Putnok-Eger (2006-09-22)
2006.09.28 A Putnok-Eger BZMOT tra beszmolja elkszlt.
Budai Kk (2020. mrcius 16.)
Tli(es) tra zzmarval, kevs hval a Budai-hegysgben tbb-kevsb a kk tra tvonaln
Pilisi Vndorls (2020. mrcius 16.)
2019 oktber 23. szerdra esett, egynapos nnep, radsul j id is volt. gyhogy irny a Pilis Vndorls
Lengyel-Ttra kirnduls (2020. mrcius 8.)
Nvemberi tra a Lengyel-Ttrban mr tlies viszonyok kztt
Forrastra a Vrtesben Hossztv (2020. mrcius 8.)
Decemberi rvid forrstra a Vrtesben, ahol a hossztv is csak 23 km-es volt.
Kanizsas 20 (2020. mrcius 8.)
Kanizsa 20 teljestmnytra. Ezen a tvon s tvonalon elszr.
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-25 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-26 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs: Nvtelen-6.2.13-27 (Brzsnyi-peremhegysg)
Forrs (2019. november 10.)
Forrs: Sfr-kt (Dli-Bkk)

rkezs: 19.35. - Pomz
Rsztvevk: krichard, szabola
Mskor is voltunk mr ezen a trn 2006  2010  2013
tvonal Dobogk - Lukcs-rok - Rm-szakadk - Thirring sziklk - Dobogk - Zsivny-sziklk - Joci-forrs - Vaskapu szurdok - Vaskapu sziklk - Klastrom kt - pilisszentkereszti szurdok - Szent-kt - Tlgyikrek - Salabasina-kt - Kiskovcsi - Holdvilg-rok - Csikvri nyereg - Nagy Csikvr - Janda Vilmos kulcsoshz - Pomz
Helyszn Visegrdi-hegysg
Legmagasabb tengerszint feletti magassg Dobogk - 699 mter
Naptses derlt id. Idnknt meglnklt a szl, ks dlutn pedig beborult az g. Csapadkkal nem tallkoztunk. Eurpa idjrsa
Magyarzat a trkphez
1Msodszor indultunk el ezen a trn. A tavalyi nagyon pozitv lmnyek utn nem akartuk kihagyni. Kricharddal ketten mentnk, ugyanaz a szisztma: a kocsit Pomzon hagytuk, majd busszal mentnk fel Dobogkre, a starthelyre. Azaz mentnk volna, mert a busz elgg kemnyen kifstlt allunk, (rtsd: szarr ment s lerohadt) ezrt az utols msfl kilomtert gyalog tettk meg. Mr itt ltszott, hogy meleg napunk lesz, a rvid kis sta alatt rendesen megizzadtunk, az egyetlen pozitv gondolat az volt, hogy a tra szinte vgig erdben megy, ahol taln nem lesz olyan meleg.

A Dunakanyar
Pihi az ton
Neveztnk, majd nekivgtunk. Az els szakasz egy hurkot r le: Lukcs rok - Rm-szakadk tvonalon. A Lukcs rok fel indultunk el, ahogy tavaly. A mlt vben egy csapadkos idszakban rendeztk a trt, s a srga svon lefel elg rendesen folyt a vz. Most ennek nyoma sem volt, a meder - azaz a turistat - szrazon tartott lefel. Hamar elrtk a Fnyes forrst, ahol szitkozdva vettem tudomsul, hogy otthon hagytam a mrtartlyt, amivel a kmiai jellemzit lehetett volna megmrni a forrsvznek. Ezrt csak vzhozamot mrtnk. De leglbb hamar vgeztnk; irny a Lukcs - rok.

A helyzet tavaly ta semmit sem vltozott: vadregnyes, keresztbedlt fs rokban haladtunk lefel a patak medrben. Rengeteg mlna volt errefel, tbbszr meg is lltam hogy szedjek bellk. Az rok vgt nemsokra elrtk, majd egy rvid napsttte szakaszon val gyalogls utn elindultunk felfel a Rm-szakadkban.

