnzznk. Aztn olvastuk el a kirst, hogy nem felttlenl lesz mindenhol ember. Valahol matrica, mshol viszont semmi, ez a meglepi. Az els emberes pont a Janda Vilmos kulcsoshznl volt, ahol a pontr elnk jtt, s leterelt az trl, mert a hz azon feln ldarazsak voltak, lltlag mr csptek is meg embereket. Megkaptuk a pecstet, aztn tipli onnan. A kutyra kln vigyzni kellett, mert szereti kergetni a bogarakat. De mivel otthon legfeljebb a pkot nyalja fel a padlrl, meg a vgkimerls hatrn ll legyet kapja el, nem igazn ltott mg ldarazsat, ergo simn levadszta volna ket - legalbbis megprblta volna.

Ahogy nztem az tvonalat, a szervezk clja nemcsak az volt, hogy bemutassk a Pilis szurdokait, hanem, hogy jl megszivassk a trzkat mindenfle furfangos emelkedkkel. Innen sem a Csikvrak alatti jelzsen mentnk fel Dobogkre, hanem a kt hegyen t. De mi akartuk, vessnk magunkra. J gyorsan, de piszkosul kiizzadva rtnk fel a Nagy-Csikvrhoz, ahol tptnk egy matrict, s irny tovbb. Nem akartunk sehol sem tklni a megllsokkal, mindig csak annyira lltunk meg, amennyire felttlenl kellett. Lajosforrsnl pl. csak annyira, hogy tegynk az arcunkba a npolyibl, amit a ponton adtak meg a kutya frdjn egyet a tban. Rhangoldtunk a Blcs-hegyre vezet emelkedre, s nekivgtunk. Vagny ment mindig legell, ilyen helyen pedig klnsen elrement, mivel neknk nincs ngy lbunk, hogy olyan gyorsan felszaladjunk a hegyre. Megllt, visszanzett, ha nem ltott, akkor visszajtt, majd megint elre. gy lett neki 60 km a 43.

A Holdvilg-rok fel
Blcs-hegyen megint matrica, s rgtn induls tovbb. Egy idre elfelejtdnek az emelkedk, s belemegynk trnk els szurdokba, a Holdvilg-rokba. A kutyval rtheten nem a ltrs rszt vlasztottuk, hanem fent mentnk a turistajelzsen, s a lpcskn jttnk le a patakmederbe. A mederben alig csordoglt a vz, de a Domini-forrs sokkal bvzbb volt, mint szokott lenni. Nem sokkal ksbb jtt az jabb szurdok, a Salabasina-rok. Azaz, csak jtt volna, mert az csak alternatv tvonalknt szerepelt az itinerben. Nehezen jrhat a bedlt fk miatt, s a lers szerint sziklk is eltorlaszoljk az utat. Alig 1,5 km-rel hosszabb az az tvonal, de ez 1 ra plusz idt jelentett volna. Kihagytuk, egyenesen felmentnk a piros sv jelzsen a Tlgyikrekig, ahol a pontr kutyja nem igazn engedte, hogy Vagny is odamenjen, az a hely csak az v.

Ha jobban belegondolunk, innen mr csak kt emelked lesz, fel Dobogkre dl fell, majd szak fell. s ennyi a tra. Igaz ez tbb, mint a fele szint, s mg j 5 km-t kell menni a fltig is. Laza rsz jtt, siettnk, de n lemaradtam. Kezdtem kidlni, de igazbl nem tudom mirt. Taln el voltam szokva a trzstl. A talpam is kezdett fjni, ami ritkn jn el. inkbb csak 50 km felett. De persze tudtam, hogy ha nem lesz vzhlyagom, akkor msnapra legfeljebb izomlzam lesz a sok emelkedtl, semmi komoly.

tkels a Lukcs-rkon
Lecsorogtunk a Szentkthoz, magunkhoz vettnk vizet, egy palackban feloldottam egy pezsgtablettt, amit a rendezk adtak, s indultunk tovbb. A kvetkez pont nincs messze, az a flt, s kajs pont is egyben. Ott maradtunk kicsit tovbb, kb. 10 percet, s felkszltnk a hosszantart emelkedre, ami Dobogkig tartott. A vzmnis kiskutya csaldott, hogy a Dera-szurdokban nem volt semmi vz, csak a fels vgn a tban. Ott frdztt keveset. Nem a kk jelzsen mentnk be Pilisszentkeresztre, hanem egy szalagozott, elg dzsindzss ton s patakmederben. Szerencsre kevs volt a csaln s a szrs szeder. A rendezk knosan gyeltek arra is, hogy minl kevesebbet menjnk aszfaltton, ezrt volt ez a levgs. Keresztezve a falu futcjt gyorsan el is hagytuk azt, s a nem messze lv Klastromktnl pihentnk meg ismt csak pr percre, ahol bodzaszrpt ksztettem, s vittem magammal. J srre csinltam, azt hittem des lesz, de nagyon jl esett a melegben.