A Rm szakadk bejratnl
Szoksos kp
A forrsoknl talltuk meg a pontot, majd miutn pecsteltnk megmrtk itt is a vzhozamot. rdekes mdon ez a kt forrs volt az tba ejtett nyolc forrsbl az egyetlen, ahol vzhozam a kora tavaszi mrshez kpest nem cskkent. A jl ismert szakadkon haladtunk tovbb felfel, hamar el is rtk a nehezebb szakasz vgt, majd elindultunk a Rm-hegy fel. Automatikusan a mt fel mentnk, de utnunk szltak, hogy nem arra kellene menni , gy a pihentl a balrbb tallhat ton indultunk tovbb, majd nemsokra thaladtunk a Rm-hegy tvben tallhat faragott kapu alatt s a rvid, de meredek kaptat utn a cscson pecsteltnk.

Krichard a Mikls forrsnl
Kvetkez cl a Mikls forrs, amely a hegy tvben tallhat. Tavaly itt nem tallkoztunk ponttal, de most itt is kellett pecstelnnk. Meglltunk egy kicsit enni, megmrtk a vzhozamot, majd pr percnyi pihen utn mentnk is tovbb. Itt ettem egy szendvicset, de nem voltam hes, csak a krichard krdezte, hogy mirt nem eszek. Erre mondtam, na j eszek s megettem azt az egyet. A maradk kettt este hazavittem, a ksbbiek folyamn nem volt tl sok kedvem enni.

Innen a Dobogk "szaki fala" fel indultunk, amely elg kellemes kaptatval jutalmazott minket a kitartsunkrt, az els szakaszon radsul mg napon is kellett mennnk egy vezetk alatti rtsrszen. Tavaly itt iszonyat sr s csszssg volt, de most szerencsre ez nem neheztette a haladst.
A Thirring sziklknl
Tbbszr meglltam flfel; elgg kimert szakasz volt ez szmomra. A cscs alatt eltrtnk a Thirring sziklk irnyba, ahol szintn talltunk egy ellenrzpontot. Pecstels, majd irny a tet. Nemsokra elrtk a kpolnt, onnan pedig pikk-pakk fent is voltunk a turistahz eltt; letudtuk az els szakaszt.

Az itiner elgg rszletesen lerta merre is kell menni, de mg gy is sikerlt egy kicsit elkavarnunk, igaz egyltaln nem annyit, amennyit tavaly. A kk kereszten indultunk el lefel, de pr mter utn korrigltuk a hibt s szinte percnyi idvesztesg nlkl mentnk tovbb a Zsivny sziklk fel. A sziklktl pr szz mter megttele utn rtk el a kvetkez pontot, egy kilthelyen. Elgg kivoltam szinte vgig az egsz trn , de holtpontom mgse jtt, csak fradtsg.

A Vaskapu sziklknl
Nha meglltam fotzni pr nvnyt, ledneket, meg trsait. Mondjuk tbbet szerettem volna, de nem akartam sokat pcskrlni, ezrt csak ott lltam meg amit vgkpp nem tudtam otthagyni. Krichard egsz jl trte:). Amgy nagyon rossz kpek szlettek ezen a trn a nvnyekrl:(. tvgtunk a Dobogk-Pomz mton, majd jelzetlen utakon menetelve elrtk a Vaskapu szurdokot. Itt nem a turistaton haladtunk, hanem felhgtunk a Vaskapu sziklkhoz, ahov tavaly is fel kellett jnni. Idn sokkal rvidebbnek tnt ez a szakasz s nemsokra mr a Klastrom kt fel meneteltnk a Pilis oldalban. Krichardnak tavaly itt mr elgg fjt a trde, de most ez a problma nem neheztette az elrejutsunkat.

A ktnl pecsteltnk, mrtnk, majd irny a szentkereszti szurdok. Vgigmentnk a borzalmasan szemetes, sittel telehordott patak mellett, majd betrtnk a jl ismert szurdokba, ahol meglepetsmre a meder szinte teljesen szrazon ttongott. Mg sosem lttam ilyen resnek; a sziklk felett tvel fahidakon bandukoltunk le a pihenhelyhez, ahol a tavalyihoz hasonl lakoma fogadott minket.

A Dera patak res medre
Leltnk pr percre, megettnk kt szelet kenyeret, ittunk, de nem maradtunk itt sokig, hanem indultunk is tovbb a Szent kthoz. J hosszan meneteltnk a mt meletti kk kereszten, majd betrtnk az erdbe s kb. 1 kilomter mlva mr ott is lltunk a csiricsr kpolna eltt, a forrsnl. Itt szintn mrtnk:), krichard bevizezte a hajt, gymond felfrisslskppen, majd nekivgtunk a meredek emelkednek felfel a gerincre. Itt is tbbszr meglltam, de vgl csak felrtem n is a tetejre.

Innen a mr tbbszr vgigjrt ton mentnk a Tlgyikrekig. A krichardnak felll a htn a szr ha meghallja ezt a szt hogy Tlgyikrek. lltlag rossz emlkek fzik hozz. Az ikreknl ismt pecst, majd irny a Holdvilg rok bejrata. A Salabasina ktbl egy csepp vz sem folyt, az rokba
A Tlgyikreknl
pedig idn sem trtnk be, hanem egyenesen haladtunk tovbb a piros svon Kiskovcsi irnyba. Szerencsre vgig lefel tartottunk, de ennek ellenre fradt voltam s elg rendesen izzadtam. Amgy tisztra "autplya feelingje" volt ennek a trnak: ott szokott az lenni, hogy az autk kerlgetik egymst, egyik elhz, aztn a msik, majd jra leelzik egymst. Nos mi a tratrsakkal voltunk gy, tbbszr is lehagytak minket ugyanazok a hikerek, de nemsokra visszaelztk ket.

A Holdvirg roknl mr csak ez az egy emelked maradt htra, amelyet le kellett kzdennk. A ltrig tart szakasz nem nehz, szinte alig emelkedik. A mederben nem sok vz folyt, a Domini forrs teljesen kiszradt, br a kiptett forrs mellett egy patakocska csordoglt lefel, elkpzelhet, hogy
Pocok
ez az a vzfolys lehet, ami rgen a forrs kifolyjn jtt ki, csak valamilyen oknl fogva a forrs "eldugult". A Ramsasnl mrtnk, vizet vettnk, majd mentnk tovbb. A ltra utni szakaszban jtt az igazi meredek, egszen a csikvri nyeregig, ahonnan mr tudtuk, hogy csak pr szz mter s fent vagyunk a cscson. Itt megkaptuk az utols pecstet. Az idvel jl lltunk, biztosan bernk, de azrt minl hamarabb szerettnk volna mr a clban lenni, ezrt tovbbra is szedtk a lbunkat.

A Janda Vilmos kulcsoshztl lefel Pomzig mg j terepen haladtunk, de aztn elkezddtt a borzalom, amit gy hvnak pomzi vrosnzs. A clt thelyeztk a HV megllbl egy hzhoz, s gy a tra 45 km-es hosszbl kb 5 km-t kellett ebben a gynyr vrosban legyalogolnunk. Szrny volt, mr alig brtam magammal, teljesen elfradtam, s pont a trshatrom utols percben rtk el a clt. Pecst, kitz, gratulci, aztn irny a kocsi s haza.

Ismt j kirndulson vettnk rszt, de ez a pomzi borzalom, ez a vrosi halottjrs igazn nem hinyzott a vgre. Az id remek volt, tny hogy a napon megsltnk volna de az erd kellemes knyezetet biztostott a trzknak. Szerintem mg sose izzadtam annyit mint ezen a trn. Az ellts kitn, a szervezs kifogstalan, az tvonal jl kvethet, egy rossz sz nem rheti a tra szervezit.

Zld zna
Tbbek kztt ezekkel a nvnyekkel tallkoztunk a trn (Az itt lthat nvnyekrl mg tbb kp tallhat azon az oldalon, ahol a trk, kirndulsok sorn fotzott nvnyeket gyjtttk ssze: Pr nvny Magyarorszg s a krnyez orszgok flrjbl)
Lathyrus latifolius L.
Nagyvirg lednek
(Lathyrus latifolius L.)
Circaea lutetiana L.
Erdei varzslf
(Circaea lutetiana L.)
Lychnis coronaria (L.) Clairv.
Brsonyos kakukkszegf
(Lychnis coronaria (L.) Clairv.)