Prdiklszk
A Vaskapu kimaradt az tbl, nem adott r engedlyt a zldhatsg. Maradt a jl bejratott turistat az exHAKos ellenrzpontok, a Mria-pad majd a Joci-forrs rintsvel keresztl a mton. Felcipeltk magunkat a Zsivny-sziklkig, ahol a kiltponton csrgtt a pecstel ember. Soha nem jrtam mg errefel. Mint ahogy a rgi kk jelzsen sem, ami dl fell vezet fel Dobogkre, s amin mi is felmentnk most. t nem volt igazn, vagy nehezen lehetett felfedezni, inkbb egy kis patak medrben bandukoltunk. Vgre valahra felrtnk a hegytetre, ahol a 30 km-es tv clja volt. 31 km-nl voltunk, 7.5 ra alatt rtnk ide.

A visegrdi Fellegvr
Trzk egy csoportja
Nem vezetett be az tvonal a bfkhez, a kvzs gy ugrott. Rezs kilt, majd a Fnyes forrs kvetkezett. Vgig lejt ugyan, de sokszor elg meredeken vitt le az t, nem lehetett gyorsan menni, s elg kellemetlen volt, hogy a fkezs kttte le az energinkat. Kt szurdok jtt rgtn egyms utn. Az els a Lukcs-rok, ahol mg soha nem jrtam. A fels rsznl tmentnk rajta keresztben egy durva lejtvel majd egy durva, de rvid emelkedvel. Valahogy itt az emelked nem viselt meg annyira, mint a lejt az rok ellenttes oldaln. Rgi s j turistautak nyomvonalt kvetve mentnk egyre lejjebb s lejjebb, mgnem elrtk a patak medrt. Nem tudtunk nem arra gondolni, hogy basszus, ezt a szintet, amit most elvesztettnk, nemsokra mind vissza kell akasztani magunkra. Kirve a Lukcs-rokbl a Rm-szakadk fel mentnk, azon kezdtk el a felkapaszkodst. A kt szurdok elg kzel van egymshoz, kvzi prhuzamosak is. A Rm-szakadk ltri jelentettk a kihvst a kutynak s Katiknak. kapta lbe, msikunk meg fentrl elvette tle. Hrom ilyen volt csak, de simn tltette magt rajta. A szakadk tetejn jl esett lelni egy padra, ittam krichardtl meg elkunyiztam a tiramisus mzliszelett.

Rm-szakadk, forrsok
Rm-szakadk
Nagyon kzel voltunk a clhoz, de az mg ott magasodott a fejnk felett. Felfel nem a standard jelzett ton vitt az itiner, hanem egy igazi kurizumnak szmt tvonalon. Az erdei aszfaltttal prhuzamosan men svnyen mentnk a Rm-hegyig, ahol egy nagyon rvidke idre kimentnk a mtra, majd toronyirnt elkezdtnk felmenni a hegyre, ahol a villanyvezetk is megy. Elszr nem is nzett ki durvn, de aztn rendesen bedurvult az emelked. Szerencsre nem a vezetket szeglyez aljnvnyzetben mentnk, hanem egy nagyon szp erdben, rg elfelejtett jelzseket kvetve. Mg valamikor az skorban haladt erre egy zld ngyzet, majd ksbb srga sv jelzs, de mr mindkett eltnt a trkprl vagy t lett helyezve mshov. Nekem nagyon tetszett ez az tvonal, annak ellenre, hogy baromira izzaszt volt feljutni a hegyre ebbl az irnybl.

Kutya a szakadkban
Kilts a fk mgtt
Itt volt mg egy kanyar a trban, kellett egy vargabett tenni a Thirring-sziklk fel, de elbb sszevrtuk egymst. Addig a kiskutya meggyazott magnak a csalnosban, s lefekdt arra a kis idre. Mr is kivolt. A sziklknl kaptunk mg egy utols mzliszelkt a rendezktl, s mr csak a szerpentinen kellett felmenni a hegytetre. Pont jkor rtnk be, kis sietssel el is rtk a 6-os buszt, gy 11 ra 45 perc lett a menetidnk. Az utols 13 km-re ebbl 4 ra volt. Nem mondanm, hogy a csiga hozznk kpest kapkod idegbolond lenne, de ez azrt nem egy cscsteljestmny. Igaz, a szakadkban kvzidug alakult ki, s az emelked is szadi volt a vgn